Equiline schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hampis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 7 748
H

hampis

funderar på att köpa ett equiline schabrak men vet inte vilken fäg jag ska ha. nån som har några förslag? bilder skulle va bra.:bump:

Sv: Equiline schabrak

Hvilken farge er det på hesten din?
Min favoritt-schabrak er brun med flettet gullpasspoal, men jeg forstår at den ikke passer like godt på alle hester.

Här är bild. På både rosa och brunt...

schlamm-creme-rosa-g.jpg

det där är ju eskadron inte equiline :p

men vitt med rosa posspoal och grått kantband har jag sett och det är tjusigt, men det beror helt på vad du har för färg på hästen och övrig utrustning.

ja bara älskar de schabraken! :D :love:

grått är väldigt snyggt (ljust kantband) blått är också väldigt stilrent.. :)

det beror ju helt på vilken färg det är på hästen, och om det är en ponny eller stor häst. om det är en ponny så tycker jag att rosa detaljer är helt ok (kan tom vara gulligt!), mne om det är en storhäst tycker jag det bara ser löjligt ut.. :P

jag tycker att du ska satsa på de mer klassiska färgerna, de går alltid hem! :D

lycka till!

Annars tycker jag personligen att det är väldigt snyggt med crémefärgade schabrak, med matchande färger på passpoal och kantband. Det passar de flesta hästar också.

Brunt är en annan fin färg som går att kombinera på många olika sätt, vad gäller kantband och passpoal.

Marinblått och ljusblå samt guldig passpoal är väldigt snyggt tillsammans.

Men, det allra viktigaste tycker jag är att det är färger och färgkombinationer som du gillar, och givetvis att de passar hästens färg. Sen så är det ju inte helt fel med matchande lindor... :angel:

Jag vill själv ha ett svart schabrak med rosa passpoal och grått kantband, eller grått schabrak med svart kantband och rosa passpoal. Eller svart med rött.. Eller... För många att räkna upp :p

VAR kan man köpa dem? My God....jag MÅSTE ha ett rosa schabrak och rosa lindor :love: så fiiina färger!

Equiline har jättefina färgkombinationer MEN........

Deras bandkantning är gjord i ett syntetmaterial som har alldeles för hög friktion mot hästens hårrem, vilket resulterar i hästar med skav av schabrak-kanterna. Efter 3 år i ett stall med 50 hästar där Equiline är det allra populäraste märket har jag fog för detta uttalande. Jag har sett ponnyer och hästar i alla färger och storlekar, klippta och oklippta, bli helt flådda runt kanterna. det tar ganska lång tid att få tillbaka normal hårväxt efter dessa skav.

De är i mycket färgäkta i bandkantning och passpoaler men inte lika färgfasta i det vanliga tyget. I min stallgarderob finns det fd mörkblåa, bruna och svarta equiline schabrak som tvättats efter instruktion men som nu bara har passpoalen lika med originalutförandet.

För mig gör dessa två problem att jag tycker 400-600 kr, för ett schabrak med sådana egenskaper, som ett rån.

til lykke alla horselovers

Vad bra att du sa det! :bow: :bow:

Annars hade jag pungat ut med onödiga pengar då jag planerat att köpa ett Equiline. Vet du om det är likadant med Eskadron schabraken- eller de helt i bommull?

Har också tänkt på att färgen inte alls håller bra, iaf på de marinblåa. Men de är ju snygga! Jag skulle vilja ha ett ljust!! :d

Min häst har aldrig fått skav av sina Eskadronschabrak, de är väldigt mjuka i kantbanden tycker jag men vet inte exakt material. :)

om jag inte hade fux skulle jag vilja ha ett vitt el. cremefärgat med rosa o grå passpoal o kantband :d
vitt med några snygga färger på kantband o passpoal röstar jag för, vitt är alltid snyggast.

Jag menade nog inte riktigt bommullsmaterial, utan liknande.
Är kantbandet "räfflat" tyg eller är det helt slätt?;)

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 406
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
458
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka