Eran favorit hunk?

Alltså jag tycker ju dr House är sexig. Hugh Laurie är dock inte så speciell
Det där kommer jag aldrig förstå. Alla kvinnors grej för dr House. Jag tycker att han är den typiska nedlåtande gubbiga gubben och kommer aldrig fatta dragningen. Jag gillar sympatiska män, inte arroganta know it all snubbar. Kvinnors fascination för Benedict Cumberbatchs Sherlock är i min värld lika märklig som den för dr House.
 
Så enligt dig är att objektifiera kvinnor sexism och negativt medans objektifiering av män är motsatsen.

Ditt svar är ett skolexempel på sexism.
Du har inte förstått vad sexism är. Objektifiering behöver inte innebära sexism. Objektifiering blir sexism när den görs efter kön, det vill säga till exempel som den görs i det samhälle vi lever i: kvinnor objektifieras hela tiden och systematiskt medan det inte drabbar män i någon särskild utsträckning.
 
Det där kommer jag aldrig förstå. Alla kvinnors grej för dr House. Jag tycker att han är den typiska nedlåtande gubbiga gubben och kommer aldrig fatta dragningen. Jag gillar sympatiska män, inte arroganta know it all snubbar. Kvinnors fascination för Benedict Cumberbatchs Sherlock är i min värld lika märklig som den för dr House.
Det är intressant. Jag älskar negativa, sarkastiska och cyniska människor. Kanske inte i för stora doser, men ändå.

Dock hade jag inte fallit för en sån människa på riktigt. Min man är nog raka motsatsen till House. Fast han har likadant skägg:up:
 
Det är intressant. Jag älskar negativa, sarkastiska och cyniska människor. Kanske inte i för stora doser, men ändå.
Aha. Mitt problem med honom är inte att han är negativ eller sarkastisk utan att jag uppfattar honom som en arrogant och otrevlig karaktär. Och så tycker jag hela serien är rätt osexig - lite i samma stil som Sherlock: en missförstådd, stuck up know it all som löser alla problem (nästan) helt själv. Som fattar allt när ingen annan fattar nåt. Osexigt liksom.

Men men, sidospår deluxe!
 
Aha. Mitt problem med honom är inte att han är negativ eller sarkastisk utan att jag uppfattar honom som en arrogant och otrevlig karaktär. Och så tycker jag hela serien är rätt osexig - lite i samma stil som Sherlock: en missförstådd, stuck up know it all som löser alla problem (nästan) helt själv. Som fattar allt när ingen annan fattar nåt. Osexigt liksom.

Men men, sidospår deluxe!
Okej. Jag har aldrig tittat på Sherlock så jag vet inte. Men visst, han är arrogant och barnslig. Som sagt är det inget jag hade tänt på i verkligheten (men jag brukar skina som en sol då någon på jobbet åter igen klagar på hur dåligt livet är och hur skit allting är :laugh:)
 
Anytime, anywhere :d:love:

Chris

(Det var ju själva den va svårt det var att få in en bild direkt i inlägget...)
 
Senast ändrad:
Richard Armitage! :love:
9af5f61dc69cc2803af23616ac0ad855.jpg
 
Aha. Mitt problem med honom är inte att han är negativ eller sarkastisk utan att jag uppfattar honom som en arrogant och otrevlig karaktär. Och så tycker jag hela serien är rätt osexig - lite i samma stil som Sherlock: en missförstådd, stuck up know it all som löser alla problem (nästan) helt själv. Som fattar allt när ingen annan fattar nåt. Osexigt liksom.

Men men, sidospår deluxe!
Själv drömde jag om Sherlock Holmes när jag började onanera på 60 talet.
 
Blev lite kär i Persbrandts karaktär i filmen Hämnden, trots att han är typ dubbelt så gammal som mig. Sen läser man om hur han är IRL och vill spy...
 
Det hade varit roligt att se de första inläggen en gjorde i trådar som den här, för att se hur smaken (inte?) förändrats genom åren. Har många som platsar här men håller mig kort..

Willy Cartier
Willy-Cartier-Horse-Fashion-Editorial-002.jpg


Den senaste till skaran, Diogo Sales
diogosales4.jpg
 

Liknande trådar

Mat Vilken är eran favorit frukt/bär? Finns ju så otroligt många olika. Riktigt goda tycker jag Kiwi, Hallon, Jordgubbar och krusbär är...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 213
Senast: snorp
·
IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
330
Senast: Lyan
·
Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 342
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och hästen Touchdown följde upp onsdagens andraplats med att vinna i världscupfinalen i dressyrens fria program. Den...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp