Erkänn ditt singel-ofog!

Själv skulle jag gärna gå naken om det inte var så mkt insyn i lägenheten.
Tycker det är skönt. Mitt fall är väl lite speciellt då jag pga värk får ont av kläder
Så när jag går utan kläder är det väldigt skönt. Men det tyckte jag även innan sjukdomen dvs tycker det är skönt att vara utan kläder
 
Kan inte hela diskussionen sammanfattas i det?
För dig är hygienaspekten så pass viktig att du inte ser någon poäng att vara naken hemma. För andra är den upplevda trivseln viktigare än hygienaspekten. Det handlar om vilket värde man tillskriver olika infallsvinklar?
Nej, så ser jag det inte. Jag ser inte poängen med att gå naken hemma alls, alldeles oavsett hygienaspekten.

Men jag orkar ärligt talat inte harva det här längre, det känns ändå som om ingen förstår mitt sätt att använda svenska språket. Eller så har jag levt i ett parallellt universum i hela mitt liv, eftersom jag aldrig stött på någon som säger att det är helt okej att stå och laga med med bart underliv och rumpa.
 
Nej, så ser jag det inte. Jag ser inte poängen med att gå naken hemma alls, alldeles oavsett hygienaspekten.

Men jag orkar ärligt talat inte harva det här längre, det känns ändå som om ingen förstår mitt sätt att använda svenska språket. Eller så har jag levt i ett parallellt universum i hela mitt liv, eftersom jag aldrig stött på någon som säger att det är helt okej att stå och laga med med bart underliv och rumpa.

Om det är någon tröst så har du en till i ditt parallella universum. Jag har inte innan jag läste det i den här tråden stött på någon som lagar mat naken. Jag känner naturister, och inte ens de struttar omkring nakna hemma och lagar mat osv. Eller ?! Jag måste verkligen ta och fråga. Eller komma oväntat tidigt till nästa middagsbjudning :p
 
Det beror nog på. Är man nyduschad är nog kroppen just då renare än om man har på sig kläder som man jobbat och rest omkring i.

Om jag ska spinna vidare på det, så byter jag alltid om så fort jag kommer hem. Dels för att spara på jobb- eller finkläder, dels för att det känns ofräscht att tex ha jeans i soffan som jag suttit i buss och tunnelbana med. Är det bara jag? Och angående reskläder känns alltid de kläder jag haft på just resdagen ofräschast och används inte igen på själva destinationen. Fast nu kanske jag kom alldeles för långt från ursprungsfrågan.
 
@mandalaki Okej. Ursäkta om jag på något sätt framstått offensiv? Jag försökte bara belysa att olika människor tycker att olika saker är viktiga. Vad det gäller bilden jag la in så var det ett försök till humor, inget annat.

Allmänt: jag ser inte meningen med att poängtera att "ingen tycker att det är okej" att vara naken hemma. Uppenbart tycker vissa att det är okej. Vissa tycker inte att det är okej.

Med det sagt får man självfallet välja att alltid ha kläder på sig och tycka bäst om det. Rimligtvis tillbringar man sitt liv så trevligt man kan.
 
Nej, så ser jag det inte. Jag ser inte poängen med att gå naken hemma alls, alldeles oavsett hygienaspekten.

Men jag orkar ärligt talat inte harva det här längre, det känns ändå som om ingen förstår mitt sätt att använda svenska språket. Eller så har jag levt i ett parallellt universum i hela mitt liv, eftersom jag aldrig stött på någon som säger att det är helt okej att stå och laga med med bart underliv och rumpa.

Parallellt universum tror jag inte behöver vara det enda möjligheten här. Jag har inte heller hört andra människor berätta att de lagar mat nakna.
Jag har åandra sidan inte heller hört någon säga att "gud vad skönt det är att skita med toadörren öppen" eller "jag har alltid mina smutsiga underkläder spridda över hela lägenheten". Trådens titel skvallrar ju lite om att vanorna är inget man normalt brukar berätta om.
 
Parallellt universum tror jag inte behöver vara det enda möjligheten här. Jag har inte heller hört andra människor berätta att de lagar mat nakna.
Jag har åandra sidan inte heller hört någon säga att "gud vad skönt det är att skita med toadörren öppen" eller "jag har alltid mina smutsiga underkläder spridda över hela lägenheten". Trådens titel skvallrar ju lite om att vanorna är inget man normalt brukar berätta om.
Jag tror väldigt få lagar mat helt nakna och så länge det är åt sig själva spelar det ju heller ingen roll.
 
Parallellt universum tror jag inte behöver vara det enda möjligheten här. Jag har inte heller hört andra människor berätta att de lagar mat nakna.
Jag har åandra sidan inte heller hört någon säga att "gud vad skönt det är att skita med toadörren öppen" eller "jag har alltid mina smutsiga underkläder spridda över hela lägenheten". Trådens titel skvallrar ju lite om att vanorna är inget man normalt brukar berätta om.
Håller med. Jag brukar aldrig ställa frågor om folks toavanor eller när de är nakna.
Men vi råkade av en slump prata på jobbet om att vara naken och då var det flera som gärna var nakna. Tex på landstället, någon hade en trädgård utan insyn och lite liknande.
Det hade ju jag aldrig haft en aning om.
Vissa saker frågar man ju oftast inte om. Jag ftågar inte folk om tex deras sexliv heller
 
Kan tillägga att jag träffade på en gynekolog som tyckte att kvinnor gott kunde gå nakna då och då. Hon tyckte det var bra för Fiffi att luftas lite och inte stängas in dygnet runt.


Det tipset har jag fått av min Gyn, men då var tanken mer att har man klänning i lite längre modell så kan det vara bra att passa på att lufta underlivet.

Min familj är påklädd, antagligen därför det är mig så främmande.
Vi går upp, duschar och klär på oss före frukost, alltid. Jag känner inte heller någon som vad jag vet går naken. BARNET har minst underkläder i möblerna, ska vi äta vill jag att man har tröja eller linne och gärna ett par shorts.
Har råkat ut för att hemma hos vän ville barnet inte klä sig, och de var helt ok med det. För mig kändes det väldigt märkligt med en helnaken 7-åring som skulle göra sallad och äta naken.
 
Min familj är påklädd, antagligen därför det är mig så främmande.
Vi går upp, duschar och klär på oss före frukost, alltid. Jag känner inte heller någon som vad jag vet går naken. BARNET har minst underkläder i möblerna, ska vi äta vill jag att man har tröja eller linne och gärna ett par shorts.
Har råkat ut för att hemma hos vän ville barnet inte klä sig, och de var helt ok med det. För mig kändes det väldigt märkligt med en helnaken 7-åring som skulle göra sallad och äta naken.

Jag tror det är väldigt främmande för i princip alla att springa omkring nakna med andra människor i lägenheten och laga mat, äta etc. (Finns alltid undantag, lägger jag till) I tråden diskuterades ju sådant man gjorde när inga andra människor fanns i hemmet.
 
Senast ändrad:
Nu är det dags för en rolig historia på temat gå naken i lägenhet.
En äldre dam har anmält till hyresvärden att hon besväras av att grannen går naken i lägenheten mitt emot.
Hyresvärden kommer på besök för att tala om problemet.
Han lägger direkt märke till;
-Men man kan ju inte se hans underkropp?
-Nä, inte så här. Men ställ dig på stolen så ser du allt.

Det fick mig att tänka på min kollega som berättade om ett klagomål han fått från grannen mitt emot härom veckan :D.

Damen klagade till hyresvärden eftersom min kollega ibland hänger sina träningskläder till att torka, ute på balkongen, innan de åker i tvättkorgen. Grannen snett mitt emot (vi snackar alltså i huset på andra sidan gatan!) klagade på att kläderna hindrade hennes utsyn från balkongen :rofl:. Känns mest som att hon klagar för att det skymmer hennes insyn till kollegan, så det blir svårt att hänga med i vad grannarna sysslar med :angel:.
 
Det tipset har jag fått av min Gyn, men då var tanken mer att har man klänning i lite längre modell så kan det vara bra att passa på att lufta underlivet.

Min familj är påklädd, antagligen därför det är mig så främmande.
Vi går upp, duschar och klär på oss före frukost, alltid. Jag känner inte heller någon som vad jag vet går naken. BARNET har minst underkläder i möblerna, ska vi äta vill jag att man har tröja eller linne och gärna ett par shorts.
Har råkat ut för att hemma hos vän ville barnet inte klä sig, och de var helt ok med det. För mig kändes det väldigt märkligt med en helnaken 7-åring som skulle göra sallad och äta naken.
Mina barn älskar att vara nakna och är det ofta hemma. Det ser jag inte som något konstigt. Men det är ju olika. De är 1 och 5 år.
 
Hmm, jag bor i familj om make och två avkommor, och går runt naken titt som tätt. Har inte ens reflekterat över att det skulle vara ohygieniskt. När jag vaknar på morgonen går jag naken ut i köket, gör en macka, och går tillbaka in i sängen. Sen ligger jag där och äter den och surfar på telefonen. När jag duschat på kvällen tar jag inte på mig igen. Ibland går jag runt i badrocken, är jag för varm åker den av. Sitter i soffan naken, det är ju inte så att jag gnider rövhålet mot soffdynan, jag sitter på skinkorna. Iofs är mina skinkor ganska stora, det kanske är därför jag inte märkt av problemet.
 
Jag bor med en högt älskad vän samt har en kille som är här ibland men asså jag och hon är rätt äckliga, kom hem idag till bananflugeinvasion på en tallrik med uppätna meloner och kommer inte orka göra nåt åt det förrens imorgon eventuellt!! tror jag dammat typ två gånger, bott här i fyra år. disk står undantagslöst flera dagar och smutstrosor pryder golvet. brukar även kissa med öppen dörr ifall jag har ett trängande (ehehehe) samtal med min bästis/sambo. detta är bara skämmigt när nån oinvigd kommer spontant!!!!! annars städar jag bara när jag ids, kanske varannan söndag
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp