Bukefalos 28 år!

Equipe modell & färger!!

pomelo

Trådstartare
Är i desperat behov av tips och råd..
Blir förmodligen efter allt letande, provande och provridande en Equipe.
Måste bara bestämma mig för vilken modell och färg. :crazy:
Har förälskat mig så i en oxer (deras dyraste modell :smirk: ) men måste erkänna att det tar emot att lägga de pengarna.

Har funderat på den nya Linnéan, men inte kunnat provridit den då vi inte hade nån 17,5 tillhands. Den är dock inte lika djup i sätet som oxern om jag har förstått det hela rätt.
Om jag vill rida i den så får det vänta till tisdag v.13 (så länge) och det tar ännu längre tid innan jag får iväg beställningen OCH sadeln!

Vill ju helst ha oxern, var som hand i handsken, men sååå mkt pengar? Och jag är ju ingen elit ryttare direkt :D

Min tränare har tagit mått på pollen och väntar bara på att jag ska ringa och säga vad jag har bestämt mig för så ska hon vidarbefodra beställningen till susanne.
Hon (tränaren) tycker jag ska köpa oxern :angel:

Hjälp mig!!

Nu till det här med färger också. Har mest svart utrustning, men tycker att svart är så förbenat tråkigt när det gäller just sadel. Och i hoppningen är jag inte så känslig för att blanda olika nyanser eller färger (så länge det ser ok och ordentligt ut).

Vill gärna se bilder på era nya och använda equipe sadlar. :bump:

Funderar starkt på brun, den mörka alltså. Har en stickelhårig fux:

7254353.jpg
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Mörkbrun skulle vara jättesnyggt!
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Vill jätte gärna höra kommentarer om alla equipe sadlar ni ridit i. Och bilder!

De lite "billigare" varianterna har ju glasfiberbom och de andra limträ (?) bom, skillnaden?
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Jag har 2 st Equipe sadlar och kan väl berätta lite om dem :)

Grand Prix
Är väl den vanligaste modellen som de flesta har. den är inte så djup i sätet. Jag har en rödbrun !

Extreme
Denna gillar jag bäst ! Det är många långa ryttare som gillar denna modellen !

Jag tycker att du ska ta Oxern. De billigare Linnea och Expression är inte alls lika sköna ! De är obekväma !!! Och brunt är ALLTID snyggast !
 
Sv: Equipe modell & färger!!

linneas sadel är absolut bäst av alla!!
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Jo, det är den. Jag tycker att den är percis lagom. haha, fast det säger kanske inte så jätte mycket ;)
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Hur lång tid tog det för er att få era sadlar? Min tränare pratade om 3 veckor, men det verkar ju som det tar längre tid??
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Fy, jag står utan hoppsadel nu och vill ju bestämma mig så fort som möjligt, men är så velig.:smirk:
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Hejj jag skulle också vilja veta lite mer om Equipe sadlarna, speciellt Expression, lite mer min prisklass:smirk: Skulle jättegärna vilja se om någon kanske har en bild :)
 
Sv: Equipe modell & färger!!

Linnéa och Expression har båda glasfiberbom, till skillnad från de bättre (dyrare) sadlarna som har träbom. De går heller inte att ändra bomvidd på, vilket man kan göra på sadlarna med träbom.

Men pengamässigt är de ju mer vad du söker.

Jag själv har världens underbaraste sadel i Equipe Freeland :love:



Bilder på Equipes modeller hittar du på hemsidan www.equipe.se
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Equipe modell & färger!!

Jga har precis fått min Equipe extreme special o älskar den! :D har innan den haft en equipe deep jumping, den var helt okej men extremen mkt skönare. :D jag har en brun o den är skitfin! :D
jag beställde min den 30 januari o den kom hem till mig den 16 mars, hur lång tid är det? :)
 

Liknande trådar

Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 201
Senast: Energi
·
Utrustning Jag funderar på att investera i ett nytt, ordentligt och BRA träns till hästen. Jag vill ha kvalitét!!! Jag är trött på hårda, plastiga...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp