Er konstigaste dejt?

En annan, som jag aldrig såg som dejt (naiv som jag var) var en man på ett hotell jag bodde på. Har säkert berättat detta innan, det var dessutom otroligt obehagligt.
Jag långtidsbodde på ett hotell då jag pluggade. Jag var ensam och denna man var trevlig. I början pratade vi lite om allt möjligt, han var manager på restaurangen på hotellet. Ingen oro. Han ville bjuda på mat en kväll och jag tänkte inte mer på det, jag tyckte det var trevligt bara att umgås lite och övade på språket. Vi gick till en restaurang som hans kompis drev och där började han prata om att jag påminde honom om "his late wife". Jag hade likadana ögon osv men frun hade ju varit död i några år, hon dog i en trafikolycka på Irland. Där finns hans barn också. Inget mer hände men han var alltid på och skulle prata och han bjöd in mig på ett bröllop på Irland. Sedan började det bli konstigt. Han blev svartsjuk om jag pratade med andra på hotellet, han började skrika och gorma om att jag åt frukost med andra män (de gick i samma skola som mig) och jag förklarade att ja, jag äter ju frukost med vem jag vill och vi går i samma skola och har sällskap dit osv. Han slutade servera mig i restaurangen.
Han tittade alltid upp mot min balkong när han gick förbi utomhus. Jag började känna att risken att han skulle ta sig in i mitt rum blev större så jag så gjorde en barrikad varje kväll jag skulle sova. Han frågade massa konstiga saker och det blev inte bättre när han frågade "hur gammal tror du jag är?" och jag tänkte "jag vet inte men jag drar av ett par år vad jag tror för det låter bättre" och säger 60.... och han säger att han är 39. :crazy::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
Men att livet varit hårt för honom (han kan fan omöjligen varit 39).

När det började balla ur fick jag hjälp av hotellreceptionisten som berättade den sanna historian om honom, han är inte farlig men han gör såhär med alla tjejer på hotellet, han ljuger och hans fru och barn lever och bor i landet. Han var inte manager, utan servitör. Han var riktigt obehaglig och när jag lades in på sjukhus i landet så ringde han och ville komma med kläder. Jag valde att ligga med äckliga kläder än att han skulle komma dit...hahahaha.

När jag åkte därifrån sa jag till hotell-ledningen att de måste göra något åt honom. Jag åkte därifrån tidigare än planerat och sa inget till honom. När jag sedan läste på Tripadvisor kunde jag fatta att jag inte varit ensam om upplevelsen.
 
För länge sen dejtade jag en kille från något online-forum. Han var snygg, välutbildad och jag blev nästan lite förvånad över att han ville träffa mig (för jag är inte så attraktiv). Så hände följande:
1) Vi skulle ses på T-centralen i Sthlm, ungefär vid plattan. När jag såg honom insåg jag att hans bild inte överensstämde med verkligheten. Alls.
2) Vi beslutade oss för att gå en runda och sen ta en fika. Detta var på eftermiddagen.
3) Efter att ha gått i timmar och med han konstant pratade om sig själv, hur bra han är, ingenjör...o ja...allt annat om honom började jag frysa. Det var ju inte sommar precis.
4. Jag var lite blyg och vågade inte säga till honom att det var dags att skiljas åt så klockan 23! på natten, kom han på att han ville fika och värma sig.
5. Han kom på att fiken var stängda.....
6. Vi kom till en 7-11 och han sa "vill du ha något" och jag sa, gärna varm choklad, för jag fryser.
7. Han kom ut från 7-11 med en kopp och sa "ja de hade varm choklad, så du kan gå in och köpa det så väntar jag här".
8. Efter ytterligare en stund sa vi faktiskt hejdå. Och jag ville aldrig se honom igen.
9. Dagen efter fick jag meddelande "Åh det var så mysigt, jag har sagt ja till en middagsinbjudan från mina föräldrar så de kan träffa dig, vi åker dit ikväll".
😁😁 gick du på middagen?
 
Kom på en till men det blev aldrig så långt som en dejt.

På stället jag jobbade på var det en kollega som jag kom väldigt bra överens med. Skämtade och skojade. Inget mer än så (visste inte ens hans efternamn) jag hade dock träffat hans tjej på jobbet några gånger och jag hjälpte dem att underhålla deras dotter en kväll på jobbet medans de hade ett möte. Inga stora grejjer.

Vid ett lunchmöte på jobbet -Diabetikern vill du gå på en dejt med mig? Min reaktion asgarv och bara yeah shure. Han vart väldigt moloken på väg därifrån och jag fick reda på att han menat allvar.

På riktigt? Hallå. Jomen visst jag vill väldigt gärna gå på en dejt med dig ska jag ringa din tjej först och bestämma en dag när du kan vara ledig eller hur tänkte du?
 
Drog hem med en snubbe. Dagen därpå möte jag hans fru i trapphuset när jag klev ut genom dörren. Hon kom alltså hem från någon utlandsresa. Hon bara: ”och vem är du?”.
Jag drog till med: ”STÄDERSKAN”.( Kände att hon troligtvis inte köpte detta).Var inte läge att vänta på hissen så hoppade ur skorna och löpte.

Utan att veta, så skulle jag gissa att din klädsel avslöjade att du inte just städat deras lägenhet :D
 
Drog hem med en snubbe. Dagen därpå möte jag hans fru i trapphuset när jag klev ut genom dörren. Hon kom alltså hem från någon utlandsresa. Hon bara: ”och vem är du?”.
Jag drog till med: ”STÄDERSKAN”.( Kände att hon troligtvis inte köpte detta).Var inte läge att vänta på hissen så hoppade ur skorna och löpte.
Alltså jag blir mer och mer nyfiken på samtalet som utspelade sig då hon klivit in i lägenheten.
 
Det bestämdes att jag och en kille skulle gå på dejt på ett lokalt fik. När jag kommer dit ser han helt annorlunda ut än på bilderna. Han kläcker ur sig att det här fiket är trevligare än vad jag har hört. Jag frågar om hans intressen och han berättar att han springer och skjuter med pistol men han är skotträdd och just nu har han så ont att han inte kan springa, efter ett tag kommer det fram att han trots en skada då han borde vila har sprungit 1,5 mil (och han undrar varför han har ont 🤨). Han frågar om de resor som jag har varit på och när jag berättar om att jag varit och snorklat så säger han att han är rädd för vatten. 😬 Jag kommer inte ihåg hela samtalet men han var verkligen rädd för allt möjligt och jag kanske inte hade reagerat så hört på detta om det inte varit första dejten men han framstod verkligen som en negativ rädd person som inte vågade någonting.
 
Jag träffade en kille från en annan världsdel. Vi drack whisky och han berättade, vad jag antar var ganska kryddade historier om sin uppväxt. Jag fascinerades av hans berättelser om möten med lejon. När han sedan blev berusad, började han leka lejon men på allvar, och försökte bita mig :confused:. Jag blev lite rädd och bad honom att sluta men han fortsatte göra lejonljud, typ morra och hota med att bitas.

Inga fler dejter blev det.
 
Det bestämdes att jag och en kille skulle gå på dejt på ett lokalt fik. När jag kommer dit ser han helt annorlunda ut än på bilderna. Han kläcker ur sig att det här fiket är trevligare än vad jag har hört. Jag frågar om hans intressen och han berättar att han springer och skjuter med pistol men han är skotträdd och just nu har han så ont att han inte kan springa, efter ett tag kommer det fram att han trots en skada då han borde vila har sprungit 1,5 mil (och han undrar varför han har ont 🤨). Han frågar om de resor som jag har varit på och när jag berättar om att jag varit och snorklat så säger han att han är rädd för vatten. 😬 Jag kommer inte ihåg hela samtalet men han var verkligen rädd för allt möjligt och jag kanske inte hade reagerat så hört på detta om det inte varit första dejten men han framstod verkligen som en negativ rädd person som inte vågade någonting.
Låter som mig, jag lyckas alltid klämma ur mig en massa saker jag är rädd för på dejter. 😅
 
Jag chatta med en kille, kommer inte ihåg var men det var på nån dating chatt. Jag var nog ca 17-18, han var i yngre 20 åren. Vi hade redan träffats en gång innan på en fika och han verkade vara en hyfsat normal å trevlig typ. På andra dejten skulle vi ses hos han å kolla på film. Han hade startat upp nått företag å tjänat en del pengar och bodde i ett fint villa område som jag tog bussen till. Han kom glidande fram till mig på nån form för elsparkcykel och hade med sig en till mig också, och en hjälm 😅. Så vi åkte på dom fram till ett jättehus, å jag bara va bor du här? Visade sig han bodde hos sin mormor och morfar, kanske inte hela världen i 20 åren, men tänker att det kunde man väl ha nämnt 🤔 dom var iaf hemma så när jag snällt hälsat på dom och vi gått till hans rum fråga han om han kunde göra nått uhm lite speciellt/annorlunda av sexuell natur som jag inte hade så lust på :o, så då tacka jag för mig och tog bussen hem igen. :p var inte förrän ett tag efter en kompis förklara för mig vad "se på film" egentligen betyder 🤷‍♀️😇 Och nä, ble ingen mer träff med han 🙈🙅‍♀️
 
En av de märkligaste dejterna jag varit på, måste varit när jag bestämt träff med en tysk kille i en liten stad och han ville visa mig vad geocaching var för något. Han tyckte att det var ett bra tillfälle för honom att träna på att prata svenska, så han ville inte prata engelska. Bara det att:
1. Han kunde i princip ingen svenska.
2. Han var extremt blyg och sa knappt någonting alls.

Jag försökte få igång någon slags konversation (på både svenska och engelska), men oftast så log han bara lite konstigt till svar. Gick jag över till engelska, sa han bara "prata svenska". Det hela blev inte bättre av att han upprepade gånger försökte hålla mig i handen när vi gick. Jag var verkligen inte sugen på att gå hand i hand med en främling som bara log lite creepy när jag ställde frågor. När dejten äntligen var över, blev jag överöst med meddelande i flera månader om hur trevligt det hade varit och att han ville träffas igen. Jag tackade nej upprepade gånger, men han gav sig inte. Tillslut skyllde jag på att min mormor precis gått bort (vilket var sant) och att jag därför inte hade lust att dejta alls på lääänge (inte lika sant...) :angel:

Fick ytterligare några meddelanden kommande året där han frågade om jag sörjt färdigt och var redo att träffa honom igen :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: et_flickan
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 126
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 956
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp