Escitalopram vid stress?

Det är invänjning som ger sådana symtom tills nivån stabiliserat sig. Ett par veckor.
Ja jag förstod att det var så. Men känner ändå inte att det är värt det för min del. Skillnad om jag var riktigt deprimerad, mina problem är mer stressrelaterade.
 
Lite konstigt att sätta så hög dos för stress är ju ingen diagnos. Tror du att du klarar dig utan medicin så är det ju bra.
Jag har stått på 10 mg flera år för återkommande depressioner och ångest. Ibland har jag slutat, fungerar inte. Ibland trappar jag ner sakta och står på 7,5 ibland 5 mg några månader innan jag behöver gå upp till 10mg igen. Med vissa avbrott är det över 10 år kanske 15 om man räknar föregångaren citalopram som jag tog först
Jag blev riktigt dålig förra året och ökade till 15 mg plus en extra medicin men då blev det för mycket biverkningar av båda tyvärr.
Ecitalopram har hjälpt mig otroligt mycket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 920
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 418
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp