Eran favorit hunk?

george-clooney.jpg

För hans intelligens och förståss utseende!
:d
 
@Trani

Du ser ingen risk att ditt resonemang leder till att människor begränsar sig utifrån sin identitet? Om vi tänker oss två individer vars "sexualiseringsbehov" är identiska, en gillar män och den andra kvinnor. Den ena är då fria att objektifiera och samtidigt motverka sexism medan den andra måste avstå från att göra som den vill för att inte vara sexistisk?

Är det inte även en form av sexism om individer "behöver" begränsa sig utifrån sin läggning eller sitt kön för "samhällets bästa"?
 
@Trani

Du ser ingen risk att ditt resonemang leder till att människor begränsar sig utifrån sin identitet? Om vi tänker oss två individer vars "sexualiseringsbehov" är identiska, en gillar män och den andra kvinnor. Den ena är då fria att objektifiera och samtidigt motverka sexism medan den andra måste avstå från att göra som den vill för att inte vara sexistisk?

Är det inte även en form av sexism om individer "behöver" begränsa sig utifrån sin läggning eller sitt kön för "samhällets bästa"?
Du får objektifiering till att handla om individens frihet att få göra andra subjekt till objekt? Ok... Nej, jag tror inte att det är ett stort issue faktiskt. Och hur kan det bli sexism om det utgår från personens begärsriktning med avseende på kön?

Du verkar tolka mig som att jag tycker att all sexualisering av kvinnor är dåligt och all sexualisering av män är bra? Det tycker jag inte. Jag anser inte sexualisering och objektifiering vara rakt av bra eller dåligt, det beror på hur och var det görs. Dock finns det helt klart strukturella problem med objektifiering och sexualisering av kvinnor men det handlar inte om enskilda personers "sexualiseringsbehov" (vad nu det är).
 
Du verkar tolka mig som att jag tycker att all sexualisering av kvinnor är dåligt och all sexualisering av män är bra?

Nej det var inte så jag menade. Du skriver att objektifiering av män kan betraktas som motverkande av sexism och att det blir sexism när för mycket av objektifieringen görs mot kvinnor. Av det så följer ju att någon som känner för att objektifiera män kan göra det helt oproblematiskt medan den som känner för att objektifiera kvinnor helst borde avstå om hen till vill stödja sexism. Då måste/bör man ju agera olika utifrån sina sexuella preferenser.

Och hur kan det bli sexism om det utgår från personens begärsriktning med avseende på kön?

Diskriminering baserad på sexuella preferenser kanske är mer korrekt att kalla det. Det finns ju dock ett tydligt samband mellan kön och sexuell läggning och som jag upplever det räcker det ofta med att ena könet "drabbas" till överväldigande del för någonting ska kallas sexistiskt.
 
Nej det var inte så jag menade. Du skriver att objektifiering av män kan betraktas som motverkande av sexism och att det blir sexism när för mycket av objektifieringen görs mot kvinnor. Av det så följer ju att någon som känner för att objektifiera män kan göra det helt oproblematiskt medan den som känner för att objektifiera kvinnor helst borde avstå om hen till vill stödja sexism. Då måste/bör man ju agera olika utifrån sina sexuella preferenser.



Diskriminering baserad på sexuella preferenser kanske är mer korrekt att kalla det. Det finns ju dock ett tydligt samband mellan kön och sexuell läggning och som jag upplever det räcker det ofta med att ena könet "drabbas" till överväldigande del för någonting ska kallas sexistiskt.
Ur ett väldigt liberalistiskt och individualistiskt perspektiv kan det väl bli så. "Rätten att sexualisera"... :cautious: Men då skiter man i den strukturella dimensionen också så saken är ju klar.

Annars så är ju subjektet som blir utsatt för objektifiering den som är intressant. Att det skulle handla om någon diskriminering av män (för det är ju dem du ur ett heteronormativt perspektiv pratar om) för att de måste ta hänsyn till sexism genom att tona ner sitt objektifierande... då har man liksom tappat (makt)perspektivet totalt.
 
Vart tog mitt minne vägen, vad sägs om Lorenzo Lamas på motorcykel i "The renegade?" Bilderna verkar spärrade så ni får googla själva.
 
Alltså.. Nino Ramsby skulle kunna få mig lite mindre gay och lite mer straight. Både snygg och verkar vara en fantastiskt fin människa.

nino_ramsby.jpg

I övrigt är jag nog hyfsat gay. Så min variant av hunk får bli Felicity Jones. :heart
Felicity-Jones---010.jpg
 

Liknande trådar

Mat Vilken är eran favorit frukt/bär? Finns ju så otroligt många olika. Riktigt goda tycker jag Kiwi, Hallon, Jordgubbar och krusbär är...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 213
Senast: snorp
·
IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
330
Senast: Lyan
·
Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 342
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel och hästen Touchdown följde upp onsdagens andraplats med att vinna i världscupfinalen i dressyrens fria program. Den...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp