Fiorano

Trådstartare
Någon som provat detta tillskott? Ska ju verka lugnande på stressade hästar-men fungerar det verkligen? *mycket nyfiken*

Sv: EquiCalm

Inte det men vi har Innerbalance, det enda av alla prep jag provat som hjälper....

Jag har testat Tempralax, det funkar!

Har även provat Cavalor calm det var jättedyrt och funkade inte..

Örtblandingar med vändelrot, järnört och kamomill har också bra effekt.

Vad innehåller EquiCalm??

Det enda jag kommer ihåg på rak arm som det innehåller är nåt som heter L-tryptofan... Har ingen aning om vad det är...

Det enda jag kommer ihåg på rak arm som det innehåller är nåt som heter L-tryptofan... Har ingen aning om vad det är...

Etter hva jeg vet er tryptofan på dopinglistene. MEN!! HEsten produserer selv tryptofan i kroppen, og da er det umulig å spore tryptofan i dopingtester..

Jeg har prøvd noe som heter HumaVet Calmitan (oralpasta, men er også i pulver), inneholder tryptofan, fungerte virkelig på mitt stressa fullblod:D

L-tryptofan är en aminosyra.

Jag har använt det på mitt gamla sto som var het som en Aga-spis. På henne fungerade det bra och hon fick mer ro att lära sig nya saker.

Jag har testat Tempralax, det funkar!

Har även provat Cavalor calm det var jättedyrt och funkade inte..

Örtblandingar med vändelrot, järnört och kamomill har också bra effekt.

Vad innehåller EquiCalm??

prova "cavalor calm" tillsammans med "cavalor take it easy". take it easyn är bättre, cavalor calm tycker jag fungerar bäst på lite spända och tittiga hästar för att coola ner, medans take it easy lugnar ner lite hetare hästar :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
871
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 998
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka