Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

the_connemara

Trådstartare
För det första: Skicka in bilder på er själva i tävlingskavaj med tillhörande tävlings outfit!


Sedan vill jag gärna ha färgtips. Pållen min är mörk skimmel, blir nog inte vit förrän vid 10-12 år enl uppfödare (är 4 nu). Och jag behöver ny kavaj till kvalitets och en liten tävling i sommar. Tävlingschabraket är vitt med marin pp (Mias med rakt kant ni vet). Min hjälm är mattsvart Troxel. Svarta stövlar med svart lackkant och svart utrustning i övrigt. Kommer främst rida fälttävlan i framtiden om vi får som vi vill så det är ju för dressyr och hoppmomentet.

Pålle ser typ ut såhär (som 3-åring med vinterpäls men samma färg året runt än så länge). Ursäkta min pussande mamma :D
PICT1627.jpg


Grått har jag typ helt slopat. Svart känns tråkigt men funderar på något uppiffat svart, typ kritstrecks eller liknande. Fast så har jag ändå svängt tillbaka lite åt marinblått, klassiskt snyggt! Vad tycker ni?
 
Sv: Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

Jag har typisk tråkig svart tävlingsklädsel till mitt typiskt tråkiga bruna halvblod ;). Men så här ser vi ut i alla fall. Har dock glömt att knäppa översta knappen i kavajen...
21388666.jpg
 
Sv: Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

Shit, jag tycker din ser blå ut :o Hade du velat ha en svart om du skulle köpa ny nu eller tröttnar man?


Men jag kom på ytterligare en fråga: Ett eller två sprund? Är något typisk dressyr/hopp? Vad föredrar ni?
 
Sv: Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

Jag har två sprund, mest för att det passar bättre för min svankrygg. ;)
 
Sv: Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

Skyller på dålig bildkvalité, men den är svart...

Hade helt klart köpt en svart igen, tävlar ju bara dressyr. Men hade jag tävlat hoppning hade jag köpt en svart, kort med kritstrecksränder-jättesnyggt! Hade nog matchat din pålle väl!
 
Sv: Era tävlingskavajer *bild och matchningstråd*

Nu lägger jag in en bild på mig och min förra ponny som togs för en månad sen.. Kommentera inget om att det står ett namn på eftersom jag har fått tillåtelse för att använda de bilderna :)


Annars kommentera gärna :D
Dock var stövlarna trasiga och har nu en ny hjälm!

 

Liknande trådar

Utrustning Ni när vi ska börja rida för instruktör igen så måste vi förnya garderoben lite, men jag har verkligen ingen idé om vad för färg vi ska...
2
Svar
25
· Visningar
1 981
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp