Equsana Senior

@TinyWiny när vi har vår stalldag så mockar man även åt de andra i stallet. Så ägaren till hästen behöver inte komma upp varje dag. Ibland blir det tyvärr att man inte kan komma upp på 3-4dagar.

Jag är inte ägare till den äldsta hästen utan försöker hitta ett smidigt sätt att lösa det för alla parter.

Det kan inte tänkas att den som mockar för dagen även blötlägger en iordningblandad balja med foder innan hen sätter igång om det är det upplägget ni har?
 
@TinyWiny när vi har vår stalldag så mockar man även åt de andra i stallet. Så ägaren till hästen behöver inte komma upp varje dag. Ibland blir det tyvärr att man inte kan komma upp på 3-4dagar.

Jag är inte ägare till den äldsta hästen utan försöker hitta ett smidigt sätt att lösa det för alla parter.
För mig är det tänket så totalt främmande. Om mina djur behöver något ordnar jag det. Att inte se till sin häst på flera dagar och inte heller anlita någon som gör det åt en och därmed kan blötlägga fodret är så främmande för mig att det inte går att ta in. Att blötlägga foder till en häst som inte kan äta hö längre är en så yttepytte liten grej att jag inte alls har någon förståelse för varför det skulle vara ett problem.
 
För mig är det tänket så totalt främmande. Om mina djur behöver något ordnar jag det. Att inte se till sin häst på flera dagar och inte heller anlita någon som gör det åt en och därmed kan blötlägga fodret är så främmande för mig att det inte går att ta in. Att blötlägga foder till en häst som inte kan äta hö längre är en så yttepytte liten grej att jag inte alls har någon förståelse för varför det skulle vara ett problem.
:bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Smokey
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
2 917
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
14 856
Senast: axel
·
Foder & Strö Min häst behöver gå upp i vikt, är ett 5 årigt fullblod, har gått på banan tills för ca 6 månader sen och vi har haft henne ca 1 ½ månad...
Svar
17
· Visningar
4 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp