Bukefalos 28 år!

Erkänn ditt singel-ofog!

Eftersom jag servat vitvaror, vvs och annat hos folk så brukar kommentarerna-ursäkterna från dom hagla när jag drar fram en tvättmaskin eller kyl-frys eller spis som inte varit framdragen sen huset byggdes. Jag brukar kontra med "ja hur tror du det ser ut bakom och under mina då?" Sen brukar vi garva åt misären och hjälpas åt att sanera förfallet. :laugh:
I-N-G-E-N är bättre än nån annan när det gäller sådana skrymslen och ärligt, varför är det skämmigt med dammråttor på ställen där ingen varit på flera år? Vi (den jag hjälpt och jag) har diskuterat det många gånger och då har samtalet ofelbart kommit in på all annan misär som överfulla garderober, källaren som gud glömde och liknande och kommit fram till att ingen är bättre än den andra utan möjligen bättre att maskera förfallet. :rofl:

Det finns ingenting som får mig att trivas bättre än att komma hem till någon och se att här bor det folk som använder huset, servera mig själv en mugg kaffe i köket och glida ner i soffan bland filtar och kuddar och hundar och katter i en enda röra. :love:

*Borde nog ta fram en ny sopsäck och tömma köksbänken från upprivet emballage,,,,,,,,,,men det gör jag en dag som det regnar,,,,,,,,tror jag,,,,,,, :angel:
 
Jag har sökt semester nästa söndag men lär få avslag på det :mad: Då kommer Mathilde missa första ridlektionen på ridskolan :( (Och jag kommer missa MFF:s match mot AIK :mad: )
 
En annan grej jag undrar när jag läser tråden: varför går man naken hemma? Flera nämner det. Det låter inte särskilt bekvämt, jag skulle inte sätta mig på en köksstol utan kläder emellan.

Och varför är det en singelvana? Är det någon som borde bara bekväm med ens nakenhet är det väl partnern.
 
Senast ändrad:
En annan grej jag undrar när jag läser tråden: varför går man naken hemma? Flera nämner det. Det låter inte särskilt bekvämt, jag skulle inte sätta mig på en köksstol utan kläder emellan.

Och varför är det en singelvana? Är det någon som borde bara bekväm med ens nakenhet är det väl partnern.
Jag kör mycket avklätt oavsett om jag är singel eller sambo, det är väl en trevlig grej typ :P mer påklätt med sambo eftersom det kanske är sådär kul för den andre med nakenmiddag.
 
Det kanske beror på hur mycket singelboendeerfarenhet man har pre barn? Har man några singelår innan sambo och barn, så är singelsunkfenomenet kanske mer bekant?
Ja, så är det nog. Jag har i stort sett aldrig bott ensam, utan efter föräldrahemmet i diverse kollektiv, ett par sambokonstellationer med och utan barn och ensam med barn. Egentligen aldrig helt ensam.
 
Hur menar du nu? För jag är inte alls med o förstår vad du försöker säga.
Vad är din fråga, vad är det du inte förstår?

Du skrev något om att "se förbi principen". Jag svarade att jag inte tycker att det verkar vara en bra idé att se förbi principen om jämställdhet till förmån för regelbunden städning.
 
En annan grej jag undrar när jag läser tråden: varför går man naken hemma? Flera nämner det. Det låter inte särskilt bekvämt, jag skulle inte sätta mig på en köksstol utan kläder emellan.

Och varför är det en singelvana? Är det någon som borde bara bekväm med ens nakenhet är det väl partnern.

Det är ju oerhört bekvämt och trevligt att vara naken ( tycker jag alltså), man lägger bara en filt/täcke mellan sig själv och stolen om man nu skulle komma på att sitta och äta ( när alternativet ligga och äta är tillgängligt). Jag är naken rätt mycket även som icke-singel men rent socialt finns det fördelar med att vara klädd ( jag är inte intresserad av att bjuda grannbarn och bekanta på nakenshow)
 
En annan grej jag undrar när jag läser tråden: varför går man naken hemma? Flera nämner det. Det låter inte särskilt bekvämt, jag skulle inte sätta mig på en köksstol utan kläder emellan.

Och varför är det en singelvana? Är det någon som borde bara bekväm med ens nakenhet är det väl partnern.
Det är bekvämt, och på sommaren är det alldeles för varmt i min (förra) lägenhet för att jag skulle klara av att ha kläder på mig. På vintern tenderar det att bli mer påklätt men mest för att lägenheten då var iskall :meh:
Med partner/sambo är jag nog mer påklädd just runt mat situationer, även om jag gärna går runt naken även med sambo :)
 
Jag går gärna naken hemma, kan ta tid innan jag klär på mig om jag inte ska ut direkt på morgonen och oftast så klär jag av mig direkt jag kommer från jobbet, antingen för att byta eller bara för att mina jobbkläder inte ska bli håriga. Min tomt är ganska insynsskyddad så jag är ofta ute naken där med men har en stor t-shirt eller badlakan inom räckhåll om någon skulle komma. Då är det bra att ha en varulv som varnar för folk. :D

Det händer att jag går ut i bara stövlarna vintertid för att fylla på fröautomaterna åt småfåglarna. :o :angel:
 
Jag kommer liksom inte på tanken att gå runt naken hemma. Jag gillar kläder. Att vara naken och äta känns nästan ohygieniskt för mig.
Kan sträcka mig till att ta ett glas vin efter ett kvällsdopp i sjön, men då iförd badkläder och insvept i badlakan.



Japp, sover i pyjamas.
 
Att jag är nake
Jag kommer liksom inte på tanken att gå runt naken hemma. Jag gillar kläder. Att vara naken och äta känns nästan ohygieniskt för mig.
Kan sträcka mig till att ta ett glas vin efter ett kvällsdopp i sjön, men då iförd badkläder och insvept i badlakan.



Japp, sover i pyjamas.
:eek:

Jag älskar att vara naken. Sover oerhört illa om jag har minsta lilla klädesplagg som finns där och stryper min totala frihet.
 
Det är ju oerhört bekvämt och trevligt att vara naken ( tycker jag alltså), man lägger bara en filt/täcke mellan sig själv och stolen om man nu skulle komma på att sitta och äta ( när alternativet ligga och äta är tillgängligt). Jag är naken rätt mycket även som icke-singel men rent socialt finns det fördelar med att vara klädd ( jag är inte intresserad av att bjuda grannbarn och bekanta på nakenshow)
Jag har oftast trosor på mig. Frukost äter jag i 99%än fallen i trosor och täcke.
Men middag då måste jag ha en T-shirt på mig. Fråga mig inte varför....
 
Oftast ligger jag nog, men visst kan det säkert hända att jag sitter. Oftast har jag med med ett täcke, men sitter ju inte direkt inlindad.
Varför skulle det vara så hemskt att äta naken?
Jag tycker inte nakenhet är ett dugg hemskt men jag vill inte sitta med rumpan direkt på stolen jag har någon slags fobi för det. Jag måste ha kläder på mig jämt när jag inte badar eller duschar, min hud trivs på nåt sätt inte utan att vara klädd. Sova naken skulle jag aldrig göra, min hud skulle protestera livligt. Märkligt faktiskt, jag är inte pryd eller så.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp