Bukefalos 28 år!

Ett par godkända hingstar till

Sv: Ett par godkända hingstar till

det är som sagt inte bestämt ännu vad han kommer kosta nu när Bollerup tar in.. när det är bestämt skulle de återkomma. vi får alltså stilla oss en stund ;)
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Det blir intressant att höra i alla fall, det är en härlig hingst! :)
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

E. Berlin är en härlig hingst! Tyvärr är seminen riktigt dålig (frysta) efter vad jag hört från Holland och Tyskland. Kommer han stå på FAI eller TAI, någon som vet?

M
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

E. Berlin är en härlig hingst! Tyvärr är seminen riktigt dålig (frysta) efter vad jag hört från Holland och Tyskland. Kommer han stå på FAI eller TAI, någon som vet?

M

Se inlägg 19 i denna tråd.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Bara fryst då? Synd, då går han bort.... Vet visserligen inte hur den färska är men även om han står på det vågar jag inte chansa...

M
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Nån som vet nått om Berlins avkommor?

Frågan är om han är värd pengarna isf kan nog jag tänka mig å ta honom. Älska cassini blodet...
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

jag vet att han fick en son godkänd i år.. det ska finnas en tråd om det. ngt om segrarna i kwpn (sök på det! :idea: )

jag älskar oxå Cassini-blodet :love: o du lär ju ha sett bla Berlin på ganska nära håll eller? ;)

annars finns ju Berlins helbror Caressini L i Sverige. värt att fundera på.. :)
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Vad är de helbröder?!? Aj då jag som inte tycker carressini är jättewow...:crazy: (fast har ju bara sett den på bruksprovswebben vilket kanske inte är så rättvist...)
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Jag tycker oxå Cassini blodet verkar intressant...
Såg att Hästak ska ha en hingst som heter Carmague e.Cassini II på importsemin...riktig snygging:love:
Men jag hittar inte hans namn på ASVH över godkända importseminer. märkligt eller..?
Nån som känner till den här hingsten?
Cylle kanske..?
Vill veta mer:bow:
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

jag vet att han fick en son godkänd i år.. det ska finnas en tråd om det. ngt om segrarna i kwpn (sök på det! :idea: )

annars finns ju Berlins helbror Caressini L i Sverige. värt att fundera på.. :)

Tror du menar att det var en Berlin son (Zürich) som vann bland treåringarna hos KWPN. Han hade ytterligare 3 söner som godkändes vid samma tillfälle. De går nu vidare för sitt 70-dagars prov.

Att han har en helbror i Sverige tror jag skulle fått en del uppmärksamhet....:crazy: Caressini har samma härstammning Cassini I - Caretino men där slutar likheterna... helsyskon har identisk stam, viss skillnad. Precis som Pooh konstaterat
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Och jag har hört tvärtom! Att ska man använda Berlin fungerar det inte på transportsemin utan det måste vara fryst!!!! Jag börjar fundera på hur seminen är öht. Men det upplyser väl Bollerup om?..
Om man frågar om det är bra kvalite´, så svarar de väl inte ja om det är nej....
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Jaaa...Eurocommerece jag måste bara få se den har någon en bild?
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Tror du menar att det var en Berlin son (Zürich) som vann bland treåringarna hos KWPN. Han hade ytterligare 3 söner som godkändes vid samma tillfälle. De går nu vidare för sitt 70-dagars prov.

Att han har en helbror i Sverige tror jag skulle fått en del uppmärksamhet....:crazy: Caressini har samma härstammning Cassini I - Caretino men där slutar likheterna... helsyskon har identisk stam, viss skillnad. Precis som Pooh konstaterat

åh jag var riktigt trött igår.. :crazy: du har så rätt, det var precis så jag menade.. :bow: tur att ngn kan tolka vad jag menar iaf. sorry!
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

han är inte jättewow direkt... lite valpig o långsam. men väldigt elastisk i sitt språng :d o de är ju som skrivet ovan INTE helbröder (föööörlåt!) men har samma blodslinjer.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Flipper d'elle låter bekant - kom inte han upp i någon tråd här nyligen?

Ledsen att jag väcker en gammal tråd. Men har forskat efter SF Hingstar nyligen och har blivit förtjust i Flipper.

Han har hoppat för Frankrike i flera år.
2006 vann han 10 internationella tävlingar, varav flera 4 stjärniga GP. Hoppade in över 80.000 Euro det året.

En ganska liten hingst som enligt uppgift hoppar som en gud. Med ett hjärta av guld.

Finns en felfri runda på youtube, värd att se :)
 

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: Ottilia
·
Avel Nygodkända av ASVH Hingst Stbnr Född Härstamning Ägare Importör Rousseau 95328 1998 e.Ferro u.ZsuZsa - Roemer Harmony Sporthorses...
Svar
0
· Visningar
1 489
Senast: KickiH
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
1 995
Senast: Sar
·
Avel Citat från Ridsport: "Avelsvärderingsnämnden godkände i fredags sex nya utlandsstationerade hingstar för spermaimport som är riktigt...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sommartoffel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp