Equador KWPN?

Mia_R

Trådstartare
Någon som känner till ngt om honom, vad han gjort och vad han lämnat? :confused: Själv hittar jag väldigt lite om honom när jag söker på nätet. :p
 
Du kanske hittade den här texten om equador? -"My daughter is a working student at the Rockx's in Belgium, where she is riding an Equador gelding, among others. She loves him - great work ethic, and lots of talent, with a great front end (credited to Equador). She says Equador offspring often don't round naturally (Idocus is an obvious exception), but will, if ridden correctly. This particular horse is schooled Grand Prix. "
Och denna, -"Equador's most famous offspring is Idocus, the approved Dutch stallion who was born in the US. He is competing internationally in Dressage. Unfortunately, I think that Idocus was Equador's only "claim to fame." I am sure he has produced some nice horses, but none with the record of Idocus. Also remember that Idocus comes from an extremely strong mareline."

På den här sidan står det lite om Equador plus en bild, www.DutchHorsesUnlimited.com (Det tar en stund att få upp alla bilderna).

Mvh Åsa
 
Här fanns en hemsida om honom. Visserligen på holländska, men man förstår lite grann ändå. Msv hoppning tycks han ha gått. http://home.zonnet.nl/equador/
Bruksprov 1989 i Ermelo, skritt 7, trav 7,5, galopp 8,5, ridprov? 7, hoppning löshopp? 9, hopp uppsutten ? 8, terrängprov 7, karaktär 9. Sedan har han 9 på två kategorier till men som jag inte riktigt kan översätta. Kom på 3e plats av 27 startande.

Verkar vara en känd stolinje, bl. a har mormorsmor Niki lämnat en hopphäst, Apollo, som Nick Skelton ridit. Nikis mor Fikina verkar ha lämnat en del bra hopphästar.

Mvh Åsa
 
Tack, jag hade redan läst texen, men hittade inte först bilderna och vad som stod om honom förrän jag gick bakvägen via hans son Idocus. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har aldrig råkat ut för det själv så jag undrar hur det funkar om man får en väldigt hög veterinärräkning.Säg att hästen måste...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 329
Senast: ako
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Kirre
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 879
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 423
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp