Erkänn ditt singel-ofog!

@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.

Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken

@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.

Nja, jag har ju alltsomoftast med mig täcket även om jag inte alltid har den på mig ( tänk stor snuttefilt ;)) så jag kanske får precisera mig och säga att jag gillar att vara naken - med täcke :)
 
@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.

Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken.

@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.

Saken är väl den att man kan tillåta sig att vara lite mer ohygiensk om man bor själv, om man nu vill det. Oftast upplever man ju andras människor ohygien värre än sin egen så att säga.
 
Jag har aldrig tänkt att det skulle vara ohygieniskt just, men det är OBEGRIPLIGT för mig hur man ens kan komma på idén att gå runt i bikini.
Och jag ser inte problemet ALLS. Jag har träffat på en som handlade i mataffären utan bikiniöverdel, INGEN brydde sig det minsta. Vi är nog antingen härdade, blasé eller väldigt toleranta här ute på bystan. :p
 
Nu har jag läst "snigelofog" 100 gånger så jag får väl bidra då.

Mitt köksbord syns inte p.g.a all skit som ligger där. Reklam, saker jag handlat som inte ska in i kylen (som såspaket och torrvaror, eller hushållspapper, ja ni fattar). Jag använder aldrig mitt köksbord som matplats.
Vardagsrumsbordet är matplats, kolla datorplats, pysselplats, öppna posten plats. Så det bordet syns inte heller.
Plockar inte ur diskmaskinen förrän diskhon är så full så jag måste diska. Så brukar bli så att jag tömmer diskmaskinen och får direkt dra igång en ny, som jag inte tömmer förrän alla gafflar är skitiga typ.
Städa... nej tack. Alldeles, alldeles för sällan.
Slänger kläder lite överallt. Har tvättberg av ren tvätt som ska vikas och in i garderoben. Fast inte just nu, gjorde ett ryck häromdagen.
Hundgrejer överallt, nagellack överallt.
Klipper hundarnas klor i fåtöljen i vardagsrummet så det hamnar kloklipp där.

Jag är en stökig människa.

Fast om jag skaffade en helt fantastisk sambo som älskade att städa och plocka undan efter mig så skulle jag ju kunna ha samma beteende ;)
 
Saken är väl den att man kan tillåta sig att vara lite mer ohygiensk om man bor själv, om man nu vill det. Oftast upplever man ju andras människor ohygien värre än sin egen så att säga.
Skönt att det är någon mer som ser en hygienaspekt med att ha kroppens kiss-och bajsområde i full frihet i köket!

Men min primära fråga var inte om man går naken tillsammans med sambon eller inte, utan vad poängen är med att alls gå naken.

(Sedan inträffade vändningen att det var jag som skulle motivera varför man bör ha kläder på sig, "bevisbördan" låg inte på nakenförespråkarna. Men det ser jag bara som väldigt buke. :D :love: Över natten har jag sedan försökt förtränga det där med att det är ju bara att torka av skinnsoffan och plaststolarna om man suttit där. Men jag får nog ge det en natt till. :crazy:)
 
Lägg en handduk på stolen, så är där ett bra och lätttvättat skydd. Gör så här för jag vill inte skita ner stolarna när jag har sketiga byxor på mig.
 
Nu är det dags för en rolig historia på temat gå naken i lägenhet.
En äldre dam har anmält till hyresvärden att hon besväras av att grannen går naken i lägenheten mitt emot.
Hyresvärden kommer på besök för att tala om problemet.
Han lägger direkt märke till;
-Men man kan ju inte se hans underkropp?
-Nä, inte så här. Men ställ dig på stolen så ser du allt.
 
Skönt att det är någon mer som ser en hygienaspekt med att ha kroppens kiss-och bajsområde i full frihet i köket!

Men min primära fråga var inte om man går naken tillsammans med sambon eller inte, utan vad poängen är med att alls gå naken.

(Sedan inträffade vändningen att det var jag som skulle motivera varför man bör ha kläder på sig, "bevisbördan" låg inte på nakenförespråkarna. Men det ser jag bara som väldigt buke. :D :love: Över natten har jag sedan försökt förtränga det där med att det är ju bara att torka av skinnsoffan och plaststolarna om man suttit där. Men jag får nog ge det en natt till. :crazy:)

För att det är skönt att vara utan kläder kanske?
Vad är poängen med att gå på toa utan stängd dörr? Vad är poängen med att slänga smutsiga underkläder på golvet?
Flera av de här "singel-ofogen" som många räknar upp väl lite smått ofräsha/ohygieniska/äckliga? Sådant man inte skulle göra om man hade delat tillvaron med någon, och som man inte heller skulle vilja att ens sambo gjorde. Poängen var alltså att de flesta inte ser något problem med lite ohygien så länge det är ens egen ohygien. Däremot vill man inte att det drabbar någon annan, typ en sambo.
 
För att det är skönt att vara utan kläder kanske?
Vad är poängen med att gå på toa utan stängd dörr? Vad är poängen med att slänga smutsiga underkläder på golvet?
Flera av de här "singel-ofogen" som många räknar upp väl lite smått ofräsha/ohygieniska/äckliga? Sådant man inte skulle göra om man hade delat tillvaron med någon, och som man inte heller skulle vilja att ens sambo gjorde. Poängen var alltså att de flesta inte ser något problem med lite ohygien så länge det är ens egen ohygien. Däremot vill man inte att det drabbar någon annan, typ en sambo.
Jamen jag förstod din poäng. Det var var bara det att det där inte var vad jag främst undrade, det jag undrade över var poängen med att gå naken. Jag hade ställt samma fråga om tråden handlat om naturism, jag har aldrig förstått poängen med det heller.

(Nu frågar jag inte längre om varför det är bra att gå naken och behöver inga fler svar på det, jag bara förklarade vad jag menat med min tidigare fråga. Som INTE främst handlade om samboaspekten.)
 
Jamen jag förstod din poäng. Det var var bara det att det där inte var vad jag främst undrade, det jag undrade över var poängen med att gå naken. Jag hade ställt samma fråga om tråden handlat om naturism, jag har aldrig förstått poängen med det heller.

(Nu frågar jag inte längre om varför det är bra att gå naken och behöver inga fler svar på det, jag bara förklarade vad jag menat med min tidigare fråga. Som INTE främst handlade om samboaspekten.)
Jag tyckte du tryckte just på att gå naken var ohygieniskt och därför undrade varför man gjorde det. När många av de nämnda "sambo-ofogen" nog skulle räknas som rätt ohygieniska (och man därför borde fråga sig varför man gör det också?). Det svarade jag på, men okej, då missuppfattade jag dig.
 
Jag tyckte du tryckte just på att gå naken var ohygieniskt och därför undrade varför man gjorde det. När många av de nämnda "sambo-ofogen" nog skulle räknas som rätt ohygieniska (och man därför borde fråga sig varför man gör det också?). Det svarade jag på, men okej, då missuppfattade jag dig.
Jag undrade mest varför man överhuvudtaget gick naken hemma, vad det fanns för poäng med att inte ha kläder mellan huden och luften. Om inget annat talar mot det så gör hygienaspekten det, för mig.
 
Jag undrade mest varför man överhuvudtaget gick naken hemma, vad det fanns för poäng med att inte ha kläder mellan huden och luften. Om inget annat talar mot det så gör hygienaspekten det, för mig.

Kan inte hela diskussionen sammanfattas i det?
För dig är hygienaspekten så pass viktig att du inte ser någon poäng att vara naken hemma. För andra är den upplevda trivseln viktigare än hygienaspekten. Det handlar om vilket värde man tillskriver olika infallsvinklar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp