Ett steg bakåt, besviken matte..

Sv: Ett steg bakåt, besviken matte..

När han inte gör utfall utan lyssnar på ditt ligg. Belönar du då efteråt? Hur nära ska hundarna vara för att han ska göra utfall? Finns det ingen dunderbelöning du skulle kunna använda? Typ hjärta eller nått?

Jag belönar alltid efteråt och när hunden går förbi, det vanliga är ju att när jag ser att han ser hunden säger "braa, kom så får du godis och lek" och det har alltid funkat hittils, tills nu då.. Utfallet kommer innan jag hinner säga något. Hinner jag ge ett kommando innan han kommer på tanken händer det inget, utifall att mitt kommando är stabilt och inte panikrop, och är valpen med så biter inte godis eller kottar som är det bästa heller utan då är det bara min bestämda röst som kan stoppa honom. Men om han hinner spänna sig före jag ser det har jag inte en chans. Då hjälper det bara att säga på skarpen väldigt elakt och hotande och ta tag i honom, det känns jättehemskt, men han slutar när jag gör så. Märkte jag idag, eftersom vi alltid kört skvaller och belöning tidigare.

Jag blir så frustrerad då detta är något jag aldrig skulle se i honom, trodde jag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 776
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 636
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 019
Senast: Takire
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp