Era favoritpoddar?

Solvira

Trådstartare
Jag har ungefär en halvtimme att köra till stallet och har börjat utnyttja tiden till att lyssna på poddar. Såhär mitt i grådassiga skånska vintern får det gärna vara roliga hästpoddar, och jag vill gärna höra vilka era favoriter är!

Jag har verkligen gillat Något i hästväg, men där är det säsongsuppehåll nu. Uppskattar också Reko Hästliv väldigt, den har varit härligt inspirerande för höstruskiga dagar!

Jag började lyssna på Hästpodden med Anna och Pernilla (men är på delen när det fortfarande var Vanessa) och jag tycker det är jobbigt att lyssna på Annas hostande. :angel: Är det någon som lyssnat längre- blir det bättre?
Systrarna Elfstrands podd uppskattade jag inte så den har jag slutat lyssna på. ☺️

Vilka tycker ni är roliga att lyssna på? Vilka peppar er mest? :bump: Finns det någon ni inte tycker om?
 
"Något i hästväg"

Älskar att störa mig på dem. När de förundrades över vad ett eggbett (eggbutt på engelska) var gjorde fan min dag. (... Ja, jag har problem med världsfrånvända Stockholmsbrudar)

Huuuuuuur kan man rida medelsvår dressyr och inte kunna basal kunskap om betsling?!
 
Senast ändrad:
"Något i hästväg"

Älskar att störa mig på dem. När de förundrades över vad ett eggbett (eggbutt på engelska) var gjorde fan min dag. (... Ja, jag har problem med världsfrånvända Stockholmsbrudar)

Huuuuuuur kan man rida medelsvår dressyr och inte kunna basal kunskap om betsling?!
Medelsvår? Den ena av dem rider ju GP.
 
Medelsvår? Den ena av dem rider ju GP.


Mjaa.. Det gör hon väl inte med nuvarande?
Det var iaf den andra av duon (som rider medelsvår) som tyckte det var väldigt lustigt med eggbett och inte verkade kunna skillnaden mellan en sån och lösa ringar.

Men jag är väl bara bitter, bry dig inte om mig 😅
 
Mjaa.. Det gör hon väl inte med nuvarande?
Det var iaf den andra av duon (som rider medelsvår) som tyckte det var väldigt lustigt med eggbett och inte verkade kunna skillnaden mellan en sån och lösa ringar.

Men jag är väl bara bitter, bry dig inte om mig 😅
Nä, inte med nuvarande - den har hon inte startat alls än.
 
Mjaa.. Det gör hon väl inte med nuvarande?
Det var iaf den andra av duon (som rider medelsvår) som tyckte det var väldigt lustigt med eggbett och inte verkade kunna skillnaden mellan en sån och lösa ringar.

Men jag är väl bara bitter, bry dig inte om mig 😅
Det slog mig som lustigt också! Det är ju grundläggande bettkunskap att både form, storlek och fasta/lösa ringar ger väldigt olika inverkan. 😅
Det störde mig dock inte, däremot så stör det mig varje gång det i den podden diskuteras som att det är normalt att få ont av sadeln och att det bara är nåt man får leva med som ryttare så länge sadeln passar hästen. Det är INTE så det ska vara och ger inte optimala förutsättningar för ekipaget! :rage:

Men förutom att jag saknar nyanseringen i sadeldiskussionerna (typ "det ska inte vara så men än så länge har jag inte hittat nåt bättre") så stör jag mig inte på okunskapen som kommer ibland i podden, för att de är rätt öppna med att de inte alltid är säkra. Jag menar, alla utvecklas ju och man vill ju själv att folk runt omkring en har överseende med att det är en utvecklingsresa man är på så det får man ju ge också. 😊
(Sen kanske jag själv irriterar mig på att de inte diskuterar mer att sadeln behöver passa ryttaren lika bra som hästen för att jag själv precis gått igenom ett byte som drog ut onödigt långt på tiden för att det diskuteras på det här sättet som i podden hela tiden så att jag inte ifrågasatte varför jag fick så ont i större grad- sadeln passade ju hästen. :angel: )
 
Det slog mig som lustigt också! Det är ju grundläggande bettkunskap att både form, storlek och fasta/lösa ringar ger väldigt olika inverkan. 😅
Det störde mig dock inte, däremot så stör det mig varje gång det i den podden diskuteras som att det är normalt att få ont av sadeln och att det bara är nåt man får leva med som ryttare så länge sadeln passar hästen. Det är INTE så det ska vara och ger inte optimala förutsättningar för ekipaget! :rage:

Men förutom att jag saknar nyanseringen i sadeldiskussionerna (typ "det ska inte vara så men än så länge har jag inte hittat nåt bättre") så stör jag mig inte på okunskapen som kommer ibland i podden, för att de är rätt öppna med att de inte alltid är säkra. Jag menar, alla utvecklas ju och man vill ju själv att folk runt omkring en har överseende med att det är en utvecklingsresa man är på så det får man ju ge också. 😊
(Sen kanske jag själv irriterar mig på att de inte diskuterar mer att sadeln behöver passa ryttaren lika bra som hästen för att jag själv precis gått igenom ett byte som drog ut onödigt långt på tiden för att det diskuteras på det här sättet som i podden hela tiden så att jag inte ifrågasatte varför jag fick så ont i stötte grad- sadeln passade ju hästen. :angel: )

Du har självklart rätt i det du säger 😊 Alla kan inte allt och vi utvecklas och lär oss mer hela tiden. Jag störde mig nog mest för att jag ändå nånstans fått för mig att de var väldigt kunniga och duktiga, och fick mig något av en kalldusch när de liksom kan sitta och diskutera galoppombyten o dylikt ena stunden och i andra förundras över vad ett eggbett är O_o
 
Du har självklart rätt i det du säger 😊 Alla kan inte allt och vi utvecklas och lär oss mer hela tiden. Jag störde mig nog mest för att jag ändå nånstans fått för mig att de var väldigt kunniga och duktiga, och fick mig något av en kalldusch när de liksom kan sitta och diskutera galoppombyten o dylikt ena stunden och i andra förundras över vad ett eggbett är O_o
Ja, det är en riktigt berg-och-dalbana på nivån av saker när de pratar! 😅
Jag uppfattade rätt tidigt i podden att hon som tävlar mest just nu bara haft häst i typ ett år och innan dess inte alls behövt titta på utrustning mer än för putsning så jag blev inte särskilt förvånad. 😊
 
Ja, det är en riktigt berg-och-dalbana på nivån av saker när de pratar! 😅
Jag uppfattade rätt tidigt i podden att hon som tävlar mest just nu bara haft häst i typ ett år och innan dess inte alls behövt titta på utrustning mer än för putsning så jag blev inte särskilt förvånad. 😊
Det är inte bara hästfolk där som retar sig på henne. Gissar att det är V som du talar om? Lyssnade på hennes förra podd lite slött, och höll på att bli urbota tokig på allt konstigt hon sade om hund som om det var självklarheter och fakta när det lät som påhittad information man bara slänger ur sig för att göra en femåring nöjd med ett svar på en fråga de ställt sjuttioelva gånger redan.

Underhållande, men tycker lite synd om de som kan mindre än vad hon kan och tar henne på lite för stort allvar
😬
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 346
Senast: Intejag
·
Hästmänniskan Det här inlägget är främst riktat till er som driver eget företag inom hästbranschen (tävlingsstall, försäljning etc), och till er som...
Svar
2
· Visningar
1 461
J
  • Låst
Övr. Barn Jag har för mig att det finns en liknande tråd, men jag hittar den inte. Min nya sjukdom som tvåbarnsmamma, det DÅLIGA SAMVETET :eek...
Svar
7
· Visningar
1 844
Senast: Mitzi
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp