Bukefalos 28 år!

Erat första barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

BebbeBaby

Här kommer lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på, hoppas att någon orkar & vill svara på dom. Jag är väldigt tacksam för alla svar!! ;)

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Va det planerat??
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Hur har det gått sedan bebben föddes??

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.

- Är ny på denna sida & längtar efter bebbe - :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Erat första barn

Välkommen till Buke!
Här kommer mina svar :)

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
27 år var jag (mamma) och pappa var 31 år.
vårt andra kom för 6 mån sedan och jag e nu 30 år.

Va det planerat??japp första hade vi väntat på i 3 år så han var efterlängtad, andra vet vi inte riktigt hur han kom till :devil:
men lika efterlängtad var han när han kom ut.

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
vi e gifta och e fortfarande :D

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
vi äger vårt hus.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
båda har jobb, jag e dock egen företagare så mån inkomsten varierar

Hur har det gått sedan bebben föddes??
jag som ridet och jobbat hårt ute alltid tyckte att första barnet var mysigt men jobbigt då jag var van att vara ute från 6.00 till 22.00 och bara in och äta.
men det löste sig och jag skulle aldrig vilja byta bort mina älskade gossar mot mitt gamla liv...

mvh åsa
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? Hade just fyllt 31 när jag födde honom.

Va det planerat?? Jajamensan!

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Vi var gifta.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Vi bodde ihop i hyreslägenhet.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Vi studerade båda två, men var nästan klara med våra utbildningar.

Hur har det gått sedan bebben föddes?? Det blev en lillasyster, och vi är skilda sen -98.
 
Sv: Erat första barn

Välkommen hit!

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Jag var 24 år

Va det planerat??
Ja det var det, även om det gick väldigt fort att bli gravid när vi hade bestämt oss...

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Vi var sambo då.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Vi bor ihop, i eget hus.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Vi jobbar båda två, det är min mans företag ihop med två kusiner och jag är anställd. Så ibland kan inkomsten variera lite men den är relativt stadig.

Hur har det gått sedan bebben föddes??
Det har har gått bra, vi har hunnit gifta oss och nu väntar vi andra plannerade barnet.

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.
Hm lite snabbt om graviditen, mådde illa i början och var toktrött, sen var allt lugnt till v.42+0 då förlossningsläkaren ville sätta igång förlossningen, det tog ganska så lång tid och när väl värkarna kom igång så låg hon fel. Så efter två dagars värkar så blev det akutsnitt men allt gick bra ändå.
Sen strulade det med amming mest pga att vi hade det jobbigt med andra saker, sen började allt flyta så småningom.
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? vi var båda 27 år.

Va det planerat?? nej, vi hade precis bestämt oss att vänta 1 år tills min unghäst var inriden.

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Ja, vi hade varit tillsammans 7 år, dock ej förlovade.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Vi hyrde lägenhet.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Min sambo hade fast jobb och jag fick det under graviditeten.

Hur har det gått sedan bebben föddes?? Det har gått väldigt bra. vi har nu varit tillsammans i över 10 år, är nyförlovade och vi väntar på att min sambo ska få jobb hemma i Jämtland (där jag kommer ifrån). När han får det ska vi flytta hem och ta över min barndomsgård. Jag har dock förlorat mitt fasta jobb fast jag valde det iof sig. Nu väntar vi vårat andra barn som förväntas pluppa ut om 2½ vecka.

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet. Vi fck en härlig liten dotter, 3 år idag och som rider på ridlekis samt på min häst. Graviditeten var helt underbar. Lite viktuppgång, ingen foglossning utan jag kunde röra mig ganska obehindrat. Jag älskar att vara gravid men jag tyckte förlossningen var lite skräckfylld. Denna graviditet har också varit bra men jag har känt en del skräck inför förlossningen men den börjar ge mer och mer med sig med tiden. Tur är väl det då det är dax snart! :)
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? Vi va båda 18år
Va det planerat?? Nej
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? När barnet föddes va vi sambos, dock inte när vi fick reda på att vi skulle ha barn. Vi va förlovade
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Hyrde lägenhet
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Båda gick i skolan
Hur har det gått sedan bebben föddes?? Upp och ner men numera är det stabilt. :) Vi bor inte längre ihop men har mycket bra kontakt. Båda har vi ny "familj" med sambo (pappan ska gifta sig inom den närmsta tiden) och han har två barn till med sin nuvarande (så min lille pojk är storebror vilket han älskar). Sonen är nu 7år och går i skolan. Han är en mycket "snäll" pojke dock överaktiv (ev. ADHD). Han bor hos mig och min sambo och är hos pappa och han familj varannan helg.
 
Sv: Erat första barn

Här kommer några svar.
BebbeBaby skrev:
Här kommer lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på, hoppas att någon orkar & vill svara på dom. Jag är väldigt tacksam för alla svar!! ;)

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? 22år
Va det planerat?? Absolut!!
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Förlovade.
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Bodde tillsammans i hyreshus.
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Nej
Hur har det gått sedan bebben föddes?? Tack bara bra. Vi är nu gifta (sedan -01) och har fått tre (!) barn till, alltså fyra barn allt som allt.

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet. Graviditeten var kanonbra. Bara pyttelite illamående, inga andra krämpor, fick dock klåda som jag fick ta bort med hjälp av uv-strålar. Barnet blev en pojke frisk som en nötkärna. Han är nu 7 år och växer som bara den. Efter honom fick vi tre st tjejer. De är 6 år, 4 år och 1 år.

- Är ny på denna sida & längtar efter bebbe - :love:
 
Sv: Erat första barn

Hejsan!
Jag är oxå ny här, hittade hit för ca en månad sen men tassat mest runt på sidorna o läst lite...

Hur gamla va ni när ni fick ert första barn?
Jag blev 21 två månader efter att Rasmus va född, pappan va då 30.

Var det planerat?
Nej det va det inte, jag åt p-piller. Men han va sååå välkommen så.

Var ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?
Vi var sambos.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Vi hyrde lgh.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Pappan va arbetslös, jag jobbade som vikarie inom Lss omsorgen.

Hur har det gått sedan bebben föddes??
Ett år efter första killen kom så kom kille nr 2 :love:
När barnen va knappt 1 o 2 år gamla separerade vi o pappan finns inte alls med i bilden sen dess..

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.
Graviditeten va underbar.. V. 36 gick vattnet o värkarna startade, efter ca 6 timmar så kom lillkillen ut.
Den andra graviditeten va väl oxå ok.. Hade ont i huvudet mycket o va orolig över att allt inte skulle va ok, men det va det. Så 4 dagar innan BF så kom lillkille nr 2..
 
Sv: Erat första barn

BebbeBaby skrev:
Här kommer lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på, hoppas att någon orkar & vill svara på dom. Jag är väldigt tacksam för alla svar!! ;)

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Va det planerat??
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Hur har det gått sedan bebben föddes??

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.

- Är ny på denna sida & längtar efter bebbe - :love:
Vi var 24 resp 25 när 1a kom. Planerat och vi var gifta boendes i lägenhet med fasta inkomster. _Nu 10 år senare bor vi i villa, fortfarande gifta :love: fasta nya jobb och 4a barn (planerade allihopa) :p
 
Sv: Erat första barn

BebbeBaby skrev:
Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Va det planerat??
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Hur har det gått sedan bebben föddes??

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.

Jag var nyss fyllda 25 när min dotter föddes.
Vi hade försökt i 8 månader innan det tog sig, så det var definitivt planerat.
Vi hade varit tillsammans i 6 år, och bott i hop under samtliga år.
Köpte huset -00, och ganska precis ett år senare var jag gravid.
Däremot var vi inte fölovade, utan förlovade oss på vår dotters dopdag.

Båda hade/har fast jobb, och vi har det underbart tillsammans.
Jag jobbar halvtid sedan vi fick barn, och har planer på att fortsätta med det så länge ekonomin tillåter, men det är knapert i perioder :crazy:
 
Sv: Erat första barn

Graviditeten var tuff. Mådde illa och kräktes inälvorna ur mig i 9 månader Fick havandeskapsförgiftning och mådde allt annat än bra. Men det kommer man knappt i håg, för det var värt varenda dugg!

Tösen är snart 3 år nu!
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
jag fyllde 24 en månad innan...
Va det planerat??
nejej
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
sambo
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
vi skrev på pappren till vårat hus samma dag vi testade positivt
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
bägge fast jobb
Hur har det gått sedan bebben föddes??
bara bra! Vi trivs fortfarande lika bra tillsammans som innan, men visst har vi förändrats och visst har det varit endel jobbig omställning och visst är det jobbigt än idag många gånger (sonen är 2½) men vi älskar ju varandra och får jobba oss igenom det!
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Jag var 24, pappan 28.
Va det planerat??
Hade slutat med pillren för att se vad som hände;)
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Sambo sedan 6 år.
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Vi hyrde ett hus men köpte ett när bebban var 2 månader.
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Både hade jobb.
Hur har det gått sedan bebben föddes??
Vi har förlovat oss och skaffat 2 barn till, äldsta är snart 19 år, bor kvar på samma ställe men har gjort huset betydligt mycket större!
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
-Jag var 21 fyllde 22 månaden efter förlossningen, och pappan var 24.

Va det planerat??
-Näe, men väldigt välkommen. :-)

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
-Vi var sambos, förlovade oss under graviditeten

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
- Vi bor i lägenhet, bostadsrätt.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
- Vi är båda fast anställda, han jobbar heltid och jag deltid.

Hur har det gått sedan bebben föddes??
- Det är ett år sen lillan föddes och vi bor fortfarande kvar i vår tvåa men letar efter en trea i markplan för fullt. Tösen är det goaste man kan tänka sig och lika envis som mig. ;) Visst har det inte bara varit en dans på rosor det senaste året, men mest positiva minnen! :)

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.
- Graviditeten var urjobbig, och det är verkligen inte min grej. ;) Ingen hade varit lyckligare än jag om barnen verkligen kom med storken. Hade svår foglossning och mådde väldigt dåligt psykiskt, de sista månaderna satt jag mest hemma eftersom jag fick ont så fort jag rörde mig. Det avskräcker mig från en ytterligare graviditet, men om ett par år kanske jag har glömt det? ;)
 
Sv: Erat första barn

Jag var 29 när jag fick mitt första (enda) barn, som var planerat.

Jag var (och är) gift med pappan.

Vi bodde (och bor) i villa.

Båda hade (och har) fast jobb och hyfsad inkomst.

Barnet är nu 4½ år, och ett alldeles "vanligt" barn, mycket älskad av sina föräldrar.

Jag hade en "lätt" graviditet och en "lätt" förlossning, men det är inget jag längtar efter att göra igen - det är mycket roligare med ett lite äldre barn än ett nyfött, och nu när jag redan har ett barn är drifkraften att skaffa ännu ett lika med noll....
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? Jag var 28, pappan 32.

Va det planerat?? Nope, inte planerat alls. Men tanken hade nog funnits i min hjärna ett år eller så... O jag visste att sambon var mer än redo.

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Vi var sambo sedan några år.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Ägde hus sedan tre år.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Båda har (och hade) fast inkomt.

Hur har det gått sedan bebben föddes?? :love: :love: Allt är oftast helt underbart, men så har man ju sina dagar såklart....

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet. Mådde som en prinsessa hela första graviditeten. Väntar nu nr 2, och mådde vansinnigt illa i början. Men nu börjar det arta sig (har nio veckor kvar till förlossningen).
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??

26 år när första kom, 30 år när den andra guldklimpen kom.

Va det planerat??

Första var totalt oplanerad, märkte inte att jag var gravid förrän i vecka elva-tolv sådär :angel: Barn nummer två var planerad.

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??

Vi hade varit tillsammans i några år.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??

Vi bodde inte tillsammans utan flyttade ihop i en lägenhet tio dagar innan bebisen föddes :eek:

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??

Jag pluggade och pappan blev arbetslös i samma veva som vi fick barn. Ingen fast inkomst här inte :o

Hur har det gått sedan bebben föddes??

Med tanke på förutsättningarna vi hade då (inte bott ihop, inga jobb och knappt någon utbildning, dålig ekonomi) har det gått oförskämt bra men visst har det varit tufft. Fick jag vrida tillbaka klockan skullle jag ha väntat med barn tills vi hade pluggat klart och hade fasta jobb. Men vi är fortfarande tillsammans och vår äldsta dotter blir snart tio år.
 
Sv: Erat första barn

Jag var 21 när min son föddes.
Det var lite planerat.
Hade varit tillsammans i 2 år när jag blev gravid.
Jag studerade och pappan var arbetslös.
Vi bodde i hyresrätt.
När sonen var 1½ år flyttade vi isär för han var fortfarande arbetslös och vårat förhållande var inte det minsta bra.
Bodde isär drygt ett år, sen av nån anledning flyttade vi ihop igen.
Bodde ihop 10 månader och märkte att det inte var bättre nu, så nu har i flyttat isär igen.
Sonen är 3½ nu.

Lite struligt kan det tyckas, men men....
Det blir bäst så.
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
-Jag 28 och pappan 26.

Va det planerat??
-Japp

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
-Förlovad

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
-Hyreslägenhet

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
-Båda hade fast jobb

Hur har det gått sedan bebben föddes??
-Bara bra tack. Syskon föddes knappt 2 år senare, och nu är vi på G att köpa hus.
 
Sv: Erat första barn

BebbeBaby skrev:
Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? Både jag och pappan 21
Va det planerat?? Ja
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Sambo
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Vi åkte precis ut ur en adnrahandslägenhet när sonen var en månad.
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Båda hade jobb och fast inkomst.
Hur har det gått sedan bebben föddes?? Utmärkt tack!

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet. Vi tog livet baklänges. Först barn, sen bostad och efter andra barnet universitetsutbildningar för oss båda. Nu när de är halvvuxna får vi lite frihet igen att odla våra intressen, när andra i vår ålder är mitt uppe i blöjstadiet :p .

/Jane plus tio
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 482
Senast: Milosari
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 126
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 988
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp