Bukefalos 28 år!

Erkänn ditt singel-ofog!

Jag kommer liksom inte på tanken att gå runt naken hemma. Jag gillar kläder. Att vara naken och äta känns nästan ohygieniskt för mig.
Kan sträcka mig till att ta ett glas vin efter ett kvällsdopp i sjön, men då iförd badkläder och insvept i badlakan.



Japp, sover i pyjamas.
Amen, amen, amen.
 
Jag tycker inte nakenhet är ett dugg hemskt men jag vill inte sitta med rumpan direkt på stolen jag har någon slags fobi för det. Jag måste ha kläder på mig jämt när jag inte badar eller duschar, min hud trivs på nåt sätt inte utan att vara klädd. Sova naken skulle jag aldrig göra, min hud skulle protestera livligt. Märkligt faktiskt, jag är inte pryd eller så.
Jag föredrar också vanligtvis att ha kläder på huden. Jag föredrar lite svalare väder framför värme, för att kunna klä mig på hela kroppen. Tex långärmat.
 
Oftast ligger jag nog, men visst kan det säkert hända att jag sitter. Oftast har jag med med ett täcke, men sitter ju inte direkt inlindad.
Varför skulle det vara så hemskt att äta naken?

Vem har sagt att det är hemskt? Jag undrar bara varför man gör det. För mig låter det ohygieniskt att ha naken kropp inte minst i köket. Och det verkar lite bökigt att leta upp något att sitta på varje gång man vill sätta sig ner. För jag antar att man alla fall inte sitter med naken rumpa på stolar och i soffor?

Det är ju oerhört bekvämt och trevligt att vara naken ( tycker jag alltså), man lägger bara en filt/täcke mellan sig själv och stolen om man nu skulle komma på att sitta och äta ( när alternativet ligga och äta är tillgängligt). Jag är naken rätt mycket även som icke-singel men rent socialt finns det fördelar med att vara klädd ( jag är inte intresserad av att bjuda grannbarn och bekanta på nakenshow)

Det är bekvämt, och på sommaren är det alldeles för varmt i min (förra) lägenhet för att jag skulle klara av att ha kläder på mig. På vintern tenderar det att bli mer påklätt men mest för att lägenheten då var iskall :meh:
Med partner/sambo är jag nog mer påklädd just runt mat situationer, även om jag gärna går runt naken även med sambo :)

Ok, ni säger båda att det är bekvämt. Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är bekvämt. Lösa kläder är bekvämare än tajta men var bekvämlighetsaspekten med nakenhet kommer förstår jag nog inte riktigt. Själv är jag bara naken när jag sover.

@Trott när det är varmt är det ju svalare med något tunt och löst hängande än nakenhet, eftersom tyget fångar upp svetten?
 
Jag föredrar också vanligtvis att ha kläder på huden. Jag föredrar lite svalare väder framför värme, för att kunna klä mig på hela kroppen. Tex långärmat.
Ja!! Shorts och korta kjolar tycker jag inte om, och sådana där halvlånga är så rysligt fula bara. Följaktligen avskyr jag värme och föredrar kalla somrar, helt klart.
 
Vem har sagt att det är hemskt? Jag undrar bara varför man gör det. För mig låter det ohygieniskt att ha naken kropp inte minst i köket. Och det verkar lite bökigt att leta upp något att sitta på varje gång man vill sätta sig ner. För jag antar att man alla fall inte sitter med naken rumpa på stolar och i soffor?





Ok, ni säger båda att det är bekvämt. Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är bekvämt. Lösa kläder är bekvämare än tajta men var bekvämlighetsaspekten med nakenhet kommer förstår jag nog inte riktigt. Själv är jag bara naken när jag sover.

@Trott när det är varmt är det ju svalare med något tunt och löst hängande än nakenhet, eftersom tyget fångar upp svetten?
Jag hänger i soffan och har typ alltid täcke med mig som jag sitter/ligger på, men mer för att det är mysigt än något annat, kan inte tycka att min egen kropp är så ohygienisk att den inte kan vara naken hemma.
 
Finns det något bättre än en mysig och mjuk pyjamas? Det har jag sovit i hela mitt vuxna liv, även med partner. Dock är nattlinnen jäkligt antifeministiska, bara åker upp och jävlas.

Har randiga brallor från polarn och pyret, dito tröja. Samt ett flertal nattlinnen från polarn. Älskar pyjamas.
Men skiten snor sig ju bara runt benen och kroppen på en? Så fort man vänder sig så snurrar allt runt, hamnar fel, stör.

Jag sover med pyjamas varje gång jag sover hos mina föräldrar (har sömnproblem och vill inte riskera att jag är uppe i sömnen, naken, hos mina stackars päron) och det är lika hemskt varje gång! Det enda som funkar är ett tajt jädra linne och tajta boxers, allt annat ligger ju bara som en jävla korv nånstans.
 
@mandalaki Jag tycker inte det är svalare med tunna kläder på :) Även om jag bara har en stor sovt-shirt på mig så blir jag helt svettig. Och då jag bor själv hemma och sällan har besök så är det ju bara jag som "lider" av det ohygieniska i att vara naken, även om jag själv inte tänker på det när jag springer runt hemma :) Jag har dessutom skinnsoffa och plaststolar = lätt att torka av innan eventuellt besök nån gång.

kl
Nu har jag ju dock bott hemma hos mamma i 3 månader så då måste jag ju ha kläder när jag rör mig i huset, men blir oftast bara trosor och stor t-shirt tills jag ska ut ur huset. Vi är alla rätt avslappnande när det kommer till kläder. Brorsan kallas för kalsongmannen då han alltid bara går i kalsonger i sitt hus, möjligen att han tar en filt som "mantel" :rofl: även styvfar går ofta i kallnar och en tröja bara, jag å mamma i pyjamas.
Jag sover såklart naken om jag inte är hos någon på besök, solar topless utomlands och nere i Skåne har jag badat på nakenbad ett par gånger. Jag är helt enkelt bekväm i nakenhet. Hade nog kunnat leva i nudist by :p
 
Vem har sagt att det är hemskt? Jag undrar bara varför man gör det. För mig låter det ohygieniskt att ha naken kropp inte minst i köket. Och det verkar lite bökigt att leta upp något att sitta på varje gång man vill sätta sig ner. För jag antar att man alla fall inte sitter med naken rumpa på stolar och i soffor?

Nej, jag har med mig ett lakan/filt/täcke som jag tar på och av efter behov.

Ok, ni säger båda att det är bekvämt. Jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är bekvämt. Lösa kläder är bekvämare än tajta men var bekvämlighetsaspekten med nakenhet kommer förstår jag nog inte riktigt. Själv är jag bara naken när jag sover.

Jag tänker att det som är så bekvämt är den oerhört snabba temperaturregleringen, kallt= täcke på, varmt= täcke av och allt där emellan. Samt att absolut inget rör/trycker/klämmer/tar emot/blir för varmt eller kallt. Men det är bara vad jag tror och tycker:)
 
Jag har varit gift i 10 år nu om några veckor men både tanten och jag låser alldrig toadörren .Går bara in där då hon fixar ansiktet och gör mina behov även nr2 men då gnäller hon lite ! Sover även naken .Blir så svettig när jag har något på mig och tanten sover nästan fullt påklädd .Städar när det behövs alltså kan det ske en gång i veckan eller en gång i månaden eller längre .Diskar gör vi då det är i princip är tomt i skåpen och maskinen överfull lika med tvätten och så var det även då jag var singel och så kan det ta ett bra tag innan jag sätter på kläder efter jag duschat och ska jag inte göra något särskillt kan morgonrocken sitta på tills på eftermiddagen så jag har inte ändrat mig ett dugg sedan jag fick tant .I början var man väl mer noga med allt men nu kvittar det och gör det som känns mest bekvämt och skönast
 
Jag hänger i soffan och har typ alltid täcke med mig som jag sitter/ligger på, men mer för att det är mysigt än något annat, kan inte tycka att min egen kropp är så ohygienisk att den inte kan vara naken hemma.

Nej, jag har med mig ett lakan/filt/täcke som jag tar på och av efter behov.



Jag tänker att det som är så bekvämt är den oerhört snabba temperaturregleringen, kallt= täcke på, varmt= täcke av och allt där emellan. Samt att absolut inget rör/trycker/klämmer/tar emot/blir för varmt eller kallt. Men det är bara vad jag tror och tycker:)

@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.

Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken.

@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.
 
@mandalaki Jag tycker inte det är svalare med tunna kläder på :) Även om jag bara har en stor sovt-shirt på mig så blir jag helt svettig. Och då jag bor själv hemma och sällan har besök så är det ju bara jag som "lider" av det ohygieniska i att vara naken, även om jag själv inte tänker på det när jag springer runt hemma :)

Nej, t-shirt är förstås inte svalt. Jag tänker mer tunna, löst hängande plagg av typ bomull eller linne. Folk i varma länder klär sig ofta så, just för att det är svalare än att exponera en massa hud och bli svettig.

Jag har dessutom skinnsoffa och plaststolar = lätt att torka av innan eventuellt besök nån gång.

Förlåt. Men nu måste jag få dö lite! :eek::arghh::rofl:
 
@Gimlan Soffhäng med täcke tänkte jag inte på som "gå naken hemma". Jag tänkte mer att ni går omkring nakna medan ni gör vad man nu gör hemma.

Med ohygien tänker jag svett, hår, hudceller osv. Inte fasen skulle det vara hygieniskt att greja i köket naken.

@Sar Är det mer soffhäng du tänker på också, alltså? Man går väl knappast omkring hemma och grejar med ett täcke i beredskap under armen.
Går jag omkring kanske inte täcket följer med.
 
Klappar katten, tar ett glas vatten, fixar kaffe eller en filtallrik, pratar i telefon och går omkring, hämtar spikmattan, typ.
Ok, jag fattar. Om utgångspunkten är att du slöar i soffan blir det inte lika konstigt. Men för mig lät det innan som att ni tar av er kläderna och sedan gör allt man normalt gör hemma, liksom: fixar mat, plockar disk, sorterar tvätt, dammsuger, betalar räkningar osv.

Å andra sidan: om det är klappa katten och hämta ett glas vatten när man hänger i soffan det handlar om, så förstår jag inte varför "gå naken hemma" skulle vara en singelgrej. Ligger man under ett täcke i soffan klär man väl knappast på sig, och sedan av sig igen, för att hämta spikmattan bara för att sambon råkar vara hemma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp