Erkänn ditt singel-ofog!

Detta med att äta i sängen.

Ställ inte en tallrik fil på magen och ät om ni är kittliga och har sällskap som gillar att retas - blir liksom kladdigt.
 
Nu ska jag se om jag förstår dig rätt. Så om tjejen kommer på saker som behöver ordnas i hemmet som mer räknas åt kvinnoområden så ska människan hålla tyst om dem o vänta ut motparten så han kommer på dem? För att annars blir det inte jämställt? O tvärs om. Om mannen kommer på saker som behöver ordnas i hemmet som räknas mer åt mansområden så ska han hålla tyst om dem o vänta ut tjejen?
Sent omsider svarar jag.
Nej, jag säger inget om hur "tjejen" eller "killen" ska göra. Jag säger att när jag kommit på saker och INTE hållit tyst om dem (jag är rätt dåligt på att hålla klaffen) utan tagit upp dem igen och igen (och igen.... Vi talar om snart 15 års relation) som problem för mig och utan att motparten ändrar sig- DÅ skiter jag i att bli en projektledare och ordna listor, veckostädningar och annat. Jag har tagit mitt ansvar; talat om vad jag tycker behöver förändras, vad jag önskar.

Då lever jag hellre med att ta MIN del och så får han välja att ta eller inte ta sin del. Jag fortsätter ändå leva med denna man då han slår många andra i hästlängder vad gäller annat ansvar. Men inte kan jag säga att jag tycker vi delar jämställt på hemarbetesbördan.

Tack för tipset, men som sagt; det där med städdagar och att inordna scheman är ju inte direkt något som gått mig förbi.... Jag tycker bara inte det är MITT jobb. Om jag påtalar något som är viktigt så kan väl HAN ordna städschema åt sig själv helt på egen hand om han nu vill lyssna/gå mig till mötes....

Ja, det må vara principfast, men så är det.

Som Petruska så väl uttrycker det: Jag KAN, men VILL inte se förbi den principen.
 
Efter fjorton år tillsammans är jag rätt avslappnad med mannen jag bor med. Men några saker jag/vi inte gör är:
* Gå på toa när den andra är i badrummet
* Låta bli att stänga dörren på toa
* Prutta/rapa inför varandra

Annars är vi rätt slarviga båda två i hemmet, även om vi gör våra ryck ibland och inför städscheman t ex. Framför allt är det kläder överallt jämt, var kommer de ifrån?
14 år och ni pruttar eller rapar inte inför varandra?!!
:bow:
(Vi började efter typ 2 månader ihop...)
 
Brorsan kallas för kalsongmannen då han alltid bara går i kalsonger i sitt hus,
Hahaha!! Min farsa (som är 70+) fick veta av brevbäraren att han kallas Kalsongmannen av posten! Han bor på landet och älskar beställa olika prylar i paket som då ofta leveras till dörren. Hela vintrarna går han oftast i långkallingar hemma. Brevbäraren lånade toan någon gång och berättade detta.

Nästa gång när farsan ringde postkontoret för att fråga om ett paket så sa han att det var "kalsongmannen" - då visste de DIREKT vem han var. :D
 
Diskar inte förens jag behöver badkaret, då bänken ligger då karet. Som värst låg disken över vintern, men då frös många koppar sönder!
Har en tallrik, mugg och bestick samt tandborste liggande på köksbordet, de ska ju användas var dag.

Äter gärna ur stekpannan, då är det ju redan serverat. Sopar golvet gör jag om jag väntar besök, inte för jag skäms över dammet, utan för att det då blir av.
Disken låg över vintern
:D
 
Detta med att äta i sängen.

Ställ inte en tallrik fil på magen och ät om ni är kittliga och har sällskap som gillar att retas - blir liksom kladdigt.
fin regel med att äta i sängen, ät inget som är jobbigt att få ur sängen om man tappar det, så som soppor t ex..

jag sitter upp i sängen med tallriken i knäet då jag äter i sängen, att ligga i sängen och äta mat mat är jobbigt :p.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp