Erkänn ditt singel-ofog!

*Äter ur förpackningen
*går naken jämt
*älskar kyla
*ligger diagonalt i sängen
*diskar för sällan
*tvätten ligger där jag råkade klä av mig
*har ofta någon ikeakasse med ren tvätt eller stryktvätt som ligger länge
*stänger inte toadörren
*pratar ofta och högt med katten

Var det jag kom på såhär nu.

Känner att jag glömde några punkter :o:idea:
 
- Äta direkt ur förpackningar
- På toa med öppen dörr
- Klippa naglarna vid matbordet/i sängen
- Fisa utan hämningar
- Peta näsan
- Spela nuvarande favoritlåt/musikavsnitt minst 200 gånger i följd, på högsta volym
Det är saker jag kommer på att jag gör men som jag hade låtit bli som sambo, och som jag hade stört mig på om sambon gjorde.
Det där med gammal disk, obefintlig städning, bäddning, tvättning etc. ser jag inga problem med som sambo. Bara man är på samma plan så är det ju lugnt och för min del hade jag aldrig klarat av att leva med en person som ställde höga krav på ordning i hemmet.
 
Alltså, är jag den enda som har mer ordning och renare hemma som singel än sambo?

Nej! Här är det rent o fint och ordning o reda hela tiden. Bäddar sängen varje dag, äter vid köksbordet, diskar ofta (bänkdiskmaskin, älskar den :love:), Viker o lägger in tvätten direkt, upp och ner med sässongspynt i rätt tid, osv.

Skulle aldrig stå ut med oreda o snusk :nailbiting::turd: så bor själv så jag får bo i ordning o reda utan att behöva kompromissa :idea:

Kissar med öppen dörr, men stänger vid nr två :laugh:
 
Som singel kunde jag ibland strunta i att duscha efter jobbet :o Jobbar i lagård så man luktar ganska mycket. Min sambo skulle skrika högt om jag gjorde så nu :p
Kossa och även häst luktar gott så jag skulle inte alls protestera. :p

Jag gör som dom flesta här, eller gör inte som "man borde" enligt reklamen i inredningstidningarna så här ligger ibland smutstvätt lite överallt, diskbänken försöker jag hålla efter men resten av köket är oftast rena misären och belamrat med det som inte ska vara där alls. Duschar när jag tycker det behövs (vadå lukta ko eller häst, jag har inte märkt nåt) :angel: och drar runt dammsugaren ett varv nångång mer än det behövs eller inte,,,,,,, (sätter inte alla potatis i hallen?) :angel:
Soffan är lovlig liggplats för alla, både tvåbenta och fyrbenta och släpp in en hund som aldrig varit här förr och den parkerar omgående i soffan även om den aldrig gjort så förr hos någon, inte ens hemma. :love:
 
  • Bäddar aldrig sängen..
  • Toadörren står alltid öppen..
  • Dammsuga? Snabeldraken vaktar städskåpet..
  • Det ligger en hög med rena vikta kläder i skrivbordsstolen..
  • Och på skrivbordet ligger det så mycket grejer att det inte går att använda även om stolen hade varit tom..
  • Det tog 1år innan jag köpte köksstolar..
  • Diskar när jag absolut måste vilket är ungefär när alla glasen är slut..
  • Går in med skorna på..
  • Äter ur förpackningarna..

:up:
 
Hmm mycket gör jag trots sambo. Ingen av oss trivs när det är skitigt så städa görs ju några gånger i veckan (inte för att det är kliniskt rent direkt, vi har för mycket djur) men tvätt hamnar på villovägar, sover i soffan, kan vara både oduschad, sminkad/osminkad, lägger pengar på det jag vill osv. Pyssel skulle definitivt ligga framme om djuren tillät.

Det är ju fortfarande vårt hem och man ska trivas och känna sig hemma, inte anstränga sig för mycket för nån annans skull (klart man ska ta hänsyn, men man måste ju kunna vara sig själv osv).
 
Bor med föräldrarna men så fort de är borta så är det ganska mycket så som ni skriver :p, disk som står tills man måste ha sakerna, ridkläder på i soffan :angel: öppen toa dörr och gärna att lufttorka utomhus efter dusch om det är varmt ute,( bor på landet med insynsskyddad trädgård :rofl:)
Äter dock aldrig direkt ur förpackningar eller kastruller.
Att ha kläder på tvättställningen är dock bara smart:p, ta det man ska ha och fyll bara på med nytvättad tvätt ;)
 
Det enda jag kan komma på så här på rak arm är nog att äta/dricka direkt ur förpackningen. Det gör jag ibland, men det vore väl inte så himla trevligt för någon annan, tänker jag. Ja, och typ gå på toa med öppen dörr och sånt som helt enkelt känns för privat för att dela med andra.

Annars gör jag ingenting som jag "skäms" för och tänker att jag tvunget hade behövt dölja/ändra på för någon jag faktiskt delade hem med.

Skulle en partner ha svårt för t.ex. mitt (fiktiva) pussel på köksbordet så visst hade jag väl kunnat visa hänsyn gällande det och lägga pusslet någon annanstans, men att säga att jag aldrig skulle komma mig för att lägga ett pussel på köksbordet bara för att jag hade en sambo känns lite märkligt.
 
Oj så mycket jag känner igen mig i.
* går naken så mycket som möjligt (jag brukar torka av skinnsoffan med våtservetter de få gånger jag får besök eller vid storstädning :p )
* muggar och glas återanvänds innan de diskas.
* tallrikar mm står ofta ett par tre dagar på bordet.
* smutstvätt kan hamna lite överallt
* ren tvätt kan ligga i påsen i ett par veckor innan det viks och hamnar i garderoben
* stänger sällan skåpsluckor, lådor och dörrar ordentligt
* Går på toa med öppen dörr
* petar näsan och lägger kråkorna i närmaste skräppapper. Med en sambo gör jag det på toaletten och de hamnar på toapapper :o
* sitter och syr halva nätterna/hela dagarna ibland
* rakar benen och bikinilinjen sällan. Men detta får eventuell partner stå ut med :p

Sen saker jag märkte av när jag var nästan sambo med exet:
* jag har ett jävla morgonhumör. Prata inte med mig och för guds skull väck mig inte :rage::o
* att det inte städas. Visst jag städar oregelbundet men jag ser åtminstone när det behövs. Är handfatet smutsigt så torkar jag av det. Varför kan inte partnern också göra det :rage:
 
Fast sambor är ju inte en annan sorts människor.

Jag får en bild av två personer som var för sig inte har problem med smulor men som ändå avstår från att äta i sängen för varandras skull. Helt i onödan!

Sambon kan ju vara en annan sorts människa i den bemärkelsen att han äter vid matbordet, inte i sängen. Sådana människor finns ju också. ;)
 
Jag kan äta frukt i sängen, men inget som smular. Jag blir tillräckligt irriterad på kattsanden som ibland följer med katterna.

Som sambo hade jag mycket bättre ordning och generellt så har jag inte så här stökigt som nu, men jag har jobbat så förfärligt mycket i sommar att jag har inte orkat bry mig hemma. 60-timmarsvecka förra veckan och 50-timmars den här. Å andra sidan så är man sambo så drar man ju inte hela lasset själv utan hjälps åt.

Ambitionen är dock att rensa ut en massa prylar och kläder som inte behövs och används när jag får semester så det ska bli både roligare och enklare att hålla ordning. :)
 
Bädda sängen? Gör folk det längre?
vi gör det i stort sett bara om vi har en planerad bjudning av folk. Annars är det alltid obäddat, har haft det så i ca 25 år nu. Jag skulle nog störa mig mer på just din ordning (om den nu inte är densamma som min) än bäddning av sängen..;)
Min sambo vill ha bäddad säng pga sina katter
 
Alltså, är jag den enda som har mer ordning och renare hemma som singel än sambo?

Jag är likadan. När jag var singel var det pedantisk ordning, nu som sambo pallar jag/vi inte.

I övrigt gör jag allt som sambo som jag gjorde som singel. Förutom att gå på toa med öppen dörr. Min sambo kissar dock med öppen dörr.
 
Äta i sängen är självklart, singel som sambo. Katterna drar ändå in en massa smuts och ligger sen i sängen så lite smulor hit eller dit spelar ingen roll!

Läser tråden och märker att allt stämmer in på mig också sambo som jag är:o min man var pedant innan han träffade mig. Nu är enda stället som på riktigt har ordning är garaget - där jag inte rör mig:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp