equiterapeut-utbildning

I

Ines

:confused: Tydligen den endast skola för equiterapeut-utbildningen i Katrineholm kommer inte att fortsätta och nu undrar jag vad har man för andra möjligheter förutom sånna privata utbildningar för 100 000....? Kan man t.ex skaffa sig utbildningen som en lärling? Intresserad av djursjukvårdare programmet också-den kan man säkert köra som lärling hos någon veterinär eller?Är ju utbildat stallchef men har inga möjlihgeter att flytta, allt måste ju finnas i Stockholm/Sörmland området. Tacksam för svar:bump:

Sv: equiterapeut-utbildning

Den enda utbildningen jag vet i sthlmsområdet är Naturmedicinska fackskolan som har Equiatrikerutbildningen - men det är ju visserligen en privat skola...
En annan sak jag tänkte på när jag läste ditt inlägg är att man tyvärr inte kan kombinera klassisk medicin med alternativ medicin på pappret, man måste avsäga sig en licens... skitdumt. Men det kanske är ändrat?
Så att ha både en djursjukvårdarexamen och en inom alternativterapi är ju underbart för kunskapen, men du får inte praktisera som båda samtidigt....

Det finns i dagsläget ingen annanstans du kan utbilda dig till Equieterapeut i detta avlånga land.

Equiatriker är inte samma sak har jag fått lära mig - de använder ej kiropraktik om jag förstått saken rätt.

Ines skrev:
:confused: Tydligen den endast skola för equiterapeut-utbildningen i Katrineholm kommer inte att fortsätta och nu undrar jag vad har man för andra möjligheter förutom sånna privata utbildningar för 100 000....? Kan man t.ex skaffa sig utbildningen som en lärling? Intresserad av djursjukvårdare programmet också-den kan man säkert köra som lärling hos någon veterinär eller?Är ju utbildat stallchef men har inga möjlihgeter att flytta, allt måste ju finnas i Stockholm/Sörmland området. Tacksam för svar:bump:

Är du säker på att den skall läggas ner?
Var har du hört det?
Det vore väldigt synd då jag sett många hästar som hjälpts av eqiuterapeuter från Katrineholmskolan.

pratade med vår kiropraktor och hon berättade att dom tydligen FÅR inte fortsätta....men men....finns inte så mycket att välja på då! :cry:

Det är mkt kuckel på Djurskyddsverket om alternativare just nu... pga anmälningar om djurplågeri/felbehandling av olika typer av behandlare osv. Både "hovexperter", hästpratare mm och tyvärr sorterar de in ET´s i det facket också

Tycker det är synd att dom drar alla "alternativare" över en kam.. bara för att en sak kanske inte fungerar tillfreställande behöver väl inte alla vara så?! Alla är ju olika, man måste ju ha ett öppet sinne tycker jag! Själv tycker jag det är bra med all alternativ medecin å behandling, ger så mycket mer utrymme för förbättring!

Sen undrade ja lite vad Equiterapeut innebär?

Jag visste inte att equterapefter får lära sig använda kiropraktik? Är själv Equiatriker från den tiden när det inte fanns något som hette Equterapeft... saknade kiropraktikbiten i skolan för helhetens skull.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 270
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej! Jag funderar på att utbilda mig till något, lite som extraknäck under en senare högskoleutbildning. Jag älskar hästar och har...
Svar
5
· Visningar
2 997
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur