Det värsta jag har gjort på jobbet hände när jag var ganska ny på min nuvarande arbetsplats (stor butikskedja). Vi hade haft kille från en annan butik på praktik hos oss eftersom han hade fått en ny tjänst och därmed behövde upplärning så han kom till den butiken jag jobbar i och stannade några veckor.
En månad efter att han hade åkt hem kom jag in på kontoret när min chef höll på med lite pappersarbete. Min närmaste chef satt och bläddrade i sina papper och hade ryggen mot datorn och jag såg att han hade sin mail uppe så jag utbrast glatt: "-Åh, kan inte jag få skicka en liten hälsning till XX?"
Min chef bara hummade lite, han var så försjunken i sina papper att han inte lyssnade på det jag sa så jag klickade snabbt upp ett nytt mail, skrev in killens mailadress och butik, fick upp ett snabbval i adressfältet som såg helt korrekt ut och skrev som hälsning: "Hallå gulleplutten!
". Jag brydde mig inte om att ändra chefens mailsignatur eftersom jag visste att killen ifråga skulle förstå att det var från mig.
Efter det tryckte jag på sänd och mailet gick iväg.
Min chef vände sig till mig och frågade vad jag höll på med.
"-Åh, jag bara skickade en liten hälsning till XX!" sa jag och log. Chefen undrade vad jag hade skrivit.
"-Gå in och kolla på sända mail!" svarade jag, fortfarande lika glad.
Chefen gick in på sända mail och klickade upp det senast skickade.
"-Ehh... men vänta nu, har du skickat till BUTIKSCHEF_SE-mailen?" undrade han.
Det visade sig att adressen jag hade skickat till var en snabbvalsadress där samtliga med den positionen i kedjan fick mailet. "Hallå gulleplutten!
" - med min chefs signatur. 

Jag och chefen var tack och lov väldigt bra vänner men det tog ett bra tag innan han slutade få panik i ögonen när jag ens sneglade på hans dator... Han fick dessutom stå ut med gliringar från hela Sverige för det fina mailet.
En månad efter att han hade åkt hem kom jag in på kontoret när min chef höll på med lite pappersarbete. Min närmaste chef satt och bläddrade i sina papper och hade ryggen mot datorn och jag såg att han hade sin mail uppe så jag utbrast glatt: "-Åh, kan inte jag få skicka en liten hälsning till XX?"
Min chef bara hummade lite, han var så försjunken i sina papper att han inte lyssnade på det jag sa så jag klickade snabbt upp ett nytt mail, skrev in killens mailadress och butik, fick upp ett snabbval i adressfältet som såg helt korrekt ut och skrev som hälsning: "Hallå gulleplutten!
Efter det tryckte jag på sänd och mailet gick iväg.
Min chef vände sig till mig och frågade vad jag höll på med.
"-Åh, jag bara skickade en liten hälsning till XX!" sa jag och log. Chefen undrade vad jag hade skrivit.
"-Gå in och kolla på sända mail!" svarade jag, fortfarande lika glad.
Chefen gick in på sända mail och klickade upp det senast skickade.
"-Ehh... men vänta nu, har du skickat till BUTIKSCHEF_SE-mailen?" undrade han.
Det visade sig att adressen jag hade skickat till var en snabbvalsadress där samtliga med den positionen i kedjan fick mailet. "Hallå gulleplutten!
Jag och chefen var tack och lov väldigt bra vänner men det tog ett bra tag innan han slutade få panik i ögonen när jag ens sneglade på hans dator... Han fick dessutom stå ut med gliringar från hela Sverige för det fina mailet.