Bästa akrylfärgen.

MCP

Trådstartare
Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det ju går åt en del.
Men nu börjar jag vara lite trött på att det är så många färger som är så pigmentfattiga så att när den torkar märker man att man måste måla fler lager för att inte det under ska skina igenom.
Så, finns det något märke som har ordentligt pigmentrika färger, eller måste jag övergå till olja för att få det resultat jag önskar?
 
Winsor&Newton har bra färger. Galeria är deras billigare serie och jag tycker den är alldeles utmärkt. Vill du ha ännu bättre har de "Professional".
Liquitex är ett annat kvalitetsmärke. Golden ytterligare ett. Leta efter "heavy body" för att få högpigmenterad färg.
 
Winsor&Newton har bra färger. Galeria är deras billigare serie och jag tycker den är alldeles utmärkt. Vill du ha ännu bättre har de "Professional".
Liquitex är ett annat kvalitetsmärke. Golden ytterligare ett. Leta efter "heavy body" för att få högpigmenterad färg.
Tackar :)
Och tack för tipset om att leta efter "heavy body".
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 039
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 090
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp