Bukefalos 28 år!

Etikettsfråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
V

Vildvittra

Vi är bjudna på "dubbeldop" där det ena barnet tillhör min kompis m sambo och det andra tillhör hennes tvillingbror + sambo. Brodern är jag i och för sig lite bekant med men det är ju min kompis som bjudit oss s a s. Det andra barnet har jag inte ens sett.
Bör vi köpa presenter till bägge barnen tycker ni? Eller köpa något "riktigt" till kompisens barn och något symboliskt till det andra? Eller kan man helt enkelt strunta i brorsans unge?

Undrar Vildvittra
 
Sv: Etikettsfråga

Jag skulle ha köpt en riktig till barnet jag är bjuden till och nått litet krafs eller bara ett kort till det andra barnet.
 
Sv: Etikettsfråga

Äsch jobbigt med dubbel dop.Jag hade känt mej tvingad att köpa ngt av samma värde till andra barnet oxå.Känns små sint att inte göra det.Men ingen av presenterna behöver ju kosta en hel månadslön precis :smirk:
 
Sv: Etikettsfråga

Jag skulle nog köpa något mindre till det barnet jag inte "känner"...

Nu har jag inte varit på dubbeldop, men barnen har ibland varit bjudna på syskonkalas. Då har vi köpt presenter till båda, men något lite mindre till det barn som inte är kompis.
 
Sv: Etikettsfråga

Jag skulle köpt något "riktigt" till barnet som jag var bjuden att bevittna dopet till och något symboliskt till det andra. Som ett tips kan jag säga att i guldsmedsaffärer finns små silver skallror som sitter på en ring. Dessa är jättepopulära av barnen sedan att suga och tugga på... Framförallt ankan.... Kostar ca 60:-.
 
Sv: Etikettsfråga

Ja jag tycker också att det är lite jobbigt när det ska vara dubbelt (typ bröllop är ännu jobbigare).
Lutar väl åt att vi köper nåt åt det andra barnet också, det behöver ju inte vara så dyrt som sagt, vi får väl se vad det blir.

Tack för svaren!
Vildvittra
 
Sv: Etikettsfråga

Jag hade inte köpt något till det andra barnet. Det är ju inte så att barnet blir ledset för att det inte får någon present och jag tycker inte att föräldrarna borde förvänta sig dubbla presenter.
 
Sv: Etikettsfråga

När jag var på dubbeldop, gjorde jag som flera föreslagit, köpte en "riktigt" present till dem jag kände och en liten symbolisk present till det andra barnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 008
Senast: Juli0a
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 466
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
974
Senast: Skorpion76
·
Relationer Jag funderar lite över det här med vänskapsrelationer i vuxen ålder. Själv har jag nog mer eller mindre gett upp. Jag passar inte in...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 018
Senast: Azalea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp