Er konstigaste dejt?

Började skriva med en kille på lunarstorm (waaaay back det här hände alltså) och vi bestämde att vi skulle gå och se en film på bio ihop. Mötte upp honom vid busshållplatsen och han var ju ganska söt och så, STANK dock typ dove-tvål? Tänkte att han var nervös och hade tvättat sig lite överdrivet.

Innan filmen skulle vi fika, han fick då syn på ett glatt gäng som är ute och firar att lokala laget vunnit hockeyligan och blev VANSINNIG över att dom hade en sverigeflagga med sig och dessutom lät den nudda marken och bli SMUTSIG (här borde jag ha fejkat ett astma-anfall och gått hem men icke)

Väl på bion började han kladda och kyssas, främst med tänderna av någon konstig anledning. Stanken av tvål fick mig att vilja kräkas, han fattade inte mina hintar om att jag ville kolla på filmen istället och jag vågade inte ställa till med en scen på bion, be nice och tänk på att jag var väldigt ung och försynt.

Som final på dejten föreslog han att vi skulle dra hem till honom och ligga, då hade han redan berättat att han bodde med sin mamma och lillebror i en liten tvåa. När jag sa tack nej tack, sa han "men bara en snabbis då?"

Han blev sjukt offerkoftig när jag inte ville ha en andra date, pratade om hur värdelös alla tyckte han var och att det nog var lika bra att ta livet av sig 🤦‍♀️
 
Bodde ett tag på Island och skulle följa med en kille hem. Han hämtade mig och vi skulle åka hem till honom. Han kör in i Breiðholt, ett område alla mina arbetskamrater refererat som ett ghetto och man borde hålla sig från. Jag sa det, kanske lite retsamt. “Oh, Breiðholt? Everyone says it’s the ghetto of Reykjavík! “ Han blev jättearg och började skrika i bilen att det inte är ett fucking ghetto. Hoppade ur bilen vid nästa rödljus smällde igen dörren och gick hem igen istället för att följa Herr Kränkt hem.

Det är vad jag har hört om det området också! 😅
 
Den dejten med han som gömde sig för mig var nog den konstigaste. Vi hade bestämt träff på en öppen plats och han kom dit först. När jag kom dit var det knappt en människa där, och ingen utifrån den beskrivning han gett. Jag tittade runt lite innan jag konstaterade att han bangat, vänder mig om för att gå och det tog nog ca 3 sekunder så hör jag ett högt "HEJ" bakom mig. Jag blev skiträdd! Sedan ger han mig värsta "klär-av-dig-med-blicken"-blick innan han klämmer ur sig att han stått och gömt sig i några närliggande buskar. Hej och hå, vad hände med att ge ett bra första intryck? Det blev ingen mer dejt med honom.
 
Den konstigaste dejten jag har varit på (har knappt varit på några ens) men vi hade enats om att ses på ett visst ställe.
Jag var bara något sen men blev sen extremt irriterad när han inte hade dykt upp än så väntade och väntade. Kollade telefonen och upptäckte att den laddat ur.
Väntade lite till och åkte hem och tänkte aldrig mer att jag går på någon som helst dejt någonsin igen.
Väl hemma efter ett tag får jag flera missade sms mm.
Det visade sig att jag tagit fel station. Vi hade kommit överens om en annan men av någon anledning måste det blivit kortslutning nånstans och ja det var den dejten det :o
 
Sedan föreslog han att vi skulle gå hem till honom och titta på hans brädspel.
Det här påminner mig om att jag själv försökt RÅLIMMA på en kille jag var intresserad av genom att fråga om han ville kolla på mina böcker. Befann mig på en fest och pratade i telefon med personen i fråga, vänner som råkade höra samtalet höll på att dö av skratt för det var väldigt tydligt att "kolla på mina böcker" skulle översättas till "snälla ligg med mig!" :D
 
Den konstigaste dejten jag har varit på (har knappt varit på några ens) men vi hade enats om att ses på ett visst ställe.
Jag var bara något sen men blev sen extremt irriterad när han inte hade dykt upp än så väntade och väntade. Kollade telefonen och upptäckte att den laddat ur.
Väntade lite till och åkte hem och tänkte aldrig mer att jag går på någon som helst dejt någonsin igen.
Väl hemma efter ett tag får jag flera missade sms mm.
Det visade sig att jag tagit fel station. Vi hade kommit överens om en annan men av någon anledning måste det blivit kortslutning nånstans och ja det var den dejten det :o

Ni försökte inte igen? :D
 
Jag har knappt varit på några dejter men den konstigaste var när jag skulle se på film med en snubbe som ingick i samma kompisgäng som mig. Han försökte envist hålla armen om mig, mata mig med popcorn samtidigt som han pratade bebisspråk. Var ju naturligtvis väldigt obekväm och försökte ducka popcornen som kom mot min mun men det var ju inte i närheten av så obekväm jag var de gånger jag behövde träffa honom när vi sågs i det gemensamma gänget.
 
Jag har knappt varit på några dejter men den konstigaste var när jag skulle se på film med en snubbe som ingick i samma kompisgäng som mig. Han försökte envist hålla armen om mig, mata mig med popcorn samtidigt som han pratade bebisspråk. Var ju naturligtvis väldigt obekväm och försökte ducka popcornen som kom mot min mun men det var ju inte i närheten av så obekväm jag var de gånger jag behövde träffa honom när vi sågs i det gemensamma gänget.

Gick på dejt med en äldre östermalmsman som helt plötsligt gestikulerade med ditt pekfinger och ba ”ja alltså jag är ju erkänt bra med detta”. Sen gjorde han ett svinkonstigt ”smack-ljud” medan han liksom rörde fingret i en oklar uppåt-cirkulerande-rörelse.
Jag ba ”ok noterat”. (Träffade honom aldrig igen).
MEN några år senare berättade min polare att hon haft en mkt märklig dejt och VET DU vad snubben gjorde...?
Japp.. 😅😅
 
Gick på dejt med en äldre östermalmsman som helt plötsligt gestikulerade med ditt pekfinger och ba ”ja alltså jag är ju erkänt bra med detta”. Sen gjorde han ett svinkonstigt ”smack-ljud” medan han liksom rörde fingret i en oklar uppåt-cirkulerande-rörelse.
Jag ba ”ok noterat”. (Träffade honom aldrig igen).
MEN några år senare berättade min polare att hon haft en mkt märklig dejt och VET DU vad snubben gjorde...?
Japp.. 😅😅
Läste "ejakulerade" istället för "gestikulerade" först, haha.
 
Gick på dejt med en äldre östermalmsman som helt plötsligt gestikulerade med ditt pekfinger och ba ”ja alltså jag är ju erkänt bra med detta”. Sen gjorde han ett svinkonstigt ”smack-ljud” medan han liksom rörde fingret i en oklar uppåt-cirkulerande-rörelse.
Jag ba ”ok noterat”. (Träffade honom aldrig igen).
MEN några år senare berättade min polare att hon haft en mkt märklig dejt och VET DU vad snubben gjorde...?
Japp.. 😅😅
Okej, det här är inte en dejt, utan en bussfärd från en förfest in till centrum med ett gäng. Men kommer inte helt osökt att tänka på en kille som liksom kupade handen mot fönsterrutan, som om han tog på ett par bröst och sa att "det här gillar dom, tjejerna!"
 
Gick på dejt med en äldre östermalmsman som helt plötsligt gestikulerade med ditt pekfinger och ba ”ja alltså jag är ju erkänt bra med detta”. Sen gjorde han ett svinkonstigt ”smack-ljud” medan han liksom rörde fingret i en oklar uppåt-cirkulerande-rörelse.
Jag ba ”ok noterat”. (Träffade honom aldrig igen).
MEN några år senare berättade min polare att hon haft en mkt märklig dejt och VET DU vad snubben gjorde...?
Japp.. 😅😅

Hahaha men gud. Dejtade också en östermalms-man ett tag. Han skulle va så himla fiiin och hade ett riktigt status-jobb, med i tidningar osv ofta. Han var 20 år äldre än jag och jag va 22 (men har kroniskt babyface så såg mer ut som 16-17 då). Iaf skulle vi käka och han skulle ju då lära mig ”allt om vin” så jag satt en hel kväll och led mig igenom att smaka massa vin som var alla sjukt torra och äckliga (jag gillar liksom bara Asti hahaha) men blev svinpackad eftersom jag denna period deffade och tränade väldigt hårt. Iaf restaurangens personal fick hjälpa honom att baxa mig till vår taxi, sista de sa va typ ”trevlig kväll, ta hand om din dotter nu” 😂😂 jag hörde ju det och skrattade så jag grät hela vägen hem till honom, han va inte lika glad. Vi sågs faktiskt några fler gånger, tro det eller ej 😁
 
Träffade en kille som var fransk-italiensk-amerikan (bodde i USA) och väldigt stolt över sitt italienska påbrå inte minst. Första daten skulle han bjuda mig på en riktig italiensk middag. Kom hem till honom ... och han öppnade en konservburk med ravioli som han värmde i en panna. Det var allt. Sen somnade han bredvid mig i soffan medan vi tittade på den menlösa TV-serien Pantertanter..... Han jobbade som mattläggare (eget företag) och var alltid väldigt väldigt trött, sa han sen.
 
Träffade en kille som var fransk-italiensk-amerikan (bodde i USA) och väldigt stolt över sitt italienska påbrå inte minst. Första daten skulle han bjuda mig på en riktig italiensk middag. Kom hem till honom ... och han öppnade en konservburk med ravioli som han värmde i en panna. Det var allt. Sen somnade han bredvid mig i soffan medan vi tittade på den menlösa TV-serien Pantertanter..... Han jobbade som mattläggare (eget företag) och var alltid väldigt väldigt trött, sa han sen.

Haha! Okej det här fick mig att våga bjuda på min sämsta dejthistoria. Gick i tvåan på gymnasiet och blev hembjuden på middag av en kompis kompis som jag snackat med ute, han gick på universitetet vilket kändes jättecoolt när jag gick i gymnasiet. Berättade stolt för alla mina kompisar om den stundande dejten :D
Väl hemma hos honom i hans skitiga student-etta bjöd han på kokt ris, stekta fiskpinnar och ketchup. Mjölk till. Jag fick en gaffel men ingen kniv. Skyllde på att jag skulle upp tidigt när han ville kolla på tv i soffan och cyklade hem. Ljög till mina vänner att han lagat en fantastisk middag och bjudit på vin men att "han inte kändes rätt för mig" :rofl:
 
Var ju 100 år sedan jag dejtade men hade en märklig/obehaglig dejt i mina sena tonår. Till att börja med kan jag ju säga att jag inte såg det som någon dejt först, för jag utgick från att killen i fråga var homosexuell. Vi hittade varandra på QX.

Jag var väldigt ensam och när han föreslog en promenad sent på kvällen gick jag med på det. Vi träffades på en hyfsat offentlig plats så det kändes ok, men killen gav mig skumma vibbar. Pratade knappt, och allting han sa var liksom creepy. Vistades aldrig ute på dagarna och var tydligen ute och gick i timmar på nätterna. Jag var lite full tror jag? Men den fyllan gick jag av mig illa kvickt och då blev jag nervös. Vi hamnade i nåt industriområde som var helt avfolkat och vi gick och gick och gick. Jag försökte väl konversera lite men fick bara läskiga leenden som respons. Han såg ut som en vampyr minns jag, mager och blek med någon lång svart cape. Så sjukt obehagligt var det.

När vi närmade oss mina hemtrakter försökte han insinuera att det inte fanns några möjligheter för honom att ta sig hem därifrån. Det var tidigt på morgonen. Jag ba ”hoppas det löser sig, hej”
 
Min konstigaste var nog en kille jag träffade på en fest, han var kompis till killen min kompis hängde med då. Jag var ca 20 och han var 24 kommer jag ihåg. Vi gick ut och åt på en mexikansk restaurang och sen till olika barer, han blev svinpackad, jag åkte hem, vi sågs inte mer.

Han sa att han alltid hade smeknamn på tjejer han dejtade, mitt fick vara ”sötis”. Blev illa berörd men kunde inte sätta fingret på varför.

Jag inser nu att det inte ser så märkligt ut men det var en skum upplevelse. Vi var bara så helt i osynk.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 877
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: et_flickan
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp