era sadelfynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oof
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 746
Sv: era sadelfynd

hmm.. de jag kommer på just nu är väl;

Wintec 500 Allround ullstoppad, Köpt för 1000:- såld för 1600:-
wintec 500 allround,ullstoppad tror jag? köpt för 900:- såld för 1800:-
Griffinsadel, köpt för 600 , såld för 1000
frank baines reflex köpte jag för 4600, bytte den mot en prestige goldenstar som jag sålde för 5000,

Prestige hippos, köpt för 1000:- såld för 1600;- samma dag
wintec sport köpt för 50kr, sålt för 200 nånting,

Måste nog vart när jag köpte en i princip helt ny och oanvänd MoN gold collection dressyrsadel för 4000 :eek:
Sålde den sen för 7000 och blev då av med den snabbt!

Prestige Golden Star, superskick. Köptes för 4000, såldes för 6300
Thorowgood Haflinger/Cob dressyr. Köptes ny för 1500 kr, såldes begagnad ett år seanre för 2500 kr

Hade ute en sadelutprovare, som hade en helt ny Wintec Cair dressyr med sig och som låg perfekt på mtt ena sto. Kostade 8 000 kr. Nja, sa jag, det måste jag fundera på över natten i vart fall. Fick tips över nätet av en helt främmande person om en tysk återförsäljare. Hittade exakt samma, ny förstås den med, för 5 500 inkl frakt.. Kom hem till dörren:-)

nästan samma historia här.

fick ut sadelutprovare, fastnade för en Pfiff Amaretto.
Hon begärde 10 000 för den, jag lånade den för och bestämma mig under en vecka. Kollade på nätet vad en helt ny kostar med garanti och allt - 8 500 :grin:
lämnade såklart tillbaka sadeln och beställde en helt ny samma dag :D

fynd och fynd vet jag inte men jag sparade på det iaf :)

sen fick jag tag på en arabian westernsadel för en tusing :d

Allround mot hopp, dock utan märke och den har några år på nacken. Men den ligger förvånansvärt bra på min pålles svåra feta rygg. 200kr (en ridskola som skulle läggas ner)

4 år gammal Edinburgh dressyrsadel vidd 5. Såg ny ut och var nystoppad. 7000kr
(nypris 17 000)

En Bruno Delgange för 2000. För det var ett udda och okänt märke???!!

WG

Fick hem foderhästen utan sadel, en vecka senare kläcker stallgrannen N ur sig att hon ska sälja sin häst och undrar om jag vill köpa hennes Zaldi Royal för 1500, stallets sadelexpert kallas in och konstaterar att den ligger perfekt, pengar och sadel byter ägare samma dag, alla glada:)

En Caprilli dressyrsadel i bra begagnat skick. 1500 kr för sadeln, två schabrak, en polypad, stigläder, stigbyglar och sadelgjord. Urskön sadel dessutom. Det är mitt bästa sadelfynd.

Faktiskt gjort ett fynd till. Fick syn på en annons om en begagnad Continental Equiflex (westernsadel). Alldeles för långt bort, men en kompis som bodde i närheten åkte och tittade att den såg ok ut. Hon kunde i övrigt inget om westernsadlar. Jag slog till och köpte den för 8 000:-. Ny kostar ca 22 000. Den sadeln kommer jag aldrig någonsin att sälja. Vilket fynd! Alla mina fyra hästar kan ha den.

En stubben siegfried. 1500 inkl. frakt. Visserligen med ett par år på nacken men definittivt värd mer än det jag köpte den för och då låg den som en smäck på tinkern och nu ligger den kanon på foderhästen. Kommer gå att sälja för allra minst inköpspriset

En Santa Cruz Celine som vi köpte för 3500 i en butik och sålde för 4000 på nätet typ ett år senare.

Vi har även blivit riktigt lurade. En tjej som påstod sig sälja en 2 år gammal stubben för 1500. Halva summan betalades och fram kom en 25 år gammal sadel som var i behov av mycket renoveringar. (sen passade den ju inte heller på känsliga ponnydamen) och säljaren var spårlöst försvunnen... Såldes för ett par veckor sen för fraktkostnaden, typ 200. Köper aldrig mer sadel utan att ha sett bilder.

Övriga sadlar är väl varken fynd eller det motsatta...

Oj jag har bara gjort bra sadelaffärer :)

En Prestige Hoppsadel för 2500kr komplett som jag aldrig kommer att sälja för den passar verkligen "alla" hästar :)

Sen har jag köpt bra sadlar till bra pris och lyckats sälja de lite dyrare när hästarna vuxit ur/ändrat form

En Olympic Jessica dressyrsadel inköpspris 4000kr ink frakt såldes för 5800kr
Prestige Hippos Dressage inköpspris 5000kr såldes för 7500kr
Karlslund Kari Flex inköpspris 4000kr såldes för 4500kr
Zaldi dressyrsadel inköpspris 800kr såldes för 2000kr
Hubertus islandssadel inköpspris 500kr såldes för 2000kr
Wintec islandssadel inköpspris 3000kr såldes för 3600kr

Kan tillägga att jag fick köpa nuvarande sadeln, en Prestige Eventing i nyskick, för 16000! :love:

Dessutom var sadeln utrustad med en hel mängd "extragrejor", så hade jag köpt den själv så hade den gått loss på 30000.
Som grädde på moset fick jag med sprengerstigbyglar, lyckås lädergjord samt stigläder från Prestige.

Den jag har nu, xxx vid bom, 13", okänt märke i indiskt läder. Allround. Passar shettisen jätte bra :)

Har haft en vanlig ponnyputa innan, och en sadel från hööks som är 14", men tycker inte den satt så bra. Ponnyputan är ju inte så krånglig, men det såg så obekvämt ut för de små ryttarna.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·
Utrustning Vilken är i ert tyckte den bästa - och största - fysiska ridsport/hästbutiken i Sverige? Vill gärna besöka en plats där det doftar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 525
Senast: Ajda
·
Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 400
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka