era sadlar?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Amia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 462
A

Amia

Hur ser de ut? hittar inegn bild på den sadeln som jag rider en häst i

Vilken ruskigt söt häst! men en bomlös passar rätt bra till stt rida distansritt i då? Jag planerar att börja med distans men har bara en dressyrsadel... inte ens en hopp... *s*

En dressyrsadel går utmärkt att rida distans i om den passar häst och ryttare. Hoppsadel är oftast sämre eftersom man har sämre sits i en sådan. Det gäller att spara energi och sitta bekvämt.
// Linda

Tack. :bow: :bow:

Ja, bomlös lämpar sig utmärkt för distans och längre ritter i allmänhet. Med vanlig engelsk bomsadel fick ofta min häst ont i ryggen efter tävlingar, för att inte tala om hur stel jag kunde vara. :p
Det existerar inte längre för våran del. :)

Där håller inte jag med men..
Rida en distanstävling i dressyrsadel skulle vara pest, men in hoppsadel, ja tack. ;)

Men gissar att det beror på vad man har för dressyr resp. hoppsadel och hur man trivs med dom.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
333
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31