Eql-träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nipa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 766
N

nipa

Vad tror ni om detta träns.
Skiljer sig kvaliten mkt från HG och Dyon?
Tror ni att färgen nut mörknar lika fint som på HG-tränsen?
eqltrans1.jpg

Sv: Eql-träns

Jag har ett EQL träns i färgen light havanna.
Det har jag använt i ett år snart och det är toppenfint i färgen.
Har mörknat något lite av smörjning. Jag är väldigt rädd om detta träns så att det ska hålla sig snyggt - smörjer inte i onödan.
Har använt det nästan varje dag.

HUr är färgen light havanna? Går den ihop med prestige sadel i tabacco?

Min erfarenhet av dessa tränsen är att det är ganska dålig kvalité, speciellt jämfört med Dyon. Jag jobbade hos en ryttare som var sponsrad av eql och fick båda sorterna. På eql-tränset lossnade lädret från färgen och det blev liksom poröst...(svårt att förklara :crazy: ) Det kändes också plastigare och hårdare än dyon.

Men det är ju billigare så kan du stå ut med lite sämre kvalité kan du ju köpa det.

Enligt vad jag hört ska det numer vara samma läder som på dyon men eql är tillverkat i indien och blir därmed billligare.

Var det länge sen du jobbade hos henne som var sponsrad

Ja enligt mig har då inte Dyon hög kvalitet.

När jag fick lämna tillbaka mitt andra Dyon träns för att det tappat färgen så gav jag upp...jag han då ha tränsen i 1-2 månader innan färgen försvann och tränsen blev ROSA!

Har hittat på det dekorsydda tränset från EQl, men det kändes inte så roligt. Kvalitétsmässigt var det typ som ett 700-krs träns så jag tyckte inte detvar värt pengarna. De är snygga i modellen dock

Det var i sommras. Kanske har ändrats sen dess.

Det var föresten vis spännet på nosgrimman lädret blev konstigt

På våran butik här i stan hängde ett EQL bredvid ett HG Californie achen-träns
Eql tränset (den modellen)måste ha vart en kopia av Californie tränset.
Samma mönstersömmar!
De var vid blotta ögat lika men Eql var lite mörkare och självklart lite sämre läder.
Men absolut inget dåligt träns. HELT OK!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 593
Senast: manda
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka