Er konstigaste dejt?

Killen som slog på stort och bjöd hem mig på middag. Han kokade pasta, välte i en burk tomatkross och en burk tonfisk, rörde om och serverade 😂 Stort plus för gott Amaronevin till dock! Tänker fortfarande på honom när jag köperdet

Han var skum på många sätt, men rätt rolig också. Jag bangar inte för lite konstig mat!
 
Killen som slog på stort och bjöd hem mig på middag. Han kokade pasta, välte i en burk tomatkross och en burk tonfisk, rörde om och serverade 😂 Stort plus för gott Amaronevin till dock! Tänker fortfarande på honom när jag köperdet

Han var skum på många sätt, men rätt rolig också. Jag bangar inte för lite konstig mat!
När det kommer till hemlagat har A hittills (drygt 1 år) bjudit mig på:
Stekt grillkorv
Kokt ägg

Det är inget problem alls för mig 😊
 
På tal om mat. Första dejten med sambon. Jag sov över på hans båt.
Han frågar: " vad vill du ha till frukost"
Jag svarar att det inte spelar någon roll.

Jag får bullens pilsnerkorv som han värmde i burken på gasolspisen. Det var det enda ätbara som fanns tydligen, fick jag veta långt senare. Jag undrar vad han hade gjort om jag önskat mig en ostmacka? 😂
 
När det kommer till hemlagat har A hittills (drygt 1 år) bjudit mig på:
Stekt grillkorv
Kokt ägg

Det är inget problem alls för mig 😊
Hur gör ni då om ni blir hungriga när ni umgås? Take away? umgås hos dig?
 
Inte en konstig dejt kanske, men ett väldigt kontsigt avslut med en väldigt konstig man. Vi var på två dejter, den ena på en solig takterass och drack rosé och den andre på en väldigt välkomponerad middag hemma hos honom. Han var blond, scout och en riktig hurtbulle på alla sätt och vis. Lite som en fit och excentrisk Kalles kaviar. Inför vår tredje dejt hade jag hunnit falla lite för en annan man och ville därför ställa in, så jag skrev ett ärligt meddelande om att jag har haft väldigt trevligt med honom men tyvärr träffat någon annan och därför ville ställa in vår dejt. Att det inte var planerat att det skulle bli så, men nu blev det så. Under hela dagen hoppade det små pluppar längst ner i vår meddelandehistorik och det verkade som att han i omgångar under dagen försökte sig på att skriva en uppsats till svar. På vägen hem från jobbet pep telefonen tillslut till. Det var en fuck-you emoji och ja, det var slutet på den historien :D
 
Eller hur. Jag föredrar att laga mat tillsammans, hos mig. Välplanerat långt innan som allt i mitt liv så slipper jag bli stressad 😁 Saknar jag ett köksredskap eller en ingrediens blir jag frustrerad och hade hellre varit utan mat 😒

Haha, du är så rolig 😁

Laga mat tillsammans är bäst! Vi är inga stjärnkockar utan provar oss fram, oftast utan recept. Trial and error är roligare 😁
 
För oss är det enkelt eftersom vi bara ses hos mig.
Skulle vi mot all förmodan ses hos honom finns det gott om restauranger och affärer. Annars har han ett skåp fyllt med Coco pops 😁
Ja då är det enkelt! :)
 
Hos mig lagar vi mat. Hos honom äter vi korv eller ute.
Fortsätter på detta.
Det här kan vara ett litet problem eftersom jag inte är bekväm med att lägga så mycket pengar på mat. Jag äter bra mat med bra råvaror hemma men ingen lyx direkt. Jag älskar att äta ute och gör det gärna men inte så ofta. Ett par gånger i månaden kanske, för honom blir det mer ett par gånger i veckan. Jag vill gärna äta ute med barnen ibland också men kan inte lägga ett par tusen i månaden på utemat.
Det kommer nog att diskuteras vidare... :D
 
Fortsätter på detta.
Det här kan vara ett litet problem eftersom jag inte är bekväm med att lägga så mycket pengar på mat. Jag äter bra mat med bra råvaror hemma men ingen lyx direkt. Jag älskar att äta ute och gör det gärna men inte så ofta. Ett par gånger i månaden kanske, för honom blir det mer ett par gånger i veckan. Jag vill gärna äta ute med barnen ibland också men kan inte lägga ett par tusen i månaden på utemat.
Det kommer nog att diskuteras vidare... :D

Kan ni inte handla och laga mat tillsammans? Basvaror håller länge och mycket går att frysa eller köpa i mindre förpackningar om ni inte är där så ofta.
 
Fortsätter på detta.
Det här kan vara ett litet problem eftersom jag inte är bekväm med att lägga så mycket pengar på mat. Jag äter bra mat med bra råvaror hemma men ingen lyx direkt. Jag älskar att äta ute och gör det gärna men inte så ofta. Ett par gånger i månaden kanske, för honom blir det mer ett par gånger i veckan. Jag vill gärna äta ute med barnen ibland också men kan inte lägga ett par tusen i månaden på utemat.
Det kommer nog att diskuteras vidare... :D

Jag kan laga mat men avskyr det. Min bättre hälft lagar alltså all mat. Jag köper råvarorna, han lagar när han är här.
 
Haha, du är så rolig 😁

Laga mat tillsammans är bäst! Vi är inga stjärnkockar utan provar oss fram, oftast utan recept. Trial and error är roligare 😁

Inget trial and error i mitt liv tack 😒 Jag följer receptet och han freebasear med kryddningen när jag ger tillåtelse, jag HATAR att krydda o smaka av 😅
 
Fortsätter på detta.
Det här kan vara ett litet problem eftersom jag inte är bekväm med att lägga så mycket pengar på mat. Jag äter bra mat med bra råvaror hemma men ingen lyx direkt. Jag älskar att äta ute och gör det gärna men inte så ofta. Ett par gånger i månaden kanske, för honom blir det mer ett par gånger i veckan. Jag vill gärna äta ute med barnen ibland också men kan inte lägga ett par tusen i månaden på utemat.
Det kommer nog att diskuteras vidare... :D

Samma situation här men vi har ju inte setts så länge. Och oftast äter jag ändå en matlåda efter stallet och dyker upp framåt 20 😅 men tanken är att jag ska vänja mig vid att inte vara så omständig. Det får vi ju se hur det går 🙄
 
Var på dejt med en amerikansk snubbe. Blev hembjuden till honom för middag och när jag kommer dit visar det sig för det första att hon bor i världens American Psycho lägenhet. I princip ALLT var krispigt vitt, pissdyra möbler, konstnärliga svartvita fototavlor av halvnakna/helt nakna modeller överallt och allt såg helt orört ut, som ett visningshem. För det andra så hade han bara gjort mat till sig själv, så han åt middag och jag satt hungrig och tittade på. När vi sedan efter "middagen" ska på bio så tar vi en taxi och han börjar högljutt att bråka med taxichauffören om... ja ingenting. Jag skämdes och försökte få honom att lugna ner sig, utan att lyckas. Jag sov iaf över i hans läskiga lägenhet och dagen efter när vi är ute på brunch frågar han "Do you want to have a baby?" varpå jag svarar "Maybe when I'm older" och han säger "No, right now!". Jaha? :confused: Jag äter upp maten illa kvickt och skyndade mig därifrån, det blev ingen andra dejt. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: et_flickan
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 093
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 870
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp