Bukefalos 28 år!

Era bästa smoothierecept

Flixon

Trådstartare
Som rubriken lyder, dela med er av era bästa smoothierecept! Jag har fastnat lite i smoothie på vaniljkvarg och mango, så jag behöver inspiration! :)
 
Hallonkvarg, en banan, granatäpple-saft (så jobbigt att få med kärnorna i, de hårda bitarna alltså), frysta hallon :d
 
Du menar saft som i köpt på tetra då eller, inte som i silad från frukten om jag tolkar dig rätt? :)
Sila saften :) jag brukar bara dela granatäpplet i 2 halvor, och sen pressa ut saften genom att klämma på den som när man pressar citron typ :)
 
Banan, hälsofil, chiafrön, blåbär, mandelmjöl.

Banan, hälsofil, lingon, kanel, mandelmjöl, chiafrön.
 
Den blir lite mer matig tycker jag. Så behöver jag inte äta någon smörgås till. Smoothien räcker!
Aha! Hur mycket mandelmjöl har du då? Jag vill också gärna ha matig smoothie, jag vill slippa ha med/göra macka till utan smoothien ska räcka som mellanmål.
 
Aha! Hur mycket mandelmjöl har du då? Jag vill också gärna ha matig smoothie, jag vill slippa ha med/göra macka till utan smoothien ska räcka som mellanmål.
Jadu mått.... Jag tar en banan, typ 1,5-2 dl fil beroende på mängden andra bär. 1 sked (vanlig som man äter med) chiafrön och två rågade skedar mandelmjöl. Funkar med typ havremjöl också. Vill jag stå mig riktigt länge äter jag ett ägg också :)
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 276
IT & mobiler Som frågan i rubriken lyder. Jag ansvar för utskick av ett nyhetsbrev och tanken är att det ska se lite proffsigt ut (läs: inte allt för...
Svar
12
· Visningar
484
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: pepp
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp