Nej jag gav upp.
Men gör inte gasbindan så att gummit knölar ihop sig om det vill röra sig bakåt?
Jag trodde också det, men det drar ihop sig just där gasbindan är och fortsätter ligga an slätt på resten av magen, och hindrar bandet från att åka bakåt. Vi har en tjock PRE, som faktiskt börjat använda sina magmuskler lite med hjälp av equiband, används under tömkörning.
 
Var iväg till en lokal butik och kände där på kopian från Cartago. Tyvärr har dom missat hela grejen med att banden ska vara i gummi utan dom var i någon form av lite kraftigare resår så gick bort för mig.
 
Var iväg till en lokal butik och kände där på kopian från Cartago. Tyvärr har dom missat hela grejen med att banden ska vara i gummi utan dom var i någon form av lite kraftigare resår så gick bort för mig.
Hmm… nästan sugen på att byta ut resåren mot originalbanden från Equiband och se vad som händer.
 
Hmm… nästan sugen på att byta ut resåren mot originalbanden från Equiband och se vad som händer.
Jag har köpt träningsband i styrka extra fast och jag tycker det fungerar bra. Tyvärr får man ju inte köpa lösa band från Equiband om man inte kan bevisa att man har köpt orginalpaketet sas.🤔 Hittade en 30 m rulle träningsband på rea så gick ihop med en kompis och shoppade så nu har jag så jag klarar mig ett bra tag..
 
Jag har också en stark femgångare med dålig galopp. Dessutom en svag länd på det. Försöker rida så bra jag kan O_o Men länden är svår att muskla på henne.
Tror equiband kan vara en bra investering till henne.
Gick in på hemsidan och 2900:- känns… jävligt dyrt. Sen skulle man köpa till nån extragrej för 149kr för att få tillgång till tips osv. Kanske var det nån app. Läste inte så noga.


Jag har lyssnat på equipodden igår och fattar varför man ska ha orginalet i stället för en kopia. Ska bara ta mig råd. Ser magert ut på begagnatmarknaden.
Hittade en webbutik med 15% rabatt idag på allt, där de säljer Equiband. Kan PM:a om du vill.
 
Jag har köpt träningsband i styrka extra fast och jag tycker det fungerar bra. Tyvärr får man ju inte köpa lösa band från Equiband om man inte kan bevisa att man har köpt orginalpaketet sas.🤔 Hittade en 30 m rulle träningsband på rea så gick ihop med en kompis och shoppade så nu har jag så jag klarar mig ett bra tag..
Smart!
 

Liknande trådar

Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
737
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 357
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 223
Senast: WBanna
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp