Ett "riktigt" hackamore?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare I_Love_Humle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 775
I

I_Love_Humle

Har en fjording :love: , som går superbra på hackamore, men det är ett sånt här billigt, och antagligen inte säkert... :crazy: Finns det något riktigt hackamore, som inte går sönder, men inte är för skarpt?
Ngn som har bilder?

Sv: Ett "riktigt" hackamore?

Så här ser mitt ut. Det är i kraftigt läder och bra kvalitet. Köpt på eko:
Bild028.jpg

Brissehack.jpg

Inte så bra bilder osså har jag nosludd över nosplattan med... Men du ser väl ungefär? ;) :D

Sv: Ett "riktigt" hackamore?

Jag köpte ett "ponnyhack" av märket Sprenger, och det var riktigt gjort med riktiga spännen att justera med på nosdelen. Det höll formen trots att jag hade det på min tungridna och starka herre.

Klart bättre än de billiga sladdriga de har på Hööks och Börjes, där remmarna bara ligger över en kort pigg på nosdelen...

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 239
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet... 2
Svar
20
· Visningar
3 443
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn