Estländsk ponny?

M

MysticDream

Någon som har erfarenhet av dessa?
Vad jag har hört är det estlands motsvarighet till vår ridponny, dock kraftigare, viktbärande och ofta över ponnymåttet. Är väldigt nyfiken på att ta hem en sådan från Estland men vill veta mer om rasen först, ngn som vet nåt eller kan hänvisa till ngt stuteri i estland?
 
ja d gör ju d...de skall tydligen inte vara speciellt dyra heller...
 
Jag har precis kommit hem från ridläger i Estland, och där fanns det flera estniska ponnyer. Själv är jag tyvärr alldeles för stor för att rida ponny så jag har aldrig ridit någon. Men de var kraftigare än vad de flesta svenska ponnyer jag sett är.

Ridlägret heter Sassi Talu och drivs av svenskar. Tror att du hittar deras hemsida på sassi.com
 
Jag va oxå på Sassi Talu i början av juli.. De flesta ponnyerna va ganska kraftiga, men hade bra temprament..
Själv red jag en korsningsponny.. Estniskponny/Arabisktfullblod.. Jätte trevlig..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 598
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 937
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp