Erkänn ditt singel-ofog!

Blandrastik

Trådstartare
Är du som jag singel av tredje graden? Har du bott så länge ensam att du upptäcker grejer som du gör som du aldrig skulle göra om du bodde med nån. Eller som du själv skulle bli galen om en ev. partner gjorde?

Här är mina bekännelser:
  • Jag tar av mig strumpor (av attackmodell) som jag haft i stallet hela dagen och lämnar i tv-soffan. "de ska ändå tvättas".
  • Jag äter mat direkt ur förpackningar och även under tillagning så äter jag det jag tex håller på att skära upp. (Jag får verkligen hejda mig när jag har folk på besök)
  • Det kan gå veckor innan jag städar, det är ändå jag som får gå i skiten.
  • Jag går och lägger mig utan att sminka av mig.
  • Jag har, sedan fyra månader, ett pussel på matsalsbordet, bordet ska ändå inte användas förrens nyårsafton eller nåt.
  • Jag har inte ställt ut några utemöbler, det går ju bra att sitta på trappen.
Kommer säker på fler så småningom.
 
Min bekännelse lista:

  • Lämnar smutstvätt på golvet, kan gå rätt länge innan de hittar till tvättkorgen.
  • Det kan gå flera veckor innan jag städar och brukar städa när jag ser att det är vääääldigt skitigt, såvida jag inte får besök, då städas det direkt.
  • När jag äter popcorn, kan jag spotta tillbaka dom där som kärnorna är kvar i skålen. Det är ju ändå bara jag som äter av dom.
  • Soffan är belamrad med rena lakan, som jag inte orkat vika ihop än.
  • Brukar göra saker när jag har lust och känner för det, vilket kan göra att det går ett tag mellan gångerna.
 
Det enda jag inte gör med min partner är hemma mot när han inte är det eller om jag är singel är att gå på toa med öppen dörr.
Att jag sover på soffan eller att vi har pussel på köksbordet i månader är fullt normalt...

Vad det gäller städningen så brukar vi ibland komma fram till att det egentligen var bra när vi var ett minikollektiv eftersom vi då var tvungna att ha bra städdiciplin för den tredje personens skull. Men vi orkar inte hålla den nivån längre efter att hon flyttat.
 
Jag slänger fortfarande tvätt överallt :o

Och av någon anledning tycker jag illa om att plocka in disk. Alltså det man precis ätit på, står ofta kvar på matbordet :cautious: (nu är jag inte singel så någon annan plockar in efter mig :angel:)
 
Äta ur förpackningen: check
Slänga mina skitiga strumpor på golvet: check
Diska en gång i veckan: check
Städa innan besök: check
Sover utan att tvätta bort ev smink: check
Högar med ren tvätt som behöver vikas och läggas bort: check

Å andra sidan har jag förra veckan haft en 60-timmarsvecka med bara en ledig dag, den här veckan har jag en 50-timmarsvecka och två lediga dar, varav idag har jag bl a hämtat ett halvt ton hö och köpt annat foder samt snickrat på en hönsgård åt kycklingarna istället för städat. Prioriteringsfråga. När min semester börjar måndag morgon om en vecka är planen att röja och köra bort en massa skit, tapetsera, måla, snickra och lägga nytt golv. Innan dess får det se ut som en knarkarkvart. :meh:
 
Det enda jag inte gör med min partner är hemma mot när han inte är det eller om jag är singel är att gå på toa med öppen dörr.
Det där tycker jag är rätt intressant, jag kan gå på toa med öppen dörr om jag bara ska kissa, gör det nu när jag är singel och gjorde det även när jag var sambo också. Han gjorde likadant. Dock stängde vi alltid dörren vid nummer två.
 
  • Sitter i duschen och ser på tv, eller ja gjorde tills jag möblerade om så nu går det inte längre!
  • Går på toa med öppen dörr
  • Äter i sängen, vilket iofs kanske beror på att jag inte har ett matbord
  • Har stallkläder/ytterkläder/skor i sängen/soffan
  • Struntar ibland i att duscha efter stallet om jag ändå inte ska göra något dagen efter, är ju bara jag och hundarna som ligger i min skit ändå så
  • Städa, tvätta, diska och äta ur kartonger ska vi inte ens gå in på, köpte för några veckor sen en kebabrulle på pizzan som jag bor granne med bara för att "jamen då behöver jag ju varken tallrik eller bestick" :angel:
 
Jag är ganska pedant så ingen röra här.
Gå på toa med öppen dörr för att slippa tassandet på dörren är väl det jag gör.

Drick juice ur paketet händer ibland.
Minns när jag skrev det till min kompis och han svarade, spilla på tröjan och på golvet, sen torka upp det med strumpan, slabby chick :D
 
  • Tar några månader mellan städningarna...
  • Kan slösa pengar på blommor till balkongen - som vid det här laget knappt har plats att vara på.
  • Smutstvätt på golv, möbler osv.
  • Tvätta väldigt sällan, typ sådär en gång var 40;onde dag.
  • Belamrar köket med saker, även om jag har diskmaskin.
 
Diskar inte förens jag behöver badkaret, då bänken ligger då karet. Som värst låg disken över vintern, men då frös många koppar sönder!
Har en tallrik, mugg och bestick samt tandborste liggande på köksbordet, de ska ju användas var dag.

Äter gärna ur stekpannan, då är det ju redan serverat. Sopar golvet gör jag om jag väntar besök, inte för jag skäms över dammet, utan för att det då blir av.
 
- ren tvätt som jag inte orkar vika ligger på soffan
- lämnar ibland disk efter mig på matbordet (inte så ofta numera då jag har diskmaskin)
- odiskade stekpannor på diskbänken (AVSKYR att diska stekpannor)
- lämnar hår i golvsilen i duschen

Oj, nu kommer jag inte på flera. Är väl så inbiten singel att jag inte ens vet vad jag gör för dumt ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp