Vilken färg?

Tigertofflan

Trådstartare
Ni när vi ska börja rida för instruktör igen så måste vi förnya garderoben lite, men jag har verkligen ingen idé om vad för färg vi ska ha. Mina ridbyxor är typ blågrålilarutiga med marinblå skoning (Bild).

Pålle är brun men är lite röd i pälsen:
348hj4i.jpg


Allt läder är svart.

Så. Åsikter om färg på schabrak/lindor? Ljusblått, marinblått och svart har han redan. Skulle vilja ha någon ljusare färg. Är inne på Mias schabrak.
Har funderat på orange eller rött men det kommer inte bli snyggt till mina byxor...

Färgerna som finns är följande: Vitt, Svart, Vanilj, Kitt, Nougat, Choklad, Mörkbrun, Marin, Klarblå, Babyblå, Dimblå, Ljusrosa, Klargul, Orange, Röd, Vinröd, Ljuslila, Ljusgrå, Mörkgrå, Ljuslila, Mintgrön.

Så. Fram med åsikter :)
 
Sv: Vilken färg?

om du vill ha ett lite ljusare skulle jag ta Kitt eller vanilj. Kitt tycker jag är finast :) Men de kanske inte blir så snyggt till byxorna?
 
Sv: Vilken färg?

Jag satt och funderade på detdära Kitt, men hur i hela friden ser den färgen ut? Är det typ "mörkvitt" eller?
 
Sv: Vilken färg?

Vet itne vad färgerna heter, men jag skulle tagit nån av dom som hänger 3 från högst upp, den som de bara är två på.
 
Sv: Vilken färg?

de schabraken som hänger på 3:e raden är kittfärgade :)
 
Sv: Vilken färg?

vanilj är snyggt. Och olika blåa nyanser. Naturnära :love: (och lindor i samma färg, om du vill ha det)
Vitt med passpoal (tror jag det kallas, repet som gåt runt schabraket, du vet...) i olika färger.
Inga vojlockar, schabrak är mycket snyggare!
 
Sv: Vilken färg?

håller med... tror inte ridläraren bryr sig mer än att du rider hästen på ett bra sätt.

En tjej i förra stallet fick denna kommentaren av en tränare efter att ha kommit in i ridhuset med en hel ridsportbutik på hästen

"hur vore det att lägga pengarna på utbildning än på att försöka få det till att se ut som att hästen är välutbildad med hjälp av alla de där sakerna?"
 
Sv: Vilken färg?

Men herre gud!
Att köpa ett nytt shabrak å några lindor är väl inte hela värden? Det är väl bara roligt att få köpa något nytt och vara lite fin. Kan förstå om vi pratar om helt ny utrustning med sadel och allt. Men knappast med ett nytt shabrak.
Rider du bara runt i gammal sliten utrustning?

TS:
Jag tror dom på tredje raden uppifrån skulle vara fina :)
 
Sv: Vilken färg?

Varför måste man det, har jag missat något?:confused:
Och du har vaknat på huvudet idag eller?

Då får jag väl formulera om mig då. "Nu när vi ska börja rida för instruktör igen så skulle jag vilja förnya garderoben lite". Blev du glad nu?

Till er övriga. Okej. Ni verkar ju rörande överens :D Då har vi nästa problem - vad för kantband? Typ något ljusbrunt kanske? Ungefär som det till vänster på bilden?

Edit: Men detta var ju inge roligt.. Det finns inga kittfärgade lindor.. Kan de (lillhästen i stav) ta in sådana på beställning tro?
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken färg?

Jag tycker också du ska ta "kitt" med typ brunt kantband!

Jag tycker dina ridbyxor på bilden ser beiga ut med brun skoning, jag är typ färgbling, nejdå :p
 
Sv: Vilken färg?

Ja, jag tror kitt kan bli riktigt snyggt faktiskt! Har slängt ihop en snabb bild :crazy: :D

29prdar.jpg


Har mailat LIS och frågat om de kan ta in kittfärgade lindor :)
 
Sv: Vilken färg?

Då får jag väl formulera om mig då. "Nu när vi ska börja rida för instruktör igen så skulle jag vilja förnya garderoben lite". Blev du glad nu?

Inte ett dugg faktiskt, för jag fattar fortfarande inte varför det är viktigt med nya prylar för att man rider för en instruktör. Själv brukar jag köpa saker i takt med att de behövs, inte för att jag ska rida för en ny instruktör.
 

Liknande trådar

Utrustning Om ni skulle göra ett schabrak och välja färger helt själva, hur skulle det se ut? Färgerna på själva tyget? Vit Vanilj Ljusgul...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Lydia
·
Dressyr Behöver förnya garderoben. De färger jag har är: vit ljusblå mörkblå olivgrön ljusgrå brun svart röd ljusgrön Förra...
2
Svar
25
· Visningar
5 030
Senast: materia
·
Utrustning Jag ska beställa en säkerhetsväst Racesafe och vill ha en 2-färgad! Problemet är bara VILKA färger?? Hästen är vit och vi har ingen...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: Hæst
·
Utrustning Har dimblå lindor och matchande schabrak (suede Danrider), samt vita lindor och vitt schabrak m mörkgröna kantband men jag skulle behöva...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp