Er konstigaste dejt?

Inte en dejt, utan en kille jag följde med hem efter krogen (och iaf ett par glas vin för mycket :o )

Jag var typ 29 och han i yngre 20 årsåldern (och inte alls min typ), brukar normalt träffa killar äldre än mig och det märktes när vi kom hem dit att han kanske inte var så erfaren..asnervös och frågade massa hela tiden (i sängen alltså..), vilket till slut gjorde att jag ledsnade och bara ville sova istället. (Ett sidospår också jag minns var att han i sin lägenhet inte kunde släcka taklampan utan fick stå på en stol och med en strumpa på handen som skydd fick skruva ur alla glödlampor, en sån där skena med flera lampor på..). Några timmar senare, fortfarande tidig morgon vaknade jag och fick lite panik. Smög upp och tänkte smita men han vaknade och hann ifatt mig i hallen och skulle börja konversera fast jag typ redan hade skorna på. Ja lite taskigt att bara dra men så var det.. jag skyndade mig iväg och glad att vi inte bytt nummer eller nåt. Typ 2 månader senare får jag ett sms. Han har på nåt sätt hittat mitt nummer, fattar fortfarande inte hur det gått till (vanligt namn och tror inte ens jag sa efternamn), och skrev typ att "hej, vi träffades på XX för ett tag sen om du minns. Förlåt att det inte gick så bra sist, jag vill gärna få en ny chans om du skulle vilja. Vad sägs om fredag? Om du inte vill ska jag inte störa mer". Jag svarade inte och han skrev inget mer, tack och lov. 😅
 
Jag hade träffat en kille på krogen som jag messat med ett tag. Åkte hem till honom en kväll och när det var dags att gå till sängs ligger det en stor kniv bredvid sängen. Jag frågade varför och det var för säkerhetens skull, han hade gjort en del dumma saker tidigare i sitt liv och visste inte om någon skulle ta sig in (han bodde på bottenplan).

Jag hade ganska svårt att sova den natten och smet ut genom altandörren då ytterdörren av någon anledning jag inte minns var svår att öppna.

Killen hade dessutom en liten chihuahua (stavning?) som han lärt gå på kattlåda för att inte behöva gå ut hela tiden.
 
Konstigaste daten som aldrig blev av ... Jag var 18 och en kille från samma skola ringde och frågade om jag ville gå pã bio kommande fredag. Vi skulle se Die Hard (som han trodde var en tysk titel och uttalade det därefter). I alla fall sade jag ja. Killen verkade trevlig av det jag hade sett av honom. Han sa att han skulle hämta mig med bil. Kvällen kom ... och gick. Jag väntade hemma och han dök enkelt inte upp. Detta var ju före mobilernas tid så jag kunde inte skicka ett argt sms och fråga var han var😉.
Jag hörde inte av honom under helgen och jag ringde inte hem till honom.
Måndag i skolan konfronterade jag honom. Han sa att min pappa hade skällt ut honom och hotat med polis. ????????????
Det visade sig att han hade tagit fel på husnummer. Han ringde på hos hus nr 47(jag bodde på 41) Ödet ville inte bättre än att där bodde en flicka med samma förnamn som jag. Hon var 11år. 😂😂😂🙈🙈🙈
 
... han fattade alltså inte förrän på måndagen att det var fel hus. Pappan öppnade, killen frågade efter L....- och pappan blev vansinnig, men nämnde aldrig dotterns ålder(bara “hon är för liten”😂) så killen fattade aldrig att det var fel hus.
 
Konstigaste daten som aldrig blev av ... Jag var 18 och en kille från samma skola ringde och frågade om jag ville gå pã bio kommande fredag. Vi skulle se Die Hard (som han trodde var en tysk titel och uttalade det därefter). I alla fall sade jag ja. Killen verkade trevlig av det jag hade sett av honom. Han sa att han skulle hämta mig med bil. Kvällen kom ... och gick. Jag väntade hemma och han dök enkelt inte upp. Detta var ju före mobilernas tid så jag kunde inte skicka ett argt sms och fråga var han var😉.
Jag hörde inte av honom under helgen och jag ringde inte hem till honom.
Måndag i skolan konfronterade jag honom. Han sa att min pappa hade skällt ut honom och hotat med polis. ????????????
Det visade sig att han hade tagit fel på husnummer. Han ringde på hos hus nr 47(jag bodde på 41) Ödet ville inte bättre än att där bodde en flicka med samma förnamn som jag. Hon var 11år. 😂😂😂🙈🙈🙈
Denna var riktigt bra! Älskar att han trodde Die Hard var en tysk film :laugh:
 
Jag chatta med en kille, kommer inte ihåg var men det var på nån dating chatt. Jag var nog ca 17-18, han var i yngre 20 åren. Vi hade redan träffats en gång innan på en fika och han verkade vara en hyfsat normal å trevlig typ. På andra dejten skulle vi ses hos han å kolla på film. Han hade startat upp nått företag å tjänat en del pengar och bodde i ett fint villa område som jag tog bussen till. Han kom glidande fram till mig på nån form för elsparkcykel och hade med sig en till mig också, och en hjälm 😅. Så vi åkte på dom fram till ett jättehus, å jag bara va bor du här? Visade sig han bodde hos sin mormor och morfar, kanske inte hela världen i 20 åren, men tänker att det kunde man väl ha nämnt 🤔 dom var iaf hemma så när jag snällt hälsat på dom och vi gått till hans rum fråga han om han kunde göra nått uhm lite speciellt/annorlunda av sexuell natur som jag inte hade så lust på :o, så då tacka jag för mig och tog bussen hem igen. :p var inte förrän ett tag efter en kompis förklara för mig vad "se på film" egentligen betyder 🤷‍♀️😇 Och nä, ble ingen mer träff med han 🙈🙅‍♀️
Hur är det ens meningen att man ska förstå att se på film/dricka kaffe/titta in mina akvariefiskar betyder nåt annat än det som sägs? O_o Klarspråk, tack!
/Hon som också råkat ut för det, flera gånger.
 
Hur är det ens meningen att man ska förstå att se på film/dricka kaffe/titta in mina akvariefiskar betyder nåt annat än det som sägs? O_o Klarspråk, tack!
/Hon som också råkat ut för det, flera gånger.

9BDF96B0-E05B-4D0D-B944-50BAF9784466.gif
 
Och vill man det så är ju den frågan helt rätt! Jag skulle inte ta ett dugg illa upp om den ställdes på rätt sätt.

Har oxå fått lära mig den hårda vägen att en jävla massa erbjudanden tydligen kan betyda samma sak. Nu är det länge sedan jag var singel, men blev jag singel så vet i tusan om jag skulle våga följa med en man hem. Mycket enklare om man kan kasta ut mannen utan nåder om han inte sköter sig!
 
Hur är det ens meningen att man ska förstå att se på film/dricka kaffe/titta in mina akvariefiskar betyder nåt annat än det som sägs? O_o Klarspråk, tack!
/Hon som också råkat ut för det, flera gånger.

Jag tolkar alla inbjudningar till att träffas hemma hos någon som en inbjudan till sex. För enkelhetens skull (och jag har nog aldrig haft fel?). Skulle någon bjuda in till att "titta på mina akvariefiskar" hade jag DEFINITIVT tolkat det som sex :D (och DEFINITIVT tackat nej!!)
 
Jag tolkar alla inbjudningar till att träffas hemma hos någon som en inbjudan till sex. För enkelhetens skull (och jag har nog aldrig haft fel?). Skulle någon bjuda in till att "titta på mina akvariefiskar" hade jag DEFINITIVT tolkat det som sex :D (och DEFINITIVT tackat nej!!)
Jag har börjat tolka det så också, men det är drygt när det är jag som bjuder in och faktiskt menar vad jag säger ;)
 

Jag som bjöd över maken för sisådär 15 år sen för att kolla på datorn för den strulade.. Datoreländet fungerade hur bra som helst när han kollade på den såklart (vilket var typiskt då jag faktiskt hade haft problem med den på riktigt). Då vi bägge var runda under fötterna då vi varit på fest hos grannen så ledde det ena till det andra :angel:.
Vill dock hävda att jag faktiskt ville ha hjälp med datorn, vete tusan om maken tror på den versionen då den fortsatte fungera klockrent tills jag tappade den i golvet ett halvår senare (bärbar).
 
Jag tolkar alla inbjudningar till att träffas hemma hos någon som en inbjudan till sex. För enkelhetens skull (och jag har nog aldrig haft fel?). Skulle någon bjuda in till att "titta på mina akvariefiskar" hade jag DEFINITIVT tolkat det som sex :D (och DEFINITIVT tackat nej!!)

Jag har fått den om akvariefiskar på riktigt! Typ den enda övertydliga raggningsrepliken jag minns sådär tvärsäkert, och jag blev mest besviken eftersom jag ÄLSKAR akvarier och är nördig, men förstod att han bara ljög. The heartbreak. Inga fiskar för Sel. :cry:
 
På den tiden Konsum gav årsrabatt beserat på vilken mängd kvitton man kunde hosta fram, var min stående raggningsreplik
-Vill du komma hem och titta på min samling av konsumkvitton?

(Nej, jag hade inte eget hushåll då, och var inte en kooperativ medlem. Och nej, repliken var inte heller särskilt framgångsrik.)
 
Haha! Okej det här fick mig att våga bjuda på min sämsta dejthistoria. Gick i tvåan på gymnasiet och blev hembjuden på middag av en kompis kompis som jag snackat med ute, han gick på universitetet vilket kändes jättecoolt när jag gick i gymnasiet. Berättade stolt för alla mina kompisar om den stundande dejten :D
Väl hemma hos honom i hans skitiga student-etta bjöd han på kokt ris, stekta fiskpinnar och ketchup. Mjölk till. Jag fick en gaffel men ingen kniv. Skyllde på att jag skulle upp tidigt när han ville kolla på tv i soffan och cyklade hem. Ljög till mina vänner att han lagat en fantastisk middag och bjudit på vin men att "han inte kändes rätt för mig" :rofl:

Haha. Jag hade en liknande upplevelse när jag gick i gymnasiet. Han på universitetet. Hamnade hos honom och han skulle bjuda på mat. Makaroner och ketchup. Punkt.

Men han var rar och trevlig så inget ont om honom i övrigt men just maten.. 🙈
 
Hur är det ens meningen att man ska förstå att se på film/dricka kaffe/titta in mina akvariefiskar betyder nåt annat än det som sägs? O_o Klarspråk, tack!
/Hon som också råkat ut för det, flera gånger.
Jag har bjudit hem en trevlig kille på just te efter en utekväll. Utan att fatta att det betyder något annat. Har fått höra efteråt att han tyckte att det var jättekonstigt att han blev bjuden på te. Han kanske skriver om det i denna tråden snart 😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: et_flickan
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 096
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp