Bukefalos 28 år!

Ett par godkända hingstar till

KickiH

Trådstartare
Kopierat från Ridsports hemsida

"Ytterligare några nya hingstar har godkänts för spermaimport 2007.

Hos ASVH finns även förteckning på hingstar som tidigare år godkänts för spermaimport och vars återansökningar blivit godkända för 2007.

Nygodkända hingstar för spermaimport 2007

Belissimo M DE 343430476299
Rheinländer. Född 1999. e. Beltain u Roxa e Romadour II – Lucius xx
Importör: Ingemar Iletorp, Totorps Gård 510, 472 92 Stillingsön

Cero DE 421000244601
Holsteiner. Född 2001. e. Calido I u Larsa I e Come On – Calando I
Importör: Ingemar Iletorp, Totorps Gård 510, 472 92 Stillingsön

Eurocommerce Berlin 21.0274394 Stb
Holsteiner Född 2004. e. Cassini I u Estia e Caretino – Fernando
Importör: Bollerup, Bollerups Gård, 273 94 Bollerup

Hingstar godkända efter interimistisk besiktning

Cartier vd Heffinck DE 421000097500 Hingsten ska stå i Sverige
Holsteiner. Född 2000. e. Contender u Cestion e Capitol I – Landgraf I
Hingsthållare: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro

Ol Metta 02 011 702 R
Selle Français. Född 2002. e. Flipper d’Elle u Daphne Paluelle e Le Plantero - Livarot
Importör: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro

Verdi 02.04912
KWPN. Född 2002. e. Quidam de Revel u Clarissa e Landgraf I – Calypso I
Importör: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro"
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Flipper d'elle låter bekant - kom inte han upp i någon tråd här nyligen?
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Kopierat från Ridsports hemsida

"Ytterligare några nya hingstar har godkänts för spermaimport 2007.

Hos ASVH finns även förteckning på hingstar som tidigare år godkänts för spermaimport och vars återansökningar blivit godkända för 2007.

Nygodkända hingstar för spermaimport 2007

Belissimo M DE 343430476299
Rheinländer. Född 1999. e. Beltain u Roxa e Romadour II – Lucius xx
Importör: Ingemar Iletorp, Totorps Gård 510, 472 92 Stillingsön

Cero DE 421000244601
Holsteiner. Född 2001. e. Calido I u Larsa I e Come On – Calando I
Importör: Ingemar Iletorp, Totorps Gård 510, 472 92 Stillingsön

Eurocommerce Berlin 21.0274394 Stb
Holsteiner Född 2004. e. Cassini I u Estia e Caretino – Fernando
Importör: Bollerup, Bollerups Gård, 273 94 Bollerup

Hingstar godkända efter interimistisk besiktning

Cartier vd Heffinck DE 421000097500 Hingsten ska stå i Sverige
Holsteiner. Född 2000. e. Contender u Cestion e Capitol I – Landgraf I
Hingsthållare: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro

Ol Metta 02 011 702 R
Selle Français. Född 2002. e. Flipper d’Elle u Daphne Paluelle e Le Plantero - Livarot
Importör: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro

Verdi 02.04912
KWPN. Född 2002. e. Quidam de Revel u Clarissa e Landgraf I – Calypso I
Importör: Lena Zeiloth, Eklunda Stuteri, 705 94 Örebro"

Nu börjar det bli intressant!!:banana: :bump:
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

YES! En av mina favoriter, Eurocommerce Berlin är med på listan - om än med felaktigt födelseår :rofl:
Tittade på Bollerups hemsida som inte är uppdaterad, nyfiken så jag spricker snart; är det fryst? Ja antagligen - då är han inget för min gamla märr säger di kloke. TAIkostnad 20.000? Ja då är han inget för min tunna plånbok, om jag inte bildar bolag med någon!

Någon som vet mer?

Verdi verkar superintressant, någon som vet nåt om honom?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ett par godkända hingstar till

Själv fick jag en riktig "toppkandidat" till mitt sto...

Cartier seglade upp som storfavorit än så länge (hingstkatalogen har ju fortfarande inte hunnit komma ut ju :))
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Själv fick jag en riktig "toppkandidat" till mitt sto...

Cartier seglade upp som storfavorit än så länge (hingstkatalogen har ju fortfarande inte hunnit komma ut ju :))

visst är han fin!!!! Vet ni om han ska visas på hingsttåget?
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Hittade den här bilden på Cero på Sportpferde.biz

cero.jpg


Hälsningar Monika
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Flipper d'elle låter bekant - kom inte han upp i någon tråd här nyligen?

Jag har pratat om Flipper vi ett par tillfällen som en hingst jag hellre sett istället för de stora franska hingstar vi fått in. Flipper är bara 162 eller nåt sånt (och skulle därmed vara i samma klass som QE som byttes bort) och mycket eftertraktad på hemmaplan. Tävlar med framgång också, enligt uppgift.

Det lustiga med avkomman Ol Metta är att både Eklunda och Flyinge verkar ta in honom, i a f på deras hemsidor.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Eurocommerce Berlin 21.0274394 Stb
Holsteiner Född 2004. e. Cassini I u Estia e Caretino – Fernando
Importör: Bollerup, Bollerups Gård, 273 94 Bollerup

Känns som ett rejält tillskott, bara att gratulera Bollerup.

Guldstammen Cassini-Caretino får ännu en avkomma i avel här, kanske kan ge Caressini L några ston till av bara farten, om jag inte minns fel har han samma hingstar i stamtavlan.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Ajdå, Caressini är "något tung"... Då skall jag inte tänka mer på Berlin heller.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Hittar inte Ol Metta på Flyinges sida

Nej inte jag heller, nu. Men han fanns där för en vecka sedan, har till och med kvar adressen i datorn; www.flyinge.se/avelsport/int_hingstar/olmetta.htm

Men idag finns inget där, tydligen har de alltså löst det. Var väldigt underligt att han fanns presenterad med flera bilder och ordentlig text hos både Flyinge och Eklunda.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Kul att de tar in på Belissimo M, en fantastisk hingst. Bundeschampion som 4-åring 2003 och på sitt 30-dagars test fick han 9,63 i Dressyr och 8,77 i hoppning ! Han fick även fyra stycken 10,0 i protokollet.
I sin första årgång som föddes 2004 blev hela 11 söner godkända !
http://www01.sportpferde-schmidt.de/index.php?seite=hengste&sub=belissimo

Han har en son i Danmark med Lemon Park som morfar som ska godkänas där i helgen (han är redan gk i tyskland) ochså han fick höga poäng i tyskland på både dressyr o hopp
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Känns som ett rejält tillskott, bara att gratulera Bollerup.

Guldstammen Cassini-Caretino får ännu en avkomma i avel här, kanske kan ge Caressini L några ston till av bara farten, om jag inte minns fel har han samma hingstar i stamtavlan.

jag har förgäves försökt jaga reda på pris för att använda Berlin (från första ggn jag såg honom hoppade (;)) han rakt in i mitt hjärta :love: ).. antar att det blir dyrt, men hingsten är ju fin.. ngn annan som lyckats få reda på ngt? :bump:
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

Caressini var med hingsvisningen på Strömsholm igår och han gav ett mycket bättre intryck än senast jag såg honom som var bruks förra året. Såg betydligt smidigare ut och inte alls tung.

Sen var Cartier med på visningen och den gillade jag också, en gummibollstyp med härlig galopp. Såg inte så stor ut.
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

jag har förgäves försökt jaga reda på pris för att använda Berlin (från första ggn jag såg honom hoppade (;)) han rakt in i mitt hjärta :love: ).. antar att det blir dyrt, men hingsten är ju fin.. ngn annan som lyckats få reda på ngt? :bump:

Det är ingen dålig hingst, absolut ett tillskott bara han fungerar i aveln också. Det är ju en del med transporter och så som också skall funka. Kan inte tänka mig att han finns på TAI under hans tävlingssäsong, det blir nog att sikta på FAI.
Vet inget mer, men förhoppningsvis finns det andra som vet!
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

förmodligen blir det FAI o det har jag kollat upp kostnaden på förut. det som blir extra dyrt där är ju seminstationsavgiften som direkt skjuter i höjden. om man ändå hade lite mer pengar :smirk:

däremot såg jag ju Caressini igår o tyckte att han var fin. skulle nog passa mitt rappa lilla sto perfekt. o till ett lite modestare pris.. ;)

(usch att plånboken måste vara med o styra..:mad: )
 
Sv: Ett par godkända hingstar till

det är nu bekräftat attBerlin kommer finnas på fryst. pris är ej satt ännu..
 

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 813
Senast: Ottilia
·
Avel Nygodkända av ASVH Hingst Stbnr Född Härstamning Ägare Importör Rousseau 95328 1998 e.Ferro u.ZsuZsa - Roemer Harmony Sporthorses...
Svar
0
· Visningar
1 490
Senast: KickiH
·
Avel En del har det väl redan stått om här men vissa är nya, saxat från Ridsport Nya spermaimporter 2007 Det har tillkomit...
Svar
10
· Visningar
1 995
Senast: Sar
·
Avel Citat från Ridsport: "Avelsvärderingsnämnden godkände i fredags sex nya utlandsstationerade hingstar för spermaimport som är riktigt...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp