error loading operating system

p_c

Trådstartare
När jag startar upp min Acer dator med Windows Vista kommer texten "Error loading operating system". Vad är felet och hur kan jag åtgärda det?

Sv: error loading operating system

Det kan bero på flera saker tyvärr, som trasig hårddisk, usb-sticka/extern hårddisk i, riktigt elakt malware eller virus.

Är datorn en laptop eller en stationär dator?
Är det garanti kvar på den?

Inte kul när ens dator krånglar... :crazy:

Kram, Maya

en laptop, garanti finns kvar inköpt augusti förra året och tyvärr är det inte första gången den krånglar :(

Men är det bästa att låta servicen som finns i affären kolla på den då, om det finns så mycket det kan vara?

du kan ju testa att formattera och installera om, kvarstår problemet så ska du absolut lämna in den.

Jag var i kontakt med servicen idag och de sa att jag skulle fabriksåterställa den (Alt + F10) och så får den arbeta. Men hur långt tid brukar det ta, har snart väntat i två timmar :( blir nog att jag får lämna in den nästa vecka ändå :(

uppdatering
Råkade glömma bort den här tråden men här kommer en liten uppdatering, jag var som sagt i kontakt med servicen och de trodde windows hade krashat och jag skulle fabriksåterställa den och det försökte jag men det funkade inte och mest troligen var det på grund av att det var en repa på skivan :( och då skulle jag beställa nu återställningsskivor så jag faxade om det till InfoCare men efter en väntan på två veckor ringer jag dem och då hade de inte fått mitt fax (var nära att gå i tusen bitar då) så då försökte jag faxa igen men när jag ringde dem och frågade om de hade fått mitt fax så var svaret nej och då sa de att jag kunde mejla dem så det har jag gjort i dag och ska snart ringa och kolla om de har fått mejlet. Hoppas det!!!

hoppas ni hänger med är ganska stressad just nu så hinner inte skriva så nog :(

Uppdatering igen
Jag lämnade in den på lagning och mest troligen krashade hårddisken för den bytade dem ;)

Antar att det är på onoff....såna problem jag har haft med min dator och framförallt deras hanterande :devil:

Hoppas det går bra med din dock!

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler En typ ny dator, max 2 månader. Fungerade felfritt tills idag. Det blev strömavbrott och efter det så funkar den inte som den ska...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Jag inser att jag förmodligen är "tvungen" att köpa en surfplatta, men jag behöver få några svar på mina frågor.:) (jag försökte fråga i...
Svar
14
· Visningar
11 451
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka