Ett extra ben i foten???

Jag stukade foten rejält (ramlade med moppen) och det tog ett år innan jag var helt smärtfri. Kunde inte hamna snett på foten, tex gå på ojämnt underlag eller hamna snett i stigbygeln, utan att foten vek sig totalt heller. Ledbanden var så uttöjda att de inte orkade hålla kvar foten i normalläge sas. Det var först efter 7-8 månader som foten var någorlunda stabil.

Det kan ta lite tid, helt enkelt :)
Alltså, grejen är att det inte är ledbanden runt fotleden som smärtar utan hon har ont på fotens insida, typ ovanför hålfoten.
Det är ett sånt extraben som @CillaW nämnde - vi har fått se bilderna nu. Googlar fram den här bilden:
1534258898994.png

Och hennes smärta har suttit runt det området hela tiden, även före stukningen. Och det är ju just det som gör att det känns tröstlöst att vänta ut det - det känns som att chansen att det skulle bli bättre nu är lika liten som den var innan hon stukade foten. Hon har nog haft mer eller mindre ont där i över ett år, även om det blivit värre efter stukningen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 473
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Klantskalle som jag är så hade jag bara gummistövlar på mig när jag ledde ut hästarna i morse varpå den ena lite uppspelt landade på min...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: vallhund
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 821
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 087
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp