era sadelfynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare oof
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 746
Sv: era sadelfynd

Allr mot dressyr, minst 30 år gammal, har en förmåga att passa de flesta hästar, 600kr.
Röösli pilatus, 18 år, fantastiskt skick, 8000kr.

Knapplån.

Jensen Classic. Ca 10 år gamal, fint skick. 5300 kr, sålde den senare för 8000 kr.

Försöker just ny fynda en annan Jensen men det går inte lika bra.

En kompis fyndade en sprillans ny Butet dressyrsadel för 22000 kr (Nypris 36000). Samma kompis fyndade också en ny Amerigo Alto för 21000 kr.

Jag fyndade en Albion Legend K2 innan jul, men tyvärr blev det en miss med bomvidden så den var för smal men jag betalade 7500kr ink frakt för den och den var 3 år gammal och sålde den för 9800kr :)

Det tyckte jag var en bra affär :)

Har även fyndat en Stübben islandssadel nu i dagarna alldeles ny för 16000kr ord pris 24000kr :)

Prestige Eventing, endast provad, 13000kr med kvitto och garantisedel.
Amerigo Classic Pinerolo i mkt bra skick, komplett med Amerigo sadelgjord och stigläder, 12000kr (köpt från England så frakt tillkom m 550kr). Passier PSL hopp i bra skick 4500kr.

M&N allround två år gammal för 7200:- Sålde den efter 5 år för 6000:- Tyckte de var en bra affär.

Köpte en sprillans ny M&N hos en butik som skulle sluta med sadlar. Priset låg egentligen på över 18 000 och jag betalade 10400:- :d

En Thorowgood dressyr för 500 spänn, syns knappt att den är använd.

Beställde en helt ny hoppsadel från en ridsportsbutik och blev smått överraskad när jag skulle betala, fick 50% rabatt eftersom det var en utgående modell..

En Kieffer Wien som jag köpte för 1500 kr. Den var i nyskick men en lagad skada i lädret i sätet. Den är fortfarande fin efter 17 år!
En begagnad Butet för 16000 kr, också typ oandvänd.

*kl*

Min Santa Cruz New England xwide 17", pyttelite använd i superskick för 3.700:-. Är galet nöjd med den sadeln!

Jag gör tvärtom! Har köpt en massa sadlar som inte passat och som jag sålt sen, alltid billigare än jag köpt dem.
Men nån måste ju göra det också , och någon annan ska tjäna på sin affär!:)

En äldre märkeslös allroundsadel för 360 spänn inkl. frakt. Låg som en smäck på hästen och tjänstgör nu som "hoppsadel" nån dag/veckan.

Star trekken är annars ett byte jag är väldigt nöjd med (har en Dressage). Bytte den mot min äldre Albion som inte passade hästen alls längre.

Min prestige sadel bytte jag till mig mot en dragkrok till bilen... Jag fick ett växthus också. Och sambon fick jobba :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·
Utrustning Vilken är i ert tyckte den bästa - och största - fysiska ridsport/hästbutiken i Sverige? Vill gärna besöka en plats där det doftar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 525
Senast: Ajda
·
Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 400
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka