Bukefalos 28 år!

Era bästa recept på mjuk pepparkaka

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Åh, jag har redan fått julstämning :heart Väldigt tidigt för o vara jag, men jag tackar o tar emot. Så, som det står i rubriken, jag skulle vilja bli tipsad om era bästa recept på mjuk pepparkaka. Jag bakade pepparkaksmuffins häromdagen och de blev goda, men inte sådär "åh, jag MÅSTE ha en till"-goda, så jag tänkte att det finns kanske ännu smaskigare recept där ute.
Eller pepparkaksrulltårta kanske blir gott också? =) Vad har man i då, (hemkokt) lingonsylt och...?

//r
 
Hej alla!

Åh, jag har redan fått julstämning :heart Väldigt tidigt för o vara jag, men jag tackar o tar emot. Så, som det står i rubriken, jag skulle vilja bli tipsad om era bästa recept på mjuk pepparkaka. Jag bakade pepparkaksmuffins häromdagen och de blev goda, men inte sådär "åh, jag MÅSTE ha en till"-goda, så jag tänkte att det finns kanske ännu smaskigare recept där ute.
Eller pepparkaksrulltårta kanske blir gott också? =) Vad har man i då, (hemkokt) lingonsylt och...?

//r

Jag gör efter det recept som står på baksidan till Santa Marias kryddpåse. Det är gräddfil i den och jag tycker att det gör den väldigt saftig och god. Den enda modifieringen som jag gör är att jag har i nästan dubbelt så mycket pepparkakskrydda som det står i receptet.
 
Hej alla!

Åh, jag har redan fått julstämning :heart Väldigt tidigt för o vara jag, men jag tackar o tar emot. Så, som det står i rubriken, jag skulle vilja bli tipsad om era bästa recept på mjuk pepparkaka. Jag bakade pepparkaksmuffins häromdagen och de blev goda, men inte sådär "åh, jag MÅSTE ha en till"-goda, så jag tänkte att det finns kanske ännu smaskigare recept där ute.
Eller pepparkaksrulltårta kanske blir gott också? =) Vad har man i då, (hemkokt) lingonsylt och...?

//r
I en pepparkaksrulltårta tror jag att det hade blivit gott med en fyllning liknande den frosting som man täcker morotskaka med :) !
 
@Philosophia Tack! Ja, gräddfil och mer kryddor gör kanske susen! Jag använde fil (mellanfil) och i gräddfil är det ju mer fett så det bär väl fram mer smaker! Och mer kryddor borde ju bli mumsigt! Ska prova!

@bettysmatte tack för tipset!

//r
 

Liknande trådar

Mat Jag ska baka till Sandvikengårdens julmarknad. Jag funderar på att bland annat baka mjuka pepparkakor men jag vill helst göra små, fina...
Svar
3
· Visningar
508
Senast: Murphy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 280
Senast: cassiopeja
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 436
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp