• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare nipa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 236
N

nipa

Någon som har erfarenhet av detta märke som marknadsförs av Equalityline.
Framförallt kvalité på träns, sadelgjordar mm

Sv: Eql

Jodå, den är helt ok. Tränsen och martingal o sånt är mjuka och fina. Samma spännen som HG & dyon ungefär. Ingen större skillnad på lädret heller... Jag har groomgrimman. lite stelare än walshen men klart ok. Snygg färg. JAg har inte känt på sadelgjorden....

Jag har tittat på dem på hästbiten, då var det ett träns med dekorsöm. De hade gjort några missar och lädret hade repat upp sig vid sömmarna. Tränset som annars var mörkbrunt vart ljus (ofärgat) runt trådhålen, eller vad man ska kalla dem. Kan mycket väl vart en måndagsex, så kolla att din träns är fint!

Annars har en tjej i mitt stall ett svart sådant med engelsk nosgrimma, det är mjukt och smidigt i lädret!

vet ni om det ljusa new market blir mycket mörkare om man fettar/oljar lite.
Vill att det ska blir mörkare nämligen!
Men behålla den "bruna" tonen så att det ej blir rödaktigt!

jag har en förbygel från EQL (identisk med den från Dy'on). har inte använt den så mkt än, men jag är nöjd med den än så länge! men kvalitén är inte lika bra som mitt Dy'on träns, lädret känns lixom lite torrare.. men det bli fint och mjukt när man smörjer det!
EQL e ju inte så himla dyra heller så jag tycker att de helt klart är värda priset iaf!

Har jättefint träns från Eql , det har hållt sig i jättefint skick! Vet inte vad det är för modell men det kostade bara runt tusenlappen (1200 kanske?)

Uppdaterar!

Någon som har den ljusa modellen och vet om det mörknar?

Fler som har detta träns och kan uttala sig om kvalitén osv

Om jag inte minns fel så köpte Snuffsan ett sånt träns nere i Falsterbo i somras.
PM:a?

Ja, jag har ett ljust. Som Farouk skriver köpte jag ett i Falsterbo i somras, + martingal. Det har väl mörknat lite, men det är ju inte så gammalt ännu. Bra kvalitet och skitsnyggt. Jag kan fota det en dag så du får se färgen ungefär.

Här är en som har koll på mig! Hade det varit vem som helst hade det varit lite creepy, men nu är jag smickrad. :rofl:

Har tränset som är "squareraised". Har både pulla, engelsk och aachennosgrimma, samt vävribb- och gummifodrade tyglar. Nöjd med allt!

Jag har en dressyrgjord från Eql som jag är rätt nöjd med! Fin och mjuk, men har tappat färg på en del ställen...

Man lär så länge man lever....:D
Ok, tränset jag har är squareraised. Jag tycker det är jättesnyggt.

x1pbglk-vqL4BuWXZmDcW_yKXjmqMiNWC_hip_IyOdQ6wUgURrBNHrIG5L7_0jpdx62qTcG1fDQWjlN4mIOm3eOgacWJ7UAyo-ZkL5EW2gECvPukNu7ywZnvc8i2zAAErBE5wrIa3T7gwzVB-6qSNBtsA

Jag har bara sett tränsen, och de är bra sydda och är mjuka och snygga. Hade deras bruna nyans matchat min sadel hade jag köpt ett sånt utan att tveka.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
697
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur