Bukefalos 28 år!

Erat första barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Erat första barn

BebbeBaby skrev:
Här kommer lite frågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på, hoppas att någon orkar & vill svara på dom. Jag är väldigt tacksam för alla svar!! ;)

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? 23, fyller 35 i årVa det planerat?? Nej, vi hade varit tillsammans 3 mån
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Sambos, flyttade ihop efter en vecka
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Etta i sollentuna, hyres
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Nej, ingen av oss
Hur har det gått sedan bebben föddes?? alldeles utmärkt, vi har gård med hästar och diverse djur idag, fast inkomst båda, sonen fyller 11 i maj
Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet. Ha ha, ja det var lite speciellt, vi blev ställda, men ville ha barn kom vi på, flyttade till skåne, till min pappa under grav. Sen flyttade vi till en stuga på 50 kvm, jag jobbade i travstall under grav + efter, där vi bodde och sambon var pappa ledig hela tiden
- Är ny på denna sida & längtar efter bebbe - :love:

Bebbe är myyys :love:
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
23 var jag och pappan var 24

Va det planerat??
Inte för fem öre... :D

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Var sambos sedan 4½ år och förlovade.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
bodde i eget radhus som vi köpte ca ½ år innan David föddes

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Båda hade fasta jobb

Hur har det gått sedan bebben föddes??
Nu är han 1½ år och den busigaste och jobbigaste unge man kan tänka sig ;) Men ändock så underbar :love: . Vi är fortfarande tillsammans pappan och jag men en hel del slitningar blir det ju ibland. Omställningen är ju stor för oss alla. Bor kvar i samma hus men tittar litegrann på annat - jag vill gärna ha större tomt än vad vi har nu

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.
jadu, jag hade nog en så kallad enkel graviditet - mådde inte illa eller nånting. Det enda jag hade var ont i ryggen de sista månaderna. Jobbade till ca 2 veckor innan beräknad förlossning men gick 8 dagar över tiden, de jobbigaste 8 dagarna i mitt liv.

- Är ny på denna sida & längtar efter bebbe - :love:[/QUOTE]
 
Sv: Erat första barn

Vi var bägge 23 år och hade varit tillsammans i fem år, det var inte planerat. Hade precis köpt hus och jag var nyanställd med 6 månaders provanställning (Nej fick inte behålla jobbet).
Fick sen två barn till.
Sonen är idag 14 år och vi är fortfarande sambos.Fast det har väl gått upp och ner (just nu mycket ner).
 
Sv: Erat första barn

Välkommen till buke :).

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn?? Jag var 24 år
Va det planerat?? Ja, fast vi trodde inte det skulle gå så fort...
Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan?? Förlovad och sambo, planerat giftemål och vi gifte oss när jag var i typ 12:e veckan el nåt
Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde?? Bor på gård
Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst?? Han hade fast jobb, jag pluggade på universitetet
Hur har det gått sedan bebben föddes?? Bra, än så länge, barnet är nu 5,5 år och sköter sig bra. Förhållandet har väl gått upp och ner men det är inte pga barnet. Snarae tvärtom, utan barna hade vi kanske inte orkat igenom diverse kriser...:(. Vi har ju fått en bebbe till också!

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.

Mina båda graviditeter har varit mkt bra och även förlossningarna. har inte haft några krämpor utom såna som suttit i huvudet - har inte mått så mentalt bra periodvis. Som när jag käkade p-piller, och det är ju inte så konstigt eftersom det blir samma hormon"störning".
 
Sv: Erat första barn

Åååh, vad underbart det är att läsa om era bebbar. :love: Det låter så underbart & helt fantastiskt. :D Vill också vara med om den upplevelsen. Jag tog ut p-staven igår, får se vad som händer. :angel: ;) :D Ödet bestämmer... :smirk:
 
Sv: Erat första barn

Hur gamla va ni när ni fick erat första barn??
Jag var 22 pappan var 20

Va det planerat??
Nope! Vi testade positivt efter att ha varit ihop i 10 v och jag var då i 7 v.

Va ni tillsammans/sambos/förlovade/gifta med pappan??
Nej.

Bodde ni tillsammans, hyrde ni hus/lägenhet eller ägde??
Nej.

Hade båda/någon av er jobb?? Fast inkomst??
Vi låg bägge i lumpen när det upptäcktes.

Hur har det gått sedan bebben föddes??
Vi har varit separerade engång men bor ihop nu sedan 2 år tillbaka.

Berätta gärna lite mer om eran första graviditet & barnet.
Jag hade en underbar graviditet, jag gick över 16 dagar varav dom två sista med 3 minuter mellan värkarna. Det är inget jag önskar göra om även om sonen är 5 år gammal så kommer jag fortfarande ihåg hur :devil: ont det gjorde och hur jobbigt det var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 487
Senast: Milosari
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 128
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 989
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp