Era bästa Sodatream-tips

Bra saker att blanda i har du ju redan fått tips om (jag håller med om måltidsdryckerna, det blir himla bra!)

Så jag tipsar om att vi brukar bubbla ett par flaskor och hälla upp i en karaff med skivad frukt/bär/grönsaker och is. både gott och lyxigt att ställa fram på bordet. Något som jag tycker är fantastiskt smidigt, speciellt när det är bär man vill smaksätta med, är att trä dem på ett grillspett och stoppa ned.
1623913441031.png

Typ såhär, på bilden är det en produktild för en karaff med inbyggt grillspett, men jag kör bara ett vanligt ned i vilken karaff som helst.
 
1 krm salt till 0,5 liter vatten blir som vichyvatten. Så gott! Dock är det ingen höjdare för urinvägarna att dricka kolsyrat överhuvudtaget. Många med kroniska urinvägsbesvär blir av med eländet när de slutar dricka kolsyrade drycker. Magen kan också bli ledsen av kolsyra. Det kan bli magkatarr av kolsyran.
Nja vichyvatten är ingen favorit..
Men kan funka med typ bär i.
Jag tror inte ens jag nånsin haft urinvägsinfektion 😉.
 
Bra saker att blanda i har du ju redan fått tips om (jag håller med om måltidsdryckerna, det blir himla bra!)

Så jag tipsar om att vi brukar bubbla ett par flaskor och hälla upp i en karaff med skivad frukt/bär/grönsaker och is. både gott och lyxigt att ställa fram på bordet. Något som jag tycker är fantastiskt smidigt, speciellt när det är bär man vill smaksätta med, är att trä dem på ett grillspett och stoppa ned.
Visa bifogad fil 71881
Typ såhär, på bilden är det en produktild för en karaff med inbyggt grillspett, men jag kör bara ett vanligt ned i vilken karaff som helst.
Vad smart med grillspett! Tack!
 
Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream...
Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande.
Jag vill ha era bästa tips, helst ska de innehålla så lite vanligt socker som möjligt.
Gärna läskande en varm sommardag.

Den på bilden nedan tyckte jag blev väldigt god.


PS. Jag slipper gärna att tråden tar stickspåret diskussion om sötningsmedel och dess påverkan/risker.:angel1: Ds.

7318690168799.jpg
Hälften apelsin- eller äppeljuice (den ogenomskinliga sorten) och hälften kolsyrat vatten är min favorit. Som läsk, fast godare. Och mer vitaminer.
 
Ursäkta om jag snor tråden lite med en fråga men Ni som har SodaStream, har någon testat deras Pepsi Max-koncentrat? Blir det som vanlig Pepsi Max?
 
Ursäkta om jag snor tråden lite med en fråga men Ni som har SodaStream, har någon testat deras Pepsi Max-koncentrat? Blir det som vanlig Pepsi Max?
Jag har provat och nej definitivt int eom man tar den mängd de rekommenderar.
Jag tyckte det blev lite bättre om man tog mindre. Men Max är ingen favorit oavsett så..
 
Alltså, när man dricker Pepsi Max (och för den delen, ALLA sorters läskeblask) på valfri snabbmatsrestaurang eller dylikt etablissemang så är det precis samma princip: koncentrat och kolsyrat vatten som blandas i maskinen först när man trycker. Så nej, det skiljer sig inte nämnvärt. Sen kanske du inte får exakt samma proportioner eller mängd kolsyra som i en färdig petflaska, vilket såklart förändrar smakupplevelsen, men i grund och botten är det samma produkt.
 
Var kan jag läsa mer om detta? Får inte upp något vettigt när jag googlar, men kanske använder fel sökord
Jag har ingen källa tyvärr utan det är sådant som sägs i förbigående både inom vården ibland och jag har hört och läst om många som säger det också men någon forskning har jag inte hittat. För mig som har haft urinvägsproblem väldigt länge kändes det självklart att testa och ja, det stämde för mig också. För min egen del är det löjligt känsligt. Det räcker med några munnar kolsyrad dryck så har jag problem en vecka igen så jag har slutat dricka kolsyrat helt. För mig är det inte värt det.
 
Jag har nyligen blivit ägare till en Sodastream...
Jag tänker mig att dra ned på mitt (och gärna makens) cola zero drickande.
Jag vill ha era bästa tips, helst ska de innehålla så lite vanligt socker som möjligt.
Gärna läskande en varm sommardag.

Den på bilden nedan tyckte jag blev väldigt god.


PS. Jag slipper gärna att tråden tar stickspåret diskussion om sötningsmedel och dess påverkan/risker.:angel1: Ds.

7318690168799.jpg
Iskallt vatten med is och en citronskiva. Mer än så behövs inte 🙃
 
Nej det har inte jag haft sedan tonåren. Det finns dock en hel massa andra problem man kan få från urinvägarna.
Okej.
Som sagt har jag aldrig haft problem.
Och jag tenderar att inte ändra mina vanor efter något som någon hört någonstans utan något slags seriös källa.
Så nu skulle jag föredra att lämna urinvägar och istället prata om tips på vad man kan kolsyra 😇.
 
Jag har ingen källa tyvärr utan det är sådant som sägs i förbigående både inom vården ibland och jag har hört och läst om många som säger det också men någon forskning har jag inte hittat. För mig som har haft urinvägsproblem väldigt länge kändes det självklart att testa och ja, det stämde för mig också. För min egen del är det löjligt känsligt. Det räcker med några munnar kolsyrad dryck så har jag problem en vecka igen så jag har slutat dricka kolsyrat helt. För mig är det inte värt det.
Vad synd. Det hade varit intressant att se en förklaringsmodell
 
Ursäkta om jag snor tråden lite med en fråga men Ni som har SodaStream, har någon testat deras Pepsi Max-koncentrat? Blir det som vanlig Pepsi Max?
Ja, helt godkänt! Provat annan Cola förr men det har smakat sk*t rent ut sagt. Pepsi Max smakar Pepsi Max. Jag kolsyrar dock ofta dubbelt för att få det mer likt originalet.

Mvh Pepsi Maxolist sedan 20år +.
 
Okej.
Som sagt har jag aldrig haft problem.
Och jag tenderar att inte ändra mina vanor efter något som någon hört någonstans utan något slags seriös källa.
Så nu skulle jag föredra att lämna urinvägar och istället prata om tips på vad man kan kolsyra 😇.
Nej varför skulle du det?
 
Vad synd. Det hade varit intressant att se en förklaringsmodell
Ja. Jag har läst lite tankar om varför det blir så att det liksom fräter precis som endel tandläkare påtalar att kolsyra gör på tänderna men några riktiga studier verkar inte finnas än eller så har jag bara inte hittat dem.
 

Liknande trådar

Äldre En tid har jag hört folk säga att cola zero som inte innehåller socker eller kalorier är nyttigare än tex sockerfri apelsinjuice. Jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 037
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp