Erfarenheter av propavan

:eek: Vilket fabrikat? Styrka?
Den jag har, Melatonin AGB, kostar 573 kr för 100 tabletter.
Lite OT, men det är riktigt skit det där med borttagning av subventionen. Idag var jag på ett apotek och fick se en stackars gammal farbror som blivit lovad av sin läkare att det var subventionerat och när han fick höra vad det kostade (samma som du skrev), sa han att då får han stå över den medicinen. Hade jag inte själv haft det tufft ekonomiskt, hade jag velat erbjuda min hjälp. Kändes rätt hopplöst. Stackars farbror :cry:
 
Lite OT, men det är riktigt skit det där med borttagning av subventionen. Idag var jag på ett apotek och fick se en stackars gammal farbror som blivit lovad av sin läkare att det var subventionerat och när han fick höra vad det kostade (samma som du skrev), sa han att då får han stå över den medicinen. Hade jag inte själv haft det tufft ekonomiskt, hade jag velat erbjuda min hjälp. Kändes rätt hopplöst. Stackars farbror :cry:
Som jag förstått det så ska det öppna för att det kan bli priskonkurrens från andra tillverkare genom läkemedelsgodkännandet. Så förhoppningen är att priset ska sjunka. Men det vet man ju inte hur mycket eller när det blir...

Konstigt att det ska hänga på tillverkarens vilja att ansöka när det är patienternas ekonomi det handlar om. Varför vill någon inte söka subvention på sin produkt?
 
Då var de fortfarande subventionerade. Du bör ha varit över någon högkostnadsgräns i så fall, för grundpriset måste varit högre
Nej, började precis på ny period av högkostnadsskyddet. Blev förvånad då min läkare sa att de var så dyra..
Då är det den gamla melatonin agb som kostade 133 kr.
Den har utgått och den nya melatonin agb (samma namn och innehåll men läkemedelsklassad) kostar 573 kr. Beslutet kom i slutet av mars.
Aha, då hade jag lite flyt då 😎
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 880
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
914
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Hiss och diss del 5
  • Hitta tillbaka till varann?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp