Eskadron utetäcke

bejkonfis

Trådstartare
Har lyckats lägga vantarna på ett 150g utetäcke från Eskadron som ska hämtas imorgon och undrar nu om någon här har erfarenheter av deras utetäcken?

Täcket ifråga har yttertyg av softshell vilket i mina öron inte låter jättetätt och det oroar mig mest, det handlar ändå om samma prisklass som HW.

Så ja, sätt igång och diskutera, argumentera och dela med er av era erfarenheter ;)

Sv: Eskadron utetäcke

Förstår att utbudet av deras utetäcken inte är så stort i Sverige men jag kan väl knappast ha fått tag på det enda exemplaret :grin:
Komigeen, någon?

Inte utetäcke, men skrittäcke.. Altså Eskadron softshell skrittäcke, och än så länge har det hållt hästen torr och varm när vi varit ute.:) Enda jag har att utsätta på det är väl att sadelutskärningen är på tok för liten :/

Softshell är alltid bara vattenavvisande och inte vattentätt.
Enda gången du kan få det vattentätt är om det ligger ett membran inuti tex gore-tex.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 888
Senast: Fraegd
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 105
Senast: lomuxx
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 359
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka