Bukefalos 28 år!

Era bästa ridövningar

Sv: Era bästa ridövningar

Vad mycket bra övningar ni kommer med som inte kräver en ridplan! Jag har ju nyligen köpt en pålle som är helt olik alla andra hästar jag ägt och känt att jag blir lite låst i att han har så dåligt framåtdriv särskilt på ridplan. Nu blir det ut och testa lite nya övningar och se vad som händer :-)
 
Sv: Era bästa ridövningar

En variant på 5 travsteg, 5 galoppsteg:
Börja med 10 steg trav, sedan 10 steg galopp. Minska till 9 steg osv ner till så lågt man kan (1! Skitsvårt!) och sedan upp igen! Båda galopperna förstås.
 
Sv: Era bästa ridövningar

Var ute och testade trav och galopp om vartannat nu på em. Gick bättre och bättre och mot slutet fick vi faktiskt till riktigt fina övergångar på vart femte steg och han var rätt "på" och verkade gilla övningen :-)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Amanda_F
·
Träning Jag har en grym liten unghäst som hade varit helt perfekt för mig för nästan 20 år sedan, på den tiden då jag hade mer ridkänsla och...
Svar
0
· Visningar
1 365
Senast: moiran
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vad kunde vara bättre tröst efter förra veckans dystra konstaterande att min ridkänsla var död, än att få sitta på två av mina sex...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp