Erfarenheter av Paddex?

F

föl2005

Är det någon som har byggt en ridbana med Paddex (hyttsten från Merox (SSAB)) eller har ridit på en sådan bana?
Skulle vilja veta lite om kostnader och om hur hård banan blir efter ett tags användning.
Det verkar väldigt smidigt att anlägga.
 
Bra fråga! Jag står också startklar och produkten är inte alls dyr (till det jag behöver ca 8,000), men transporten.... 40,000:- :cry: :cry: :cry:
 
Det har dykt upp många frågor om Paddex så mitt förslag är att du gör en sökning i gamla inlägg för där finns många bra åsikter och upgifter om priser.
 
Tyvärr så hittar jag endast ett par diskussioner om paddex och de innehåller i stort sett bara frågor och inte så mycket upplysningar.

Någon som HAR erfarenheter?
 
Sök med tex google.com på Paddex så hittar du nog deras hemsida. Där står rätt mycket! Har tyvärr inte länken själv längre.
 
Hemsidan har jag redan tittat på och det ser ju bra ut. Dock kan jag tycka att ridbanorna ser lite hårda ut på en del bilder. Dessutom finns det inga prisangivelser där (ska ta kontakt med Merox såsmåningom).
Men, för att veta om det är något öht att satsa på så vill jag ha ERFARENHETER från folk som har en sådan anläggning eller rider på en sådan.
En försäljares hemsida och referenserna på densamma lär bara ha positivt att säga om produkten, jag vill även höra de negativa sidorna. :banana:
Det känns som om jag har tagit reda på så mycket fakta som finns att tillgå via nätet och gamla diskussioner här, nu vill jag veta hur det egentligen är, inte bara försäljarsnacket :smirk:

För de som är intresserade finns produktinfo på www.merox.ssab.se/horse
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
661
Senast: valy
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 332
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp