Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av 5:2

Sv: Erfarenhet av 5:2

Vad består din råkostsallad av?


Just idag - roccula och spenat, broccoli, paprika, morötter, och rödlök. Denna gång generöst med ananas - har inte kollat om den påverkar någonting. Annars hackad tomat, eller kronärtskockhjärta.

Salladsbar is da shit. :D
 
Sv: Erfarenhet av 5:2

Jag är fortfarande, efter flera månader med 5:2, fascinerad över att jag VARJE fastekväll tänker att "i morrn, då ska jag äta så mycket goda saker..." och sen när jag vaknar nästa dag är jag inte det minsta hungrig eller sugen. Skithäftigt!

På mina 2-kvällar så kan jag bli helt överlycklig bara av att tänka "åh, imorgon ska jag äta en macka med pålägg och dricka ett glas juice till frukost". Känns som att jag uppskattar det här med att bara "få" äta helt normal mat på ett helt annat sätt nu. Känns bra att bli nöjd av tanken på att äta en ostmacka istället för att trycka i sig 200 g mjölkchoklad, typ.
 
Sv: Erfarenhet av 5:2

Jag är en frukostälskare, men på fastedagarna hoppar jag över frukosten. (Med resultatet att jag är svinhungrig 8...)
Jag äter en råkost med nån proteinkälla (ca 200 kcal) till lunch? Och till middag blir det kyckling med grönsaker, som sambon oftast lagat till (200 kcal). Har 100 kcal kvar till att äta kvällsmålet, för annars kan jag inte sova :)

(I verkligheten är jag hungrig jämt och "måste" ta extra mellanmål för att klara arbetsdagen. Säkerligen därför som vågen ligger still. Jag vet inte hur jag ska lösa det. Fler med den erfarenheten?)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
602
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
812
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp