Bukefalos 28 år!

Erkänn ditt singel-ofog!

  • Äta mat i sängen (mitt matbord används bara när jag har gäster)
  • Orkar ibland inte bry mig om att diska bestick när det bara är jag som använt dem
  • Ibland efter träning duschar jag först dan efter
  • Äter samma mat typ 5 dagar på rad
  • låter mina nytvättade kläder antingen ligga i tumlaren eller i en klädpåse 1-2 veckor innan jag eventuellt får bort dem (eller så hinner jag använda dem så att de åker in i tvättkorgen direkt igen )
 
Är du som jag singel av tredje graden? Har du bott så länge ensam att du upptäcker grejer som du gör som du aldrig skulle göra om du bodde med nån. Eller som du själv skulle bli galen om en ev. partner gjorde?

Här är mina bekännelser:
  • Jag tar av mig strumpor (av attackmodell) som jag haft i stallet hela dagen och lämnar i tv-soffan. "de ska ändå tvättas".
  • Jag äter mat direkt ur förpackningar och även under tillagning så äter jag det jag tex håller på att skära upp. (Jag får verkligen hejda mig när jag har folk på besök)
  • Jag går och lägger mig utan att sminka av mig.
Kommer säker på fler så småningom.

Gift sedan snart 3 år och de 3 punkterna ovan gör jag med. Stackars min man. :o
Åh andra sidan snarkar han som gud vet vad så jag tror det väger upp ändå :devil:
 
Sambon kan ju vara en annan sorts människa i den bemärkelsen att han äter vid matbordet, inte i sängen. Sådana människor finns ju också. ;)
Jag har hört talas om det. ;) Alltså, jag blir galen av smulor i sängen! Men det verkar lite konstigt - om man nu gillar att äta i sängen och inte har problem med smulorna - att sluta med det bara för att man blir sambo, utan att det ens kommer upp till diskussion först.

Det där med smulor i sängen är ju bara ett exempel, mycket av exemplen i tråden är sådant där jag inte ser den självklara kopplingen mellan att bli sambo och att ändra på sig. Just därför att båda kanske som singlar till exempel spred tvätten i hemmet utan att vantrivas, men tillsammans måste tvätten ha sina särskilda regler? Vad är det i samboskapet som gör att folk - kvinnor? - beter sig mera husligt och ordentligt?

Jag kan inte komma på några liknande exempel för egen del. Möjligen lägger jag upp fötterna på soffbordet i något mindre grad när min partner är hemma, för han har för sig att man inte ska göra så.
 
Det där med smulor i sängen är ju bara ett exempel, mycket av exemplen i tråden är sådant där jag inte ser den självklara kopplingen mellan att bli sambo och att ändra på sig. Just därför att båda kanske som singlar till exempel spred tvätten i hemmet utan att vantrivas, men tillsammans måste tvätten ha sina särskilda regler? Vad är det i samboskapet som gör att folk - kvinnor? - beter sig mera husligt och ordentligt?

Jag och min sambo har glatt behållt våra vanor (eller ovanor, det beror väl på vem man frågar). Det enda jobbiga med det är att det står dubbelt så många (och hälften av dom tar dubbelt så stor plats) skor precis mitt innanför dörren att snubbla på. Varje dag. Jag kan egentligen tycka att han borde ställa undan sina, eftersom de är mer skrymmande så att säga. :p
 
Jag har hört talas om det. ;) Alltså, jag blir galen av smulor i sängen! Men det verkar lite konstigt - om man nu gillar att äta i sängen och inte har problem med smulorna - att sluta med det bara för att man blir sambo, utan att det ens kommer upp till diskussion först.

Det där med smulor i sängen är ju bara ett exempel, mycket av exemplen i tråden är sådant där jag inte ser den självklara kopplingen mellan att bli sambo och att ändra på sig. Just därför att båda kanske som singlar till exempel spred tvätten i hemmet utan att vantrivas, men tillsammans måste tvätten ha sina särskilda regler? Vad är det i samboskapet som gör att folk - kvinnor? - beter sig mera husligt och ordentligt?

Jag kan inte komma på några liknande exempel för egen del. Möjligen lägger jag upp fötterna på soffbordet i något mindre grad när min partner är hemma, för han har för sig att man inte ska göra så.

Men vem säger att det inte föregåtts av diskussion? Man kan tänka sig något i stil med följande scenario:

Icke-säng-ätande Partner: Men herregud, vad är det här, det är ju alldeles smuligt i sängen?!? :rage:

Sängätande Partner: :o *slutar äta frukost i sängen när partner åkt till jobbet*
 
Är du som jag singel av tredje graden? Har du bott så länge ensam att du upptäcker grejer som du gör som du aldrig skulle göra om du bodde med nån. Eller som du själv skulle bli galen om en ev. partner gjorde?

Här är mina bekännelser:
  • Jag tar av mig strumpor (av attackmodell) som jag haft i stallet hela dagen och lämnar i tv-soffan. "de ska ändå tvättas".
  • Jag äter mat direkt ur förpackningar och även under tillagning så äter jag det jag tex håller på att skära upp. (Jag får verkligen hejda mig när jag har folk på besök)
  • Det kan gå veckor innan jag städar, det är ändå jag som får gå i skiten.
  • Jag går och lägger mig utan att sminka av mig.
  • Jag har, sedan fyra månader, ett pussel på matsalsbordet, bordet ska ändå inte användas förrens nyårsafton eller nåt.
  • Jag har inte ställt ut några utemöbler, det går ju bra att sitta på trappen.
Kommer säker på fler så småningom.
Vaddå. Kan man inte göra mkt av det trots att man bor med sin man . Min står ut iaf.
 
Ambitionen är dock att rensa ut en massa prylar och kläder som inte behövs och används när jag får semester så det ska bli både roligare och enklare att hålla ordning. :)
Och du tror på det där själv? :angel: :D
Samma ambition hade jag när jag hade storrensning i elektroniklabbet, arbetsbänken och avställningsbänken skulle bara innehålla pågående projekt och databordet skulle bara ha datorerna som "hyresgäster". (Arbetsplatsen är en U-arbetsplats.) Joråsåatte,,,,, gick ju sådär,,,,,,,, :angel: :angel: :cool:
Men ambitionen fanns iallafall från början. :up: :p
 
Jag går på toa med öppen dörr, det går väldigt långt mellan städtillfällena, äter middag i stil med fil och mackor oftare och belamrar mitt matbord eftersom ingen ändå äter där. Annars gör jag på samma sätt singel som sambo... Bäddar aldrig sängen, använder golvet som garderob/tvättkorg, dräller skor i hela hallen och släpper typ allt jag har i handen precis innanför dörren vilket innebär att det finns en massa väskor ovh grejer där. Och till mitts ex stora förtret så klipper jag naglarna i badrummet och har inte särskilt bråttom att sopa upp det.
 
Och du tror på det där själv? :angel: :D
Samma ambition hade jag när jag hade storrensning i elektroniklabbet, arbetsbänken och avställningsbänken skulle bara innehålla pågående projekt och databordet skulle bara ha datorerna som "hyresgäster". (Arbetsplatsen är en U-arbetsplats.) Joråsåatte,,,,, gick ju sådär,,,,,,,, :angel: :angel: :cool:
Men ambitionen fanns iallafall från början. :up: :p
Jag brukar åka med ett lass varje år så jo, jag tror på det. En massa gamla kläder jag aldrig använder, skräp som ska till återvinningen, prylar som kompisar dumpat då de tror jag behöver mer grejer och de är för lata för att slänga det själva. :cautious: Bästa rensningen är dock när jag tömde huset på ex alla grejer, tog lite tid att bära bort allt men jag fick hjälp med en del. :up: Jag eldar även varje år sånt som jag inte bränner i kaminen när jag röjer på tomten. :)

Jag gillar inte hur det är hemma nu när det ser ut som jag dött ifrån allt, men jag känner mig rätt sliten av allt jobb så jag ska ta tag i det när jag blir ledig, ingen annan drabbas ju av att det är kaos för tillfället. Katterna och hunden är lika glada fördet. :D
 
Jag brukar åka med ett lass varje år så jo, jag tror på det. En massa gamla kläder jag aldrig använder, skräp som ska till återvinningen, prylar som kompisar dumpat då de tror jag behöver mer grejer och de är för lata för att slänga det själva. :cautious: Bästa rensningen är dock när jag tömde huset på ex alla grejer, tog lite tid att bära bort allt men jag fick hjälp med en del. :up: Jag eldar även varje år sånt som jag inte bränner i kaminen när jag röjer på tomten. :)

Jag gillar inte hur det är hemma nu när det ser ut som jag dött ifrån allt, men jag känner mig rätt sliten av allt jobb så jag ska ta tag i det när jag blir ledig, ingen annan drabbas ju av att det är kaos för tillfället. Katterna och hunden är lika glada fördet. :D
Jo så är det ju, när man fått en viss status på misären och det har gått alldeles för många "imorgon ska jag minsann" så surar man ihop och börjar röja ohämmat och har man bara fått tummen ur så är det ju ganska skoj att se förvandlingen från "fritidsdeponi" till ordning och reda. :)
Det där med folk som dumpar bara för att dom tror att jag behöver grejer känner jag så väl igen, senast förra veckan så stod det en gammal dator på trappan som jag definitivt inte ville ha så jag stoppade den i soppressen och gjorde platt paket av den och slängde den sen i återvinninscontainern. ;)
Eldar gör jag också när det är nåt brännbart, pannan är stor och slukar en halv tramporgel i taget. :p
 
Ooohh jag hade så många att jag förträngt alltihop :rofl:

Tror tyvärr jag tog med mig flera in i förhållandet jag har nu. Dock har jag alltid gillat ordning och reda så tror det kommer gå ändå :D
 
Inte singel längre men varit det läääänge innan detta förhållande.

* Jag kunde ha samma tallrik nån vecka :angel: levde på knäckebröd
* Tvätta en gång i månaden :confused: äger typ 100 trosor
* Hästkläderna förvarades i en hög i hallen :D

Måste tillägga! Gå runt naken och städa, diska. Detta låter nog som jag hittat på men min sambo känner min granne, som har sett mig naken flera gånger och han o hans tjej kallade mig nakefisen :o Han blev ledsen när jag flyttade :cool:
 
Men vem säger att det inte föregåtts av diskussion? Man kan tänka sig något i stil med följande scenario:

Icke-säng-ätande Partner: Men herregud, vad är det här, det är ju alldeles smuligt i sängen?!? :rage:

Sängätande Partner: :o *slutar äta frukost i sängen när partner åkt till jobbet*

Inget strikt räknat, men formuleringar som "singel-ofog" ledde min tanke till att man så att säga har en singelstil och en sambostil, lite oberoende av vem man blir sambo med.

Jag har levt så länge med min partner att jag inte riktigt vet om/vilka anpassningar jag gör i hemmet längre.
 
Åh herregud :rofl: en av de få saker som verkligen kan få mig att längta efter en partner är för att det skulle få mig att ta mig i kragen. Eftersom ingen annan än jag mår dåligt av det kan jag lätt skita i att städa, äta i sängen (och bli skitsur över smulor och kladd sen), skjuta up basic inredningsfix för evigt och sitta i soffan med svettiga träningskläder. Inget av detta skulle jag acceptera hos en sambo så då hade jag varit tvungen att leva upp till det själv :p
 
Inget strikt räknat, men formuleringar som "singel-ofog" ledde min tanke till att man så att säga har en singelstil och en sambostil, lite oberoende av vem man blir sambo med.

.
Ja det är det som jag inte begriper.
Just denna sambo har jag gjort en anpassning för som jag inte hade gjort som singel. Jag har valt en reptil som inte kräver "äckliga djur i kyl/frys" utan maten till den bor i ett stängt skåp i badrummet.
Jag undviker även att få för mycket marmite i smöret.


Mitt ex å sin sida hade inte haft problem med råttbebisar i frysen men tålde inte ljudet av knäckebröd utan denna delikatess fick ätas bakom stängda dörrar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp